Současná druhá generace Volkswagenu Tiguan se letos dožívá poloviny životního cyklu a očekávaná modernizace je konečně tady. Tiguan je nyní celosvětově nejúspěšnější model značky a od roku uvedení první generace v roce 2007 se ho vyrobilo již před šest milionů kusů. Není tedy divu, že na takto úspěšný model hodil VW všechny možné novinky ze svého arzenálu a ještě něco navíc.
Vylepšený tiguan se nám na oficiálních fotkách představuje hlavně ve sportovnější specifikaci R-Line, i tak je ale zřetelný výraz přídě po vzoru nového Golfu, nové volitelné LED matrix světlomety mohou používat chytrou adaptivní technologii IQ.LIGHT a zadní svítilny s pozměněnou grafikou jsou nyní standardně full-LED. Paketu R-Line nechybí dravost, doplněná o chromované doplňky, přičemž ještě agresivněji působí nový vrcholný Tiguan R (viz níže).
Už pouze elektromobily. Cvikovský závod VW ukončil výrobu spalovacích modelů
Také uvnitř dochází na změny inspirované novým golfem. Nový je tedy multifunkční volant, poslední generace 10palcového digitálního přístrojového štítu (ve vyšších výbavách) a rovněž infotainmentu MIB3 (standardně 6,5palcový) s chytrým hlasovým ovládáním, zabudovanou eSIM a tedy nepřetržitým připojením k internetu, a rovněž bezdrátovou integrací aplikací pro Apple CarPlay a Android Auto.
Vpředu nechybí ani dva osvětlené USB-C konektory, ambientní osvětlení a ve vyšších výbavách se objevuje pod obrazovkou infotainmentu nový dotykový modul pro ovládání klimatizace a topení. Za příplatek je i prémiový audiosystém Harman Kardon s 10 reproduktory.
Krize zažehnána? VW dodá první ID.3 na začátku září, ovšem bez některých funkcí
Z asistentů a bezpečnostních funkcí má vůz standardně funkci udržování jízdy v pruhu a rovněž hlídání překážek s automatickým nouzovým brzděním. Volitelně se ale objevuje i takzvaný Travel Assist, který nabízí funkce částečně autonomního řízení, kdy tiguan umí samostatně udržovat směr, brzdit a akcelerovat až do rychlosti 210 km/h.
S detaily o motorizacích vylepšeného tiguanu je VW celkem střídmý a zaměřuje se především na titulní novinky. Mezi ty patří nepochybně plug-in hybridní Tiguan eHybrid, který využívá již známou motorizaci spojující čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor pro kombinovaný výkon 180 kW (245 koní). Standardem je šestistupňové DSG a čistě na elektřinu ujede elektrifikované SUV kolem 50 km (WLTP).
Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne
Nový hybrid tak vlastně můžete považovat za náhradu podobně výkonného dieselu BiTDI (176 kW/240 k), který s příchodem modernizace končí v nabídce – stejně jako v případě Kodiaqu RS. Z dieselů pak VW vypichuje nejnovější 2.0 TDI Evo vybavené hned dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny. Na přesné technické údaje o motorizacích si ale musíme zatím počkat.
Což platí rovněž u benzinových motorů tiguanu, mezi kterými se nepochybně objeví i poslední slabší čtyřválce TSI z portfolia koncernu, úplným vrcholem je ale dvoulitrový motor EA888 v nejaktuálnější verzi s výkonem 235 kW (320 koní) pro nový Tiguan R. Tedy stejná strojovna jako v nedávno představeném Arteonu R.
Volkswagen Arteon má po faceliftu. Nový Shooting Brake je krásný! Má až 320 koní
Ostrá verze SUV dostává automat DSG, pohon 4x4, vektorování točivého momentu, silnější brzdový systém a nově naladěný adaptivní podvozek s nižší světlou výškou o 10 mm. Sportovní jízdní režim Race má Tiguan R dostupný pod samostatným R tlačítkem na multifunkčním volantu. Volitelně bude možné model vybavit sportovním výfukem Akrapovič.
Datum uvedení modernizovaného Volkswagenu Tiguan do prodeje a cenovky na českém trhu zatím neznáme.