Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Po nedávno potvrzené alianci Volkswagenu a Fordu se dozvídáme další podrobnosti o spolupráci těchto dvou automobilových gigantů.

Volkswagen a Ford už v lednu letošního roku oznámili novou alianci, jejímž cílem bude společný vývoj nových užitkových vozidel a rovněž pick-upů. Nyní se tak dozvídáme, že již budoucí generace modelu Amarok vznikne s pomocnou rukou Fordu, který německé automobilce poskytne svou techniku. Ostatně s pick-upy má Ford letité zkušenosti.

Nový Amarok by tedy v rámci snížení nákladů na výrobu používal platformu další generace Fordu Ranger (některé zdroje však mluví o současně používané platformě). Jak je patrné, mnoho detailních informací o technice se zatím nemáme možnost dozvědět, přece jen obou nových pick-upů bychom se dočkali až někdy kolem roku 2022.

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Plány nicméně potvrzují dříve uvedený cíl aliance, ve kterém si Ford vezme na starosti právě vývoj pick-upů a větších dodávek, zatímco Volkswagen dostane na starost tvorbu menších městských dodávek. A mezi značkami samozřejmě dojde ke sdílení technologií a platforem.

S projektem navrženým do blízké budoucnosti není od věci pomyšlení i na elektrifikaci nových modelů – Ford již mimochodem potvrdil elektrickou variantu pick-upu F-150. Mezi značkami tak probíhají diskuze rovněž o společném vývoji elektrických ústrojí a také autonomních technologií.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

Dokonce se mluví o přístupu Fordu k elektrické platformě MEB od Volkswagenu, kterou německý koncern plánuje pro celou hromadu nových elektromobilů. Strany totiž potvrdili, že rozšíření aliance do dalších kategorií není vyloučeno a stále se jedná o potencionálních možnostech.

Volkswagen tak například přemýšlí o investici do společnosti Argo, která už nyní patří Fordu a zabývá se vývojem autonomních technologií. V případě úspěšné dohody a zakoupení podílu společnosti by si tedy VW a Ford vlastnictví Arga rozdělili a společně pracovali na nových technologiích sdílených mezi oběma automobilkami.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 73 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků