Nový VW Golf se vyrábí ještě rychleji než dříve. Využívá přes 1,3 kilometru kabelů

Před premiérou Golfu osmé generace se ještě Volkswagen krátce dívá do historie a prostřednictvím zajímavých čísel nám přibližuje realitu produkce německého bestselleru.

Zatímco se Volkswagen už kvapem blíží k premiéře nové osmé generace Golfu, která se ve Wolfsburgu představí již zítra 24. října, celé téma upoutávek na další kapitolu německého hatchbacku se uzavírá hrstkou zajímavých čísel z produkce novinky. Věděli jste ale, že od uvedení první generace Golfu se tohoto modelu ve všech jeho verzích a generacích dosud vyrobilo přes 35 milionů kusů?

Předpremiéra nového Volkswagenu Golf: Zvenku evoluce, uvnitř revoluce

Předpremiéra nového Volkswagenu Golf: Zvenku evoluce, uvnitř revoluce

Z této hromady přitom celých 26 milionů Golfů vzniklo právě v továrně ve Wolfsburgu. A na tuto vlnu bude chtít určitě navázat i „osmičkový“ Golf, jehož produkce započala už letos v létě a první kusy se dostanou k prodejcům v Německu a Rakousku na začátku prosince. Pouze na novém Golfu přitom pracuje kolem 8400 zaměstnanců.

Každý Golf má poté přes 2700 samostatných komponentů a hi-tech zaměření novinky dosvědčí i celkem 962 kabelových spojů. Ve výsledku pak mluvíme o asi 1,34 km kabelů, které vedou jako nervová síť skrze celé auto. Pro srovnání, nový Golf má o 100 metrů kabelů a 31 spojů více než odchozí generace.

Evoluční design v praxi: Volkswagen ukazuje vývoj přední masky Golfu od roku 1974

Evoluční design v praxi: Volkswagen ukazuje vývoj přední masky Golfu od roku 1974

Na produkční lince ujede Golf přes všechna oddělení celkem 69 kilometrů, než dokončen opustí brány továrny. I přes větší složitost nového Golfu se ale díky optimalizaci výrobního procesu a zvýšení efektivity snížil produkční čas jednoho auta o celou hodinu. Do nové generace pak Volkswagen investoval kolem půl miliardy euro, ale díky využití stejné platformy MQB a evolučnímu designu automobilka přesto ušetří, jelikož například v karosárně může využít 80 % svého dosavadního vybavení továrny.

Pro příští rok již Volkswagen plánuje do výroby Golfu zapojit i novou generaci autonomních transportních systémů, které budou po továrně rychle a efektivně převážet nutné materiály a komponenty. Autonomní dopravníky už k přepravě bateriových modulů používá třeba Audi při výrobě elektromobilu e-tron či Porsche u Taycanu.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků