Nový Volkswagen Touareg se ukáže už v únoru. Opět dostane osmiválec

Druhá generace Volkswagenu Touareg se u nás stále prodává, nástupce už však klepe na dveře. V klíčových oblastech se bude podobat Audi Q7, a to včetně motorů.

Pokud v dnešní době hledáte velké luxusní SUV s pořádným „železem“ na podvozku, nemáte moc na výběr. BMW X5 do terénu nikdy příliš nebylo, Volvo XC90 také ne, druhá generace Audi Q7 je spíše pohodlný cesťák, než že by se mimo pevný povrch nějak vehementně hrnulo, a v úvahu tak připadají vlastně jenom Mercedes-Benz GLE a Volkswagen Touareg.

S Touaregem se brzdy setkáte v redakčním testu, který pojmu jako takové rozloučení. Nebude totiž trvat dlouho a dostane nástupce. Půjde o jeden ze čtyř modelů, které Volkswagen v příštím roce uvede na český trh. Těšit se můžeme ještě na Up! GTI,  crossover T-Roc a modernizovaný Golf Sportsvan.

Fotogalerie: Podívejte se, jak bude vypadat nový Volkswagen Touareg

Fotogalerie: Podívejte se, jak bude vypadat nový Volkswagen Touareg

Podle našich informací se nová generace Volkswagenu Touareg ukáže už v únoru příštího roku, autosalonová premiéra proběhne v březnu v Ženevě, a do prodeje na českém trhu vstoupí zhruba v červnu. Bude to tedy stejný kalup, jako letos s Volkswagenem Arteon, který se jednoho dne prostě „zjevil“ a jenom pár týdnů poté jsem jej poprvé řídil během prezentace v Hannoveru.

Touareg jsem si zamiloval pro jeho robustnost a skutečnou terénní výbavu. Je to velké, těžké a bytelné auto, za jehož volantem snadno získáte obrovský pocit bezpečí. Má dvě verze čtyřkolky, základní se středovým diferenciálem Torsen, a plnotučnou s uzamykatelnými diferenciály a redukcí (paket Terrain Tech). A právě o tu „poctivější“ techniku zřejmě nová generace přijde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp Volkswagenu Touareg III byl v černu zachycen téměř bez maskování.

Do jisté míry totiž bude vycházet z Audi Q7. Vyroste na modulární platformě MLB pro podélnou zástavbu pohonných jednotek, na trh se dostane nejdříve se šestiválcovým turbodieselem a později dorazí také čtyřlitrový vznětový osmiválec. Pouze připomínám, že současná generace měla i motor 4,2 TDI.

Zatím není jasné, zda půjde o verzi z Audi SQ7, která má vedle dvojice turbodmychadel také elektrické dmychadlo, nebo o jednotku známou z Porsche Panamera 4S Diesel, které elektrické dmychadlo chybí (rozdíl činí 10 kW a 50 N.m). Výkon by se měl nicméně pohybovat nad hranicí 300 kW a lze očekávat točivý moment okolo 900 N.m.

V úvahu připadá také kombinace dvoulitrového turbodieselu a elektrického kompresoru (dmychadla), případně plug-in hybridní technika. Právě té totiž využívá loni představený koncept T-Prime GTE, který je podle všeho nejenom designovým předobrazen nového Touaregu. O jeho pohon se stará kombinace čtyřválce 2.0 TSI a elektromotoru zakomponovaného v automatické osmistupňové převodovce. Kombinovaný výkon činí 280 kW.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků