Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Limuzína Audi A8 je oblíbeným vozem i mezi špičkami české politické scény. I v nové generaci zůstane dvanáctiválec.

Audi v Barceloně představilo další generaci své vlajkové lodi. Limuzína A8 je doslova prošpikována novými technologiemi.

Například se na palubě ocitá 48Voltový elektrický systém, systém řízení kol na obou nápravách, systém pro zvýšení podvozku před havárií, systém pro vypínání motoru v rychlostech až 160 kilometrů v hodině (více jsme psali zde), nebo bude umět masírovat chodidla.

Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Na dálnicích se stavebně oddělenými protisměry, případně v kolonách kdekoli bude auto schopné zcela autonomní jízdy. Nové Audi A8 dovolí řidiči po stisknutí speciálního tlačítka AI na středové konzole řidiči pustit volant a třeba sledovat fotbalový zápas v televizi. Tato funkce ovšem nebude k dispozici hned při uvedení vozu na trh. 

Na český trh se vůz dostane již letos na podzim. Na výběr budou zpočátku dva šestiválce - zážehový i vznětovým následovat budou čtyřlitrové osmiválce (opět využívající oba druhy klasických paliv) a na vrcholu se ocitne dvanáctiválcový zážehový "šestilitr". 

Více se o tomto voze dozvíte při prohlížení komentované fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků