Před premiérou Golfu osmé generace se ještě Volkswagen krátce dívá do historie a prostřednictvím zajímavých čísel nám přibližuje realitu produkce německého bestselleru.
Zatímco se Volkswagen už kvapem blíží k premiéře nové osmé generace Golfu, která se ve Wolfsburgu představí již zítra 24. října, celé téma upoutávek na další kapitolu německého hatchbacku se uzavírá hrstkou zajímavých čísel z produkce novinky. Věděli jste ale, že od uvedení první generace Golfu se tohoto modelu ve všech jeho verzích a generacích dosud vyrobilo přes 35 milionů kusů?
Z této hromady přitom celých 26 milionů Golfů vzniklo právě v továrně ve Wolfsburgu. A na tuto vlnu bude chtít určitě navázat i „osmičkový“ Golf, jehož produkce započala už letos v létě a první kusy se dostanou k prodejcům v Německu a Rakousku na začátku prosince. Pouze na novém Golfu přitom pracuje kolem 8400 zaměstnanců.
Každý Golf má poté přes 2700 samostatných komponentů a hi-tech zaměření novinky dosvědčí i celkem 962 kabelových spojů. Ve výsledku pak mluvíme o asi 1,34 km kabelů, které vedou jako nervová síť skrze celé auto. Pro srovnání, nový Golf má o 100 metrů kabelů a 31 spojů více než odchozí generace.
Na produkční lince ujede Golf přes všechna oddělení celkem 69 kilometrů, než dokončen opustí brány továrny. I přes větší složitost nového Golfu se ale díky optimalizaci výrobního procesu a zvýšení efektivity snížil produkční čas jednoho auta o celou hodinu. Do nové generace pak Volkswagen investoval kolem půl miliardy euro, ale díky využití stejné platformy MQB a evolučnímu designu automobilka přesto ušetří, jelikož například v karosárně může využít 80 % svého dosavadního vybavení továrny.
Pro příští rok již Volkswagen plánuje do výroby Golfu zapojit i novou generaci autonomních transportních systémů, které budou po továrně rychle a efektivně převážet nutné materiály a komponenty. Autonomní dopravníky už k přepravě bateriových modulů používá třeba Audi při výrobě elektromobilu e-tron či Porsche u Taycanu.