Při modernizaci třetí generace Touaregu se Volkswagen řídil zejména zpětnou vazbou zákazníků. Díky tomu se podařilo vyladit nedostatky, přidat pár nových technologií a nebývale výkonnou verzi R.
Volkswagen Touareg je pevnou součástí portfolia od roku 2002 s více jak 1,13 miliony prodanými kusy. Ve čtvrtek 25. května vstupuje na neměcký trh facelift třetí generace vycházející z přání zákazníků. Ti prahli po lepších jízdních vlastnostech, ostřejším designu a intuitivnější digitalizaci.
Jako vlajkové SUV má Volkswagen Touareg výsadu dědit technické novinky od luxusnějších koncernových značek. Například nyní se jako první model může pochlubit HD LED světlomety s 38 tisíci diodami. Na přání jsou doplněny stíněním protijedoucích vozidel při dálkovém režimu.
Spolu s osvětlovací technikou se decentně proměnil i zbytek přídě se širokou maskou chladiče. Nárazník zaujme velkými otvory po stranách s elegantním lemováním. Zezadu je vůz ostřejší s novou grafikou světel. Tady je hlavní novinkou nepřerušený světelný pás doplněný podsvíceným logem.
Na vrcholu potravního řetězce se očekává, že za příplatek budou převážně jen luxusní prvky, protože vše ostatní je samozřejmostí. Každý vůz je proto v základu vybaven širokospektrální asistencí jízdy Travel Assist, automatickým parkovacím systémem s možností dálkového ovládání, asistentem pro jízdu s přívěsem i nočním viděním. Specialitou podvozku je senzor zatížení střechy. V případě přepravy například boxu s lyžemi budou jízdní systémy připraveny dříve zasáhnout, naopak bez břemene na střeše podpoří dynamické chování vozu. Adaptivní tlumiče jsou doplněné o kompenzaci bočního náklonu a k dispozici je i systém řízení všech kol.
V reakci na zpětnou vazbu má interiér Touaregu kvalitnější dílenské zpracování s extra měkčením středového tunelu. V základu je Innovision Cockpit složený z digitálního přístrojového štítu a velkoformátového multimediálního zařízení Discover Pro Max. Během vývoje se pracovalo zejména na srozumitelnější a kvalitnější interpretaci navigace a mapových podkladů. Rychlejší nabíjení externích zařízení zajišťují USB-C porty s výkonem 45wattů.
Od začátku prodeje nabídne Touareg výběr z jednoho zážehového, dvou vznětových a dvou plug-in hybridních pohonů. Ve všech případech dostanete osmistupňový automat a stálý pohon všech kol.
Základní model začíná v přepočtu na 1.654.000 korunách. Vyšší výbava Elegance vyjde na 1.795.000 korun a R-Line dostanete od 1.904.000 korun. Absolutním vrcholem je ostrý Touareg R eHybrid za 2.244.000 korun. Předprodej v Česku začne 27. června.
Toaureg R je osazen zážehovou V6 doplněnou elektromotorem pro celkový výkon 340 kW. Špičkový model poznáte podle modře lakovaných třmenů s logem R, modrých detailů exteriéru, 20palcových kol Braga a projekcí loga R při nástupu. Ostrá verze se připomene znovu na osvětlených prahových lištách a poté stačí jen usednout do sedadel čalouněných prémiovou kůží. Tou je potažený také klíček od vozu. Při jízdě si užijete panoramatickou střechu i 4zónovou klimatizaci. Bohužel, zájemci o Touareg R eHybrid si na předprodej budou muset počkat do 22. června.