Elektrický busík úspěšně prošel nárazovými testy. Posádka se v něm bát nemusí, s chodci je to o chlup horší.
V poslední letošní várce crashtestů Euro NCAP došlo i na Volkswagen ID.Buzz. Výsledky jistě budou zajímat desítky tisíc zákazníků, kteří si vůz předobjednali a nyní na něj čekají. Dalo se čekat, že vůz dosáhne pěti hvězd, pojďme se tedy podívat na dílčí výsledky v jednotlivých disciplínách.
Za ochranu dospělých si busík vysloužil hodnocení 92 procent. Čelní náraz do pevné překážky přestála figurína řidiče bez ztráty kytičky, pasažér na pravém zadním sedadle může zažít větší tlak na trup. Mobilní deformovatelná bariéra dopadla dobře, posádka je chráněna před zraněním. Při bočním nárazu je ochrana na vysoké úrovni, figurína sice vycestovala lehce do strany, ale vážné problémy nehrozí.
Z hlediska ochrany dětí má ID.Buzz skóre 87 procent, ale body ztrácel výhradně za nepřítomnost Isofixu, i-Size a integrovaných dětských sedaček na sedadlech řidiče a vzadu uprostřed. Za čelní i boční náraz s dětskými figurínami získal stoprocentní hodnocení, stejně tak za snadnou instalaci sedaček. Ochrana zranitelných účastníků provozu byla hodnocena 60 procenty – příď a přední sloupky pro ně představují riziko.
Nižší skóre z hlediska automatického brzdění ID.Buzz dostal za horší detekci chodců při odbočování a vyjetí cyklisty zpoza překážky. Jinak ale dostal za bezpečnostní asistenty obecně velmi dobrých 90 procent.