Druhá generace Volkswagenu Touareg se u nás stále prodává, nástupce už však klepe na dveře. V klíčových oblastech se bude podobat Audi Q7, a to včetně motorů.
Pokud v dnešní době hledáte velké luxusní SUV s pořádným „železem“ na podvozku, nemáte moc na výběr. BMW X5 do terénu nikdy příliš nebylo, Volvo XC90 také ne, druhá generace Audi Q7 je spíše pohodlný cesťák, než že by se mimo pevný povrch nějak vehementně hrnulo, a v úvahu tak připadají vlastně jenom Mercedes-Benz GLE a Volkswagen Touareg.
S Touaregem se brzdy setkáte v redakčním testu, který pojmu jako takové rozloučení. Nebude totiž trvat dlouho a dostane nástupce. Půjde o jeden ze čtyř modelů, které Volkswagen v příštím roce uvede na český trh. Těšit se můžeme ještě na Up! GTI, crossover T-Roc a modernizovaný Golf Sportsvan.
Podle našich informací se nová generace Volkswagenu Touareg ukáže už v únoru příštího roku, autosalonová premiéra proběhne v březnu v Ženevě, a do prodeje na českém trhu vstoupí zhruba v červnu. Bude to tedy stejný kalup, jako letos s Volkswagenem Arteon, který se jednoho dne prostě „zjevil“ a jenom pár týdnů poté jsem jej poprvé řídil během prezentace v Hannoveru.
Touareg jsem si zamiloval pro jeho robustnost a skutečnou terénní výbavu. Je to velké, těžké a bytelné auto, za jehož volantem snadno získáte obrovský pocit bezpečí. Má dvě verze čtyřkolky, základní se středovým diferenciálem Torsen, a plnotučnou s uzamykatelnými diferenciály a redukcí (paket Terrain Tech). A právě o tu „poctivější“ techniku zřejmě nová generace přijde.
Prototyp Volkswagenu Touareg III byl v černu zachycen téměř bez maskování.
Do jisté míry totiž bude vycházet z Audi Q7. Vyroste na modulární platformě MLB pro podélnou zástavbu pohonných jednotek, na trh se dostane nejdříve se šestiválcovým turbodieselem a později dorazí také čtyřlitrový vznětový osmiválec. Pouze připomínám, že současná generace měla i motor 4,2 TDI.
Zatím není jasné, zda půjde o verzi z Audi SQ7, která má vedle dvojice turbodmychadel také elektrické dmychadlo, nebo o jednotku známou z Porsche Panamera 4S Diesel, které elektrické dmychadlo chybí (rozdíl činí 10 kW a 50 N.m). Výkon by se měl nicméně pohybovat nad hranicí 300 kW a lze očekávat točivý moment okolo 900 N.m.
V úvahu připadá také kombinace dvoulitrového turbodieselu a elektrického kompresoru (dmychadla), případně plug-in hybridní technika. Právě té totiž využívá loni představený koncept T-Prime GTE, který je podle všeho nejenom designovým předobrazen nového Touaregu. O jeho pohon se stará kombinace čtyřválce 2.0 TSI a elektromotoru zakomponovaného v automatické osmistupňové převodovce. Kombinovaný výkon činí 280 kW.