Nový VW Golf R Variant je konečně tady: Driftuje i s velkým kufrem, známe i cenu

Všechno, co známe ze silného hatchbacku, navíc s praktičností velkého kufru. Perfektní kombinace.

Přestože oficiální české cenovky nového Volkswagenu Golf R v praktičtější variantě Variant už známe, samotná premiéra rychlého kombíku probíhá až nyní. Konečně se můžeme podívat, jak to „erkovému“ Golfu sluší s velkým kufrem. Techniku, kterou už známe, tedy doplňuje zavazadlový prostor o objemu 611 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1642 litrů.

VW prodává Bugatti. V novém podniku získá většinový podíl chorvatský Rimac

VW prodává Bugatti. V novém podniku získá většinový podíl chorvatský Rimac

K praktičnosti Golfu R Variant můžete přihodit i bezdotykové otevírání dveří kufru nebo možnost výsuvného tažného zařízení. Nechybí velký průvlak na lyže v opěradlech zadních sedadel, mezipodlaha nastavitelná ve dvou rovinách a další drobnosti, na které jsme zvyklí z klasického kombi. Třeba zásuvky na 12 a 230 voltů nebo háčky na zavěšení tašek.

Pro zopakování, i pod kapotou kombíku je čtvrtá evoluce benzinového čtyřválce 2.0 TSI (EA888) s výkonem 235 kW (320 koní) a točivým momentem 420 N.m. Hnaná jsou všechna kola a standardem je sedmistupňová převodovka DSG. Těžší Variant zvládá akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy (o 0,2 sekundy pomaleji než hatchback) a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h.

Vzácný VW XL1 hledá nového majitele. Jeden z 250 kusů si zřejmě cenu udrží

Vzácný VW XL1 hledá nového majitele. Jeden z 250 kusů si zřejmě cenu udrží

I pro kombík nicméně Volkswagen nabízí příplatkový balíček R-Performance, který posunuje omezovač rychlosti na 270 km/h, přihodí 19palcová kola a rovněž dvojici speciálních jízdních režimů – Special pro nejlepší nastavení k jízdě na Severní smyčce Nürburgringu a Drift, jehož označení mluví samo za sebe.

Do prodeje v Německu má nový Golf R Variant zamířit během srpna. U nás ho tedy čekáme někdy poté. Předčasně zveřejněné české cenovky sice z konfigurátoru už zmizely, měnit by se ovšem neměly. Očekávejte základní cenu 1.225.900 Kč, tedy o 30.000 Kč více než u „erkového“ hatchbacku.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků