Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Po nedávno potvrzené alianci Volkswagenu a Fordu se dozvídáme další podrobnosti o spolupráci těchto dvou automobilových gigantů.

Volkswagen a Ford už v lednu letošního roku oznámili novou alianci, jejímž cílem bude společný vývoj nových užitkových vozidel a rovněž pick-upů. Nyní se tak dozvídáme, že již budoucí generace modelu Amarok vznikne s pomocnou rukou Fordu, který německé automobilce poskytne svou techniku. Ostatně s pick-upy má Ford letité zkušenosti.

Nový Amarok by tedy v rámci snížení nákladů na výrobu používal platformu další generace Fordu Ranger (některé zdroje však mluví o současně používané platformě). Jak je patrné, mnoho detailních informací o technice se zatím nemáme možnost dozvědět, přece jen obou nových pick-upů bychom se dočkali až někdy kolem roku 2022.

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Plány nicméně potvrzují dříve uvedený cíl aliance, ve kterém si Ford vezme na starosti právě vývoj pick-upů a větších dodávek, zatímco Volkswagen dostane na starost tvorbu menších městských dodávek. A mezi značkami samozřejmě dojde ke sdílení technologií a platforem.

S projektem navrženým do blízké budoucnosti není od věci pomyšlení i na elektrifikaci nových modelů – Ford již mimochodem potvrdil elektrickou variantu pick-upu F-150. Mezi značkami tak probíhají diskuze rovněž o společném vývoji elektrických ústrojí a také autonomních technologií.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

Dokonce se mluví o přístupu Fordu k elektrické platformě MEB od Volkswagenu, kterou německý koncern plánuje pro celou hromadu nových elektromobilů. Strany totiž potvrdili, že rozšíření aliance do dalších kategorií není vyloučeno a stále se jedná o potencionálních možnostech.

Volkswagen tak například přemýšlí o investici do společnosti Argo, která už nyní patří Fordu a zabývá se vývojem autonomních technologií. V případě úspěšné dohody a zakoupení podílu společnosti by si tedy VW a Ford vlastnictví Arga rozdělili a společně pracovali na nových technologiích sdílených mezi oběma automobilkami.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků