Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Po nedávno potvrzené alianci Volkswagenu a Fordu se dozvídáme další podrobnosti o spolupráci těchto dvou automobilových gigantů.

Volkswagen a Ford už v lednu letošního roku oznámili novou alianci, jejímž cílem bude společný vývoj nových užitkových vozidel a rovněž pick-upů. Nyní se tak dozvídáme, že již budoucí generace modelu Amarok vznikne s pomocnou rukou Fordu, který německé automobilce poskytne svou techniku. Ostatně s pick-upy má Ford letité zkušenosti.

Nový Amarok by tedy v rámci snížení nákladů na výrobu používal platformu další generace Fordu Ranger (některé zdroje však mluví o současně používané platformě). Jak je patrné, mnoho detailních informací o technice se zatím nemáme možnost dozvědět, přece jen obou nových pick-upů bychom se dočkali až někdy kolem roku 2022.

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Plány nicméně potvrzují dříve uvedený cíl aliance, ve kterém si Ford vezme na starosti právě vývoj pick-upů a větších dodávek, zatímco Volkswagen dostane na starost tvorbu menších městských dodávek. A mezi značkami samozřejmě dojde ke sdílení technologií a platforem.

S projektem navrženým do blízké budoucnosti není od věci pomyšlení i na elektrifikaci nových modelů – Ford již mimochodem potvrdil elektrickou variantu pick-upu F-150. Mezi značkami tak probíhají diskuze rovněž o společném vývoji elektrických ústrojí a také autonomních technologií.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

Dokonce se mluví o přístupu Fordu k elektrické platformě MEB od Volkswagenu, kterou německý koncern plánuje pro celou hromadu nových elektromobilů. Strany totiž potvrdili, že rozšíření aliance do dalších kategorií není vyloučeno a stále se jedná o potencionálních možnostech.

Volkswagen tak například přemýšlí o investici do společnosti Argo, která už nyní patří Fordu a zabývá se vývojem autonomních technologií. V případě úspěšné dohody a zakoupení podílu společnosti by si tedy VW a Ford vlastnictví Arga rozdělili a společně pracovali na nových technologiích sdílených mezi oběma automobilkami.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků