Velký Volkswagen zkrouhl svou základní cenovku o sto tisíc, pod kapotou však čekejte výhradně nejslabší patnáctistovku.
Volkswagen pokračuje v nekonečné akční nabídce, do které patří verze People či Limited Edition u celé řady nejrůznějších modelů. Nedlouho po uvedení zbrusu nového Tayronu (jakožto rivala Škody Kodiaq) tak rovněž u něj české zastoupení značky snižuje základní cenovku. Nyní rodinné SUV začíná těsně pod milionem korun a vlastně kopíruje výbavu dřívějšího, o sto tisíc dražšího základu Life (1.099.900 Kč).
Dosavadní akční výbavy People (od 1.104.900 Kč) a sportovnější R-Line People (od 1.313.900 Kč) mimochodem v konfigurátoru SUV zůstávají, nejdostupnější příčku teď ale obsazuje akční Tayron Limited s cenou od 999.000 Kč. Pod kapotou mu najdete výchozí mild-hybrid 1.5 eTSI (110 kW/150 k) ve spojení se sedmistupňovým automatem DSG a pohonem předních kol. A přirozeně mluvíme o pětimístné variantě modelu, dodatečná třetí řada sedadel zůstává příplatkem 23.400 Kč.
S cenou „pod milion“ má sice Tayron karoserii lakovanou jediným bílým bezpříplatkovým lakem Pure (další odstíny od 10.000 Kč) a jezdí na 17palcových litých kolech, na druhou stranu mu však nechybí podsvícená loga VW vpředu i vzadu. Látkové čalounění interiéru zase kombinuje ambientním osvětlením v 10 nastavitelných barvách.
Po stránce hi-tech výbavy nepůsobí Tayron Limited kdovíjak chudě, standardně má LED světlomety s automatickým přepínám dálkových světel, zadní 3D LED světla, 12,9palcový infotainment s bezdrátovým Apple CarPlay a Android Auto, třízónovou klimatizaci, vyhřívaná sedadla vpředu, vyhřívaný volant čalouněný kůží či dešťový senzor. V balíčku dnes povinných asistentů pak najdete kromě adaptivního tempomatu také částečně automatický parkovací asistent se zadní kamerou.
Nakonec stačí dodat, že mild-hybrid 1.5 eTSI (110 kW/150 k) je pro Tayron Limited jedinou možnou jednotkou, kdežto předchozímu základu Life teď Volkswagen rozšiřuje paletu motorizací také o výchozí diesel 2.0 TDI s pohonem předních kol (od 1.179.000 Kč). Obecně pak motorizace Tayronu už doplňují i čistě benzinové čtyřválce 2.0 TSI, rovněž v nejvýkonnější verzi o síle 265 koní (195 kW), použité v novém Kodiaqu RS. Na kompletní aktualizovanou nabídku se můžete podívat v tabulce níže.
Volkswagen Tayron: Technické údaje a české ceny |
Motorizace |
1.5 eTSI (MHEV) |
1.5 eHybrid (PHEV) |
1.5 eHybrid (PHEV) |
2.0 TSI 4Motion |
2.0 TSI 4Motion |
2.0 TDI |
2.0 TDI 4Motion |
Objem [cm3] |
1498 |
1498 |
1498 |
1984 |
1984 |
1968 |
1968 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Výkon [kW] |
110 |
110 |
130 |
150 |
195 |
110 |
142 |
Výkon elektromotoru [kW] |
- |
85 |
85 |
- |
- |
- |
- |
Systémový výkon [kW] |
- |
150 |
200 |
- |
- |
- |
- |
Akumulátor [kWh] |
- |
19,7 |
19,7 |
- |
- |
- |
- |
Dojezd EV [km] |
- |
123 |
116 |
- |
- |
- |
- |
Pohon |
přední |
přední |
přední |
4x4 |
4x4 |
přední |
4x4 |
Převodovka |
7DSG |
6DSG |
6DSG |
7DSG |
7DSG |
7DSG |
7DSG |
Maximální rychlost [km/h] |
204 |
210 |
215 |
224 |
240 |
207 |
221 |
Spotřeba [l/100 km] |
6,3-6,6 |
0,4 |
0,4-0,5 |
7,7-9,0 |
8,6-8,7 |
5,4-5,7 |
6,3-6,5 |
Hmotnost [kg] |
1706-1753 |
1954-2000 |
1971-2000 |
1834-1865 |
1843-1871 |
1 798-1804 |
1876-1907 |
Rozměry [mm] |
4770 x 1852 x 1660 |
Rozvor [mm] |
2791 |
Objem kufru [l] (pětimístná verze) |
885/2090 |
Cena Limited [Kč] |
999.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Cena Life [Kč] |
1.099.900 |
1.165.900 |
- |
- |
- |
1.179.900 |
- |
Cena People [Kč] |
1.104.900 |
1.241.900 |
- |
- |
- |
1.184.900 |
- |
Cena Elegance [Kč] |
1.214.900 |
1.353.900 |
- |
1.385.900 |
- |
1.294.900 |
1.470.900 |
Cena R-Line [Kč] |
1.284.900 |
1.416.900 |
1.457.900 |
1.453.900 |
1.553.900 |
- |
1.540.000 |
Cena R-Line People [Kč] |
1.313.900 |
1.445.900 |
1.486.900 |
1.482.900 |
1.582.900 |
- |
1.569.900 |
*Sedmimístné provedení je příplatkem 23.400 Kč (nelze pro PHEV). |
Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).
Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS