Po nové Octavii na CNG už přijíždí se stejným ústrojím také osmá generace Golfu.
Přestože se ještě na začátku roku objevily zprávy, že koncern VW postupně končí s vývojem pohonných ústrojí na stlačený zemní plyn (CNG), této větvi pohonu zdá se ještě není úplně konec. Škoda má prý s vozy na CNG stále velké plány a ani Volkswagen nezůstává pozadu, jelikož na zemní plyn teď přijíždí i nový Golf.
Do Golfu tak putuje stejné ústrojí, s jakým jsme se už setkali ve Škodě Octavia G-TEC. U Volkswagenu má nicméně přeplňovaný 1,5litrový čtyřválec o výkonu 96 kW (130 koní) označení TGI. Identicky má Golf trojici nádrží, které pojmou celkem 155 litrů či 17,3 kg CNG a jsou umístěny v zadní části vozu. Rezervou je malá nádrž na benzin o objemu 9 litrů.
Přepínání mezi pohony se děje automaticky – nejdříve spotřebujete plyn a teprve poté se do hry zapojí benzin. Čistě na CNG umí Golf ujet okolo 400 km (WLTP), spotřebu uvádí VW na 4,1 až 4,3 kg zemního plynu na 100 km a nezapomíná dodat, že produkce škodlivých emisí u Golfu na CNG klesá o zhruba 25 % ve srovnání s konvenčními benzinovými motorizacemi.
Podrobnější informace o Golfu TGI zatím Volkswagen nezveřejňuje, například možné zmenšení objemu zavazadlového prostoru. V Německu teprve startuje předprodej nové varianty. A zájemci o kombi Golf Variant rovněž nebudou ochuzeni, ústrojí bude zanedlouho dostupné i pro tuto praktičtější verzi. České cenovky zatím neznáme.
Galerie doplněna o standardní variantu VW Golf.