Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Limuzína Audi A8 je oblíbeným vozem i mezi špičkami české politické scény. I v nové generaci zůstane dvanáctiválec.

Audi v Barceloně představilo další generaci své vlajkové lodi. Limuzína A8 je doslova prošpikována novými technologiemi.

Například se na palubě ocitá 48Voltový elektrický systém, systém řízení kol na obou nápravách, systém pro zvýšení podvozku před havárií, systém pro vypínání motoru v rychlostech až 160 kilometrů v hodině (více jsme psali zde), nebo bude umět masírovat chodidla.

Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Na dálnicích se stavebně oddělenými protisměry, případně v kolonách kdekoli bude auto schopné zcela autonomní jízdy. Nové Audi A8 dovolí řidiči po stisknutí speciálního tlačítka AI na středové konzole řidiči pustit volant a třeba sledovat fotbalový zápas v televizi. Tato funkce ovšem nebude k dispozici hned při uvedení vozu na trh. 

Na český trh se vůz dostane již letos na podzim. Na výběr budou zpočátku dva šestiválce - zážehový i vznětovým následovat budou čtyřlitrové osmiválce (opět využívající oba druhy klasických paliv) a na vrcholu se ocitne dvanáctiválcový zážehový "šestilitr". 

Více se o tomto voze dozvíte při prohlížení komentované fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků