Nový Volkswagen Touareg se ukáže už v únoru. Opět dostane osmiválec

Druhá generace Volkswagenu Touareg se u nás stále prodává, nástupce už však klepe na dveře. V klíčových oblastech se bude podobat Audi Q7, a to včetně motorů.

Pokud v dnešní době hledáte velké luxusní SUV s pořádným „železem“ na podvozku, nemáte moc na výběr. BMW X5 do terénu nikdy příliš nebylo, Volvo XC90 také ne, druhá generace Audi Q7 je spíše pohodlný cesťák, než že by se mimo pevný povrch nějak vehementně hrnulo, a v úvahu tak připadají vlastně jenom Mercedes-Benz GLE a Volkswagen Touareg.

S Touaregem se brzdy setkáte v redakčním testu, který pojmu jako takové rozloučení. Nebude totiž trvat dlouho a dostane nástupce. Půjde o jeden ze čtyř modelů, které Volkswagen v příštím roce uvede na český trh. Těšit se můžeme ještě na Up! GTI,  crossover T-Roc a modernizovaný Golf Sportsvan.

Fotogalerie: Podívejte se, jak bude vypadat nový Volkswagen Touareg

Fotogalerie: Podívejte se, jak bude vypadat nový Volkswagen Touareg

Podle našich informací se nová generace Volkswagenu Touareg ukáže už v únoru příštího roku, autosalonová premiéra proběhne v březnu v Ženevě, a do prodeje na českém trhu vstoupí zhruba v červnu. Bude to tedy stejný kalup, jako letos s Volkswagenem Arteon, který se jednoho dne prostě „zjevil“ a jenom pár týdnů poté jsem jej poprvé řídil během prezentace v Hannoveru.

Touareg jsem si zamiloval pro jeho robustnost a skutečnou terénní výbavu. Je to velké, těžké a bytelné auto, za jehož volantem snadno získáte obrovský pocit bezpečí. Má dvě verze čtyřkolky, základní se středovým diferenciálem Torsen, a plnotučnou s uzamykatelnými diferenciály a redukcí (paket Terrain Tech). A právě o tu „poctivější“ techniku zřejmě nová generace přijde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp Volkswagenu Touareg III byl v černu zachycen téměř bez maskování.

Do jisté míry totiž bude vycházet z Audi Q7. Vyroste na modulární platformě MLB pro podélnou zástavbu pohonných jednotek, na trh se dostane nejdříve se šestiválcovým turbodieselem a později dorazí také čtyřlitrový vznětový osmiválec. Pouze připomínám, že současná generace měla i motor 4,2 TDI.

Zatím není jasné, zda půjde o verzi z Audi SQ7, která má vedle dvojice turbodmychadel také elektrické dmychadlo, nebo o jednotku známou z Porsche Panamera 4S Diesel, které elektrické dmychadlo chybí (rozdíl činí 10 kW a 50 N.m). Výkon by se měl nicméně pohybovat nad hranicí 300 kW a lze očekávat točivý moment okolo 900 N.m.

V úvahu připadá také kombinace dvoulitrového turbodieselu a elektrického kompresoru (dmychadla), případně plug-in hybridní technika. Právě té totiž využívá loni představený koncept T-Prime GTE, který je podle všeho nejenom designovým předobrazen nového Touaregu. O jeho pohon se stará kombinace čtyřválce 2.0 TSI a elektromotoru zakomponovaného v automatické osmistupňové převodovce. Kombinovaný výkon činí 280 kW.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků