Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Po nedávno potvrzené alianci Volkswagenu a Fordu se dozvídáme další podrobnosti o spolupráci těchto dvou automobilových gigantů.

Volkswagen a Ford už v lednu letošního roku oznámili novou alianci, jejímž cílem bude společný vývoj nových užitkových vozidel a rovněž pick-upů. Nyní se tak dozvídáme, že již budoucí generace modelu Amarok vznikne s pomocnou rukou Fordu, který německé automobilce poskytne svou techniku. Ostatně s pick-upy má Ford letité zkušenosti.

Nový Amarok by tedy v rámci snížení nákladů na výrobu používal platformu další generace Fordu Ranger (některé zdroje však mluví o současně používané platformě). Jak je patrné, mnoho detailních informací o technice se zatím nemáme možnost dozvědět, přece jen obou nových pick-upů bychom se dočkali až někdy kolem roku 2022.

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Plány nicméně potvrzují dříve uvedený cíl aliance, ve kterém si Ford vezme na starosti právě vývoj pick-upů a větších dodávek, zatímco Volkswagen dostane na starost tvorbu menších městských dodávek. A mezi značkami samozřejmě dojde ke sdílení technologií a platforem.

S projektem navrženým do blízké budoucnosti není od věci pomyšlení i na elektrifikaci nových modelů – Ford již mimochodem potvrdil elektrickou variantu pick-upu F-150. Mezi značkami tak probíhají diskuze rovněž o společném vývoji elektrických ústrojí a také autonomních technologií.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

Dokonce se mluví o přístupu Fordu k elektrické platformě MEB od Volkswagenu, kterou německý koncern plánuje pro celou hromadu nových elektromobilů. Strany totiž potvrdili, že rozšíření aliance do dalších kategorií není vyloučeno a stále se jedná o potencionálních možnostech.

Volkswagen tak například přemýšlí o investici do společnosti Argo, která už nyní patří Fordu a zabývá se vývojem autonomních technologií. V případě úspěšné dohody a zakoupení podílu společnosti by si tedy VW a Ford vlastnictví Arga rozdělili a společně pracovali na nových technologiích sdílených mezi oběma automobilkami.

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků