Základní verze limuzíny bude na délku měřit 517 centimetrů, prodloužená varianta přidá dalších 13.

Základní verze limuzíny bude na délku měřit 517 centimetrů, prodloužená varianta přidá dalších 13.

Design vozu není překvapením

Design vozu není překvapením

Délka v porovnání s předchůdcem narostla o 37 milimetrů

Délka v porovnání s předchůdcem narostla o 37 milimetrů

Výška je o 13 milimetrů větší

Výška je o 13 milimetrů větší

Naopak v parametru šířka ubyly oproti předchůdci 4 milimetry

Naopak v parametru šířka ubyly oproti předchůdci 4 milimetry

Zadní světlomety jsou vybaveny technikou OLED

Zadní světlomety jsou vybaveny technikou OLED

Rozvor je teď u standardní verze bez dvou milimetrů 3 metry, prodloužená verze má dalších 20 centimetrů navíc

Rozvor je teď u standardní verze bez dvou milimetrů 3 metry, prodloužená verze má dalších 20 centimetrů navíc

Auto se začne na silnicích objevovat během podzimu

Auto se začne na silnicích objevovat během podzimu

Interiér je zcela přepracovaný. Fyzických tlačítek je minimum

Interiér je zcela přepracovaný. Fyzických tlačítek je minimum

Pro privilegované pravé zadní sedadlo je k dispozici řada nových funkcí

Pro privilegované pravé zadní sedadlo je k dispozici řada nových funkcí

Například masáž chodidel

Například masáž chodidel

Také klimatizace se bude nyní ovládat prostřednictvím dotykového dispoleje

Také klimatizace se bude nyní ovládat prostřednictvím dotykového dispoleje

K dispozici bude rovněž verze A8L

K dispozici bude rovněž verze A8L

Přední LED světlomety v sobě mají zabudován laser, který v rychlostech nad 69 kilometrů v hodině prodlužuje dosah dálkových světel na dvojnásobek

Přední LED světlomety v sobě mají zabudován laser, který v rychlostech nad 69 kilometrů v hodině prodlužuje dosah dálkových světel na dvojnásobek

Uprostřed středové konzole je tlačítko pro autonomní jízdu

Uprostřed středové konzole je tlačítko pro autonomní jízdu

Speciální systém s elektromotory u všech kol pomáhají nezávisle nastavovat aktivní odpružení každého kola zvlášť a napomáhat tak buď komfortní nebo sportovní jízdě

Speciální systém s elektromotory u všech kol pomáhají nezávisle nastavovat aktivní odpružení každého kola zvlášť a napomáhat tak buď komfortní nebo sportovní jízdě

Skelet karosérie tvoří díly z mnoha druhů materiálů - třeba i uhlík a hořčík

Skelet karosérie tvoří díly z mnoha druhů materiálů - třeba i uhlík a hořčík

Tuhost je až o 24 procent vyšší v porovnání s předchůdcem

Tuhost je až o 24 procent vyšší v porovnání s předchůdcem

V karosérii musela přibýt řada průchozích otvorů pro instalaci složité kabeláže

V karosérii musela přibýt řada průchozích otvorů pro instalaci složité kabeláže

Vrcholnou motorizací bude W12

Vrcholnou motorizací bude W12

Auto bude disponovat schopností natáčet všechna kola

Auto bude disponovat schopností natáčet všechna kola

Prostor bude i v běžné variantě dostatečný pro čtyři vzrostlé dospělé

Prostor bude i v běžné variantě dostatečný pro čtyři vzrostlé dospělé

Schéma pětiprvkové přední nápravy

Schéma pětiprvkové přední nápravy

Schéma rozmístění reproduktorů audiosystému Bang&Olufsen

Schéma rozmístění reproduktorů audiosystému Bang&Olufsen

Pětiprvková zadní nápravy se sportovním diferenciálem quattro a systémem řízení zadních kol

Pětiprvková zadní nápravy se sportovním diferenciálem quattro a systémem řízení zadních kol

Ionizační aparatura v palubní desce

Ionizační aparatura v palubní desce

Pavučina kabelů mezi povrchovými panely karosérie a obložením interiéru

Pavučina kabelů mezi povrchovými panely karosérie a obložením interiéru

A ještě jednou...

A ještě jednou...

Všechny rozměry přehledně

Všechny rozměry přehledně

Nový typ volantu

Nový typ volantu

Schéma systému pro aktivní pohlcování hluku

Schéma systému pro aktivní pohlcování hluku

Mezi pohonnými verzemi, které přijdou na trh později, bude i takovýto hybrid

Mezi pohonnými verzemi, které přijdou na trh později, bude i takovýto hybrid

Parametry vrcholné pohonné jednotky zatím nebyly zveřejněny

Parametry vrcholné pohonné jednotky zatím nebyly zveřejněny

Pod kapotou bude ale určitě vypadat důstojně.

Pod kapotou bude ale určitě vypadat důstojně.

Design vozu není překvapením
Délka v porovnání s předchůdcem narostla o 37 milimetrů
Výška je o 13 milimetrů větší
Naopak v parametru šířka ubyly oproti předchůdci 4 milimetry
34
Fotogalerie

Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Limuzína Audi A8 je oblíbeným vozem i mezi špičkami české politické scény. I v nové generaci zůstane dvanáctiválec.

Audi v Barceloně představilo další generaci své vlajkové lodi. Limuzína A8 je doslova prošpikována novými technologiemi.

Například se na palubě ocitá 48Voltový elektrický systém, systém řízení kol na obou nápravách, systém pro zvýšení podvozku před havárií, systém pro vypínání motoru v rychlostech až 160 kilometrů v hodině (více jsme psali zde), nebo bude umět masírovat chodidla.

Na dálnicích se stavebně oddělenými protisměry, případně v kolonách kdekoli bude auto schopné zcela autonomní jízdy. Nové Audi A8 dovolí řidiči po stisknutí speciálního tlačítka AI na středové konzole řidiči pustit volant a třeba sledovat fotbalový zápas v televizi. Tato funkce ovšem nebude k dispozici hned při uvedení vozu na trh. 

Na český trh se vůz dostane již letos na podzim. Na výběr budou zpočátku dva šestiválce - zážehový i vznětovým následovat budou čtyřlitrové osmiválce (opět využívající oba druhy klasických paliv) a na vrcholu se ocitne dvanáctiválcový zážehový "šestilitr". 

Více se o tomto voze dozvíte při prohlížení komentované fotogalerie:

Audi-A8-3.jpgAudi-A8-4.jpgAudi-A8-5.jpg

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud