Nový VW Golf se vyrábí ještě rychleji než dříve. Využívá přes 1,3 kilometru kabelů

Před premiérou Golfu osmé generace se ještě Volkswagen krátce dívá do historie a prostřednictvím zajímavých čísel nám přibližuje realitu produkce německého bestselleru.

Zatímco se Volkswagen už kvapem blíží k premiéře nové osmé generace Golfu, která se ve Wolfsburgu představí již zítra 24. října, celé téma upoutávek na další kapitolu německého hatchbacku se uzavírá hrstkou zajímavých čísel z produkce novinky. Věděli jste ale, že od uvedení první generace Golfu se tohoto modelu ve všech jeho verzích a generacích dosud vyrobilo přes 35 milionů kusů?

Předpremiéra nového Volkswagenu Golf: Zvenku evoluce, uvnitř revoluce

Předpremiéra nového Volkswagenu Golf: Zvenku evoluce, uvnitř revoluce

Z této hromady přitom celých 26 milionů Golfů vzniklo právě v továrně ve Wolfsburgu. A na tuto vlnu bude chtít určitě navázat i „osmičkový“ Golf, jehož produkce započala už letos v létě a první kusy se dostanou k prodejcům v Německu a Rakousku na začátku prosince. Pouze na novém Golfu přitom pracuje kolem 8400 zaměstnanců.

Každý Golf má poté přes 2700 samostatných komponentů a hi-tech zaměření novinky dosvědčí i celkem 962 kabelových spojů. Ve výsledku pak mluvíme o asi 1,34 km kabelů, které vedou jako nervová síť skrze celé auto. Pro srovnání, nový Golf má o 100 metrů kabelů a 31 spojů více než odchozí generace.

Evoluční design v praxi: Volkswagen ukazuje vývoj přední masky Golfu od roku 1974

Evoluční design v praxi: Volkswagen ukazuje vývoj přední masky Golfu od roku 1974

Na produkční lince ujede Golf přes všechna oddělení celkem 69 kilometrů, než dokončen opustí brány továrny. I přes větší složitost nového Golfu se ale díky optimalizaci výrobního procesu a zvýšení efektivity snížil produkční čas jednoho auta o celou hodinu. Do nové generace pak Volkswagen investoval kolem půl miliardy euro, ale díky využití stejné platformy MQB a evolučnímu designu automobilka přesto ušetří, jelikož například v karosárně může využít 80 % svého dosavadního vybavení továrny.

Pro příští rok již Volkswagen plánuje do výroby Golfu zapojit i novou generaci autonomních transportních systémů, které budou po továrně rychle a efektivně převážet nutné materiály a komponenty. Autonomní dopravníky už k přepravě bateriových modulů používá třeba Audi při výrobě elektromobilu e-tron či Porsche u Taycanu.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

dnes | Jiří BaborskýOndřej Mára | 33 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků