Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Po nedávno potvrzené alianci Volkswagenu a Fordu se dozvídáme další podrobnosti o spolupráci těchto dvou automobilových gigantů.

Volkswagen a Ford už v lednu letošního roku oznámili novou alianci, jejímž cílem bude společný vývoj nových užitkových vozidel a rovněž pick-upů. Nyní se tak dozvídáme, že již budoucí generace modelu Amarok vznikne s pomocnou rukou Fordu, který německé automobilce poskytne svou techniku. Ostatně s pick-upy má Ford letité zkušenosti.

Nový Amarok by tedy v rámci snížení nákladů na výrobu používal platformu další generace Fordu Ranger (některé zdroje však mluví o současně používané platformě). Jak je patrné, mnoho detailních informací o technice se zatím nemáme možnost dozvědět, přece jen obou nových pick-upů bychom se dočkali až někdy kolem roku 2022.

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Plány nicméně potvrzují dříve uvedený cíl aliance, ve kterém si Ford vezme na starosti právě vývoj pick-upů a větších dodávek, zatímco Volkswagen dostane na starost tvorbu menších městských dodávek. A mezi značkami samozřejmě dojde ke sdílení technologií a platforem.

S projektem navrženým do blízké budoucnosti není od věci pomyšlení i na elektrifikaci nových modelů – Ford již mimochodem potvrdil elektrickou variantu pick-upu F-150. Mezi značkami tak probíhají diskuze rovněž o společném vývoji elektrických ústrojí a také autonomních technologií.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

Dokonce se mluví o přístupu Fordu k elektrické platformě MEB od Volkswagenu, kterou německý koncern plánuje pro celou hromadu nových elektromobilů. Strany totiž potvrdili, že rozšíření aliance do dalších kategorií není vyloučeno a stále se jedná o potencionálních možnostech.

Volkswagen tak například přemýšlí o investici do společnosti Argo, která už nyní patří Fordu a zabývá se vývojem autonomních technologií. V případě úspěšné dohody a zakoupení podílu společnosti by si tedy VW a Ford vlastnictví Arga rozdělili a společně pracovali na nových technologiích sdílených mezi oběma automobilkami.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků