Nad Volkswagenem Golf visel dlouhou dobu otazník, a to jak nad jeho jménem, tak samotným modelem.

Nad Volkswagenem Golf visel dlouhou dobu otazník, a to jak nad jeho jménem, tak samotným modelem.

Thomas Schaefer, který poskytl rozhovor pro AutoCar, má však jasno, jak se s legendárním jménem naloží a zachová se mnohem více, než jsme si původně mysleli.

Thomas Schaefer, který poskytl rozhovor pro AutoCar, má však jasno, jak se s legendárním jménem naloží a zachová se mnohem více, než jsme si původně mysleli.

Golf má pro automobilku historický význam a bylo by hloupé o něj přijít. Stejně tak se Schaefer vyjádřil ohledně modelu Tiguan.

Golf má pro automobilku historický význam a bylo by hloupé o něj přijít. Stejně tak se Schaefer vyjádřil ohledně modelu Tiguan.

Spolu s Golfem zůstanou i řady GTI a R.

Spolu s Golfem zůstanou i řady GTI a R.

Otázkou je, co tím Volkswagen sleduje.

Otázkou je, co tím Volkswagen sleduje.

| VW Golf R Variant Foto: Volkswagen

| VW Golf R Variant | Foto: Volkswagen

Naopak současná rodina ID. se pod stejným názvem nemusí dočkat další generace. Zdroj: Volkswagen

Naopak současná rodina ID. se pod stejným názvem nemusí dočkat další generace. | Zdroj: Volkswagen

Vznikla za účelem rozdělení portfolia v rámci elektrifikace, ale jelikož ve druhé polovině dekády bude mít Volkswagen pouze elektromobily, ztratí tato myšlenka význam.  Foto: David Rajdl

Vznikla za účelem rozdělení portfolia v rámci elektrifikace, ale jelikož ve druhé polovině dekády bude mít Volkswagen pouze elektromobily, ztratí tato myšlenka význam.  | Foto: David Rajdl

Stejně jako řada výkonných verzí GTX. Foto: David Rajdl

Stejně jako řada výkonných verzí GTX. | Foto: David Rajdl

Jak naznačil nový návrh loga GTI podaný na patentový úřad, automobilka nemá potřebu zvykat lidi na nová označení.

Jak naznačil nový návrh loga GTI podaný na patentový úřad, automobilka nemá potřebu zvykat lidi na nová označení.

| Volkswagen ID.4 GTX (220kW) Foto: David Rajdl

| Volkswagen ID.4 GTX (220kW) | Foto: David Rajdl

Současný Golf projde v polovině životního cyklu radikální modernizací, aby následně vydržela ještě čtyři roky a splnila požadavky normy Euro 7, která má vstoupit v platnost příští rok v červenci. Foto: Vladimír Kadera

Současný Golf projde v polovině životního cyklu radikální modernizací, aby následně vydržela ještě čtyři roky a splnila požadavky normy Euro 7, která má vstoupit v platnost příští rok v červenci. | Foto: Vladimír Kadera

Devátá generace bude postavená na nové platformě SSP, takže ji můžeme očekávat v roce 2028. Foto: Vladimír Kadera

Devátá generace bude postavená na nové platformě SSP, takže ji můžeme očekávat v roce 2028. | Foto: Vladimír Kadera

Hovoří se o 800V soustavě a nabíjecím standardem 170 kW. Foto: Vladimír Kadera

Hovoří se o 800V soustavě a nabíjecím standardem 170 kW. | Foto: Vladimír Kadera

Tím pádem bude možné dobít akumulátor z 10 na 80 % během 12 minut.

Tím pádem bude možné dobít akumulátor z 10 na 80 % během 12 minut.

Platforma MEB to samé zvládne za 35 minut.

Platforma MEB to samé zvládne za 35 minut.

Jelikož potenciál platformy sahá až na 1700 koní, určitě nepřijdeme o výkonný model GTI či R, ačkoliv takové výkony souvisejí spíše s Lamborghini nebo Porsche. Foto: David Rajdl

Jelikož potenciál platformy sahá až na 1700 koní, určitě nepřijdeme o výkonný model GTI či R, ačkoliv takové výkony souvisejí spíše s Lamborghini nebo Porsche. | Foto: David Rajdl

Platforma SSP je také uzpůsobena pro 4. úroveň autonomní jízdy, která nevyžaduje zapojení řidičem. Foto: David Rajdl

Platforma SSP je také uzpůsobena pro 4. úroveň autonomní jízdy, která nevyžaduje zapojení řidičem. | Foto: David Rajdl

Její široké využití doprovází univerzálnost baterií. Foto: David Rajdl

Její široké využití doprovází univerzálnost baterií. | Foto: David Rajdl

Ty budou shodné pro řadu ostatních modelů v rámci koncernu, což výrazně sníží cenu elektromobilů. Foto: David Rajdl

Ty budou shodné pro řadu ostatních modelů v rámci koncernu, což výrazně sníží cenu elektromobilů. | Foto: David Rajdl

Golf by se měl cenou dostat na úroveň dřívějšího e-Golfu a měl by být o dost levnější než o něco větší ID.3. Foto: Volkswagen

Golf by se měl cenou dostat na úroveň dřívějšího e-Golfu a měl by být o dost levnější než o něco větší ID.3. | Foto: Volkswagen

Sdílení komponentů by mělo přinést vozům podobné marže a snížení výrobních nákladů o 30 procent ve srovnáním s vozy postavenými na základu MEB. Foto: Volkswagen

Sdílení komponentů by mělo přinést vozům podobné marže a snížení výrobních nákladů o 30 procent ve srovnáním s vozy postavenými na základu MEB. | Foto: Volkswagen

Přesto tuto platformu Volkswagen neopustí. Foto: Volkswagen

Přesto tuto platformu Volkswagen neopustí. | Foto: Volkswagen

Její značně aktualizovaná verze bude využita pro rozpočtové modely typu ID.2 situované pod Golfem. Foto: Volkswagen

Její značně aktualizovaná verze bude využita pro rozpočtové modely typu ID.2 situované pod Golfem. | Foto: Volkswagen

Volkswagen se chce u vstupního modelu držet pod půl milionem korun. Zdroj: Volkswagen

Volkswagen se chce u vstupního modelu držet pod půl milionem korun. | Zdroj: Volkswagen

Aby toho dosáhl, musel platformu využít v dalších třech modelech, zefektivnit získávání surovin a optimalizovat dodavatelský řetězec. Zdroj: Volkswagen

Aby toho dosáhl, musel platformu využít v dalších třech modelech, zefektivnit získávání surovin a optimalizovat dodavatelský řetězec. | Zdroj: Volkswagen

Thomas Schaefer, který poskytl rozhovor pro AutoCar, má však jasno, jak se s legendárním jménem naloží a zachová se mnohem více, než jsme si původně mysleli.
Golf má pro automobilku historický význam a bylo by hloupé o něj přijít. Stejně tak se Schaefer vyjádřil ohledně modelu Tiguan.
Spolu s Golfem zůstanou i řady GTI a R.
Otázkou je, co tím Volkswagen sleduje.
26
Fotogalerie

Nový VW Golf bude! Přinese základ s mimořádným potenciálem, dobrých zpráv je spousta

Řada Golf je pro koncern natolik vzácná, že přežije i elektrickou dobu. Spolu s ním mají světlou budoucnost i ostré verze GTI a R.

Nad Volkswagenem Golf visel dlouhou dobu otazník, a to jak nad jeho jménem, tak samotným modelem. Thomas Schaefer, který poskytl rozhovor pro AutoCar, má však jasno, jak se s legendárním jménem naloží a zachová se mnohem více, než jsme si původně mysleli. Golf má pro automobilku historický význam a bylo by hloupé o něj přijít. Stejně tak se Schaefer vyjádřil ohledně modelu Tiguan. Spolu s Golfem zůstanou i řady GTI a R.

Naopak současná rodina ID. se pod stejným názvem nemusí dočkat další generace. Vznikla za účelem rozdělení portfolia v rámci elektrifikace, ale jelikož ve druhé polovině dekády bude mít Volkswagen pouze elektromobily, ztratí tato myšlenka význam, stejně jako řada výkonných verzí GTX. Jak naznačil nový návrh loga GTI podaný na patentový úřad, automobilka nemá potřebu zvykat lidi na nová označení.

Současný Golf projde v polovině životního cyklu radikální modernizací, aby následně vydržela ještě čtyři roky a splnila požadavky normy Euro 7, která má vstoupit v platnost příští rok v červenci.

Devátá generace bude postavená na nové platformě SSP, takže ji můžeme očekávat v roce 2028. Z technického hlediska půjde o radikální krok kupředu. Hovoří se o 800V soustavě a nabíjecím standardem 170 kW. Tím pádem bude možné dobít akumulátor z 10 na 80 % během 12 minut. Platforma MEB to samé zvládne za 35 minut. Jelikož potenciál platformy sahá až na 1700 koní, určitě nepřijdeme o výkonný model GTI či R, ačkoliv takové výkony souvisejí spíše s Lamborghini nebo Porsche.

Platforma SSP je také uzpůsobena pro 4. úroveň autonomní jízdy, která nevyžaduje zapojení řidičem. Její široké využití doprovází univerzálnost baterií. Ty budou shodné pro řadu ostatních modelů v rámci koncernu, což výrazně sníží cenu elektromobilů. Golf by se měl cenou dostat na úroveň dřívějšího e-Golfu a měl by být o dost levnější než o něco větší ID.3.

Sdílení komponentů by mělo přinést vozům podobné marže a snížení výrobních nákladů o 30 procent ve srovnáním s vozy postavenými na základu MEB. Přesto tuto platformu Volkswagen neopustí. Její značně aktualizovaná verze bude využita pro rozpočtové modely typu ID.2 situované pod Golfem. Volkswagen se chce u vstupního modelu držet pod půl milionem korun. Aby toho dosáhl, musel platformu využít v dalších třech modelech, zefektivnit získávání surovin a optimalizovat dodavatelský řetězec.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud