Nový Volkswagen T6 je úspornější, komfortnější a bezpečnější

Nový Volkswagen T6 je úspornější, komfortnější a bezpečnější

Užitková sekce automobilky Volkswagen představila novou generaci modelu Transporter/Caravelle/Multivan. Novinka nese označení T6 a měla by být po všech stránkách lepší. Volkswagen slibuje hezčí design, větší komfort, nižší spotřebu a zástup asistenčních systémů.

U Volkswagenu mají napečeno. Automobilka koupila perníkové T1

U Volkswagenu mají napečeno. Automobilka koupila perníkové T1

T6 má na co navazovat. Předchozí vydání T5 se za své jedenáctileté působení dostalo na dva miliony prodaných kusů, celkově za 65 let existence tohoto modelu evidují statistiky zhruba dvanáct milionů prodaných exemplářů. Nejnovější varianta se designově příliš neliší od svého předchůdce, což byl samozřejmě záměr. Designéři přidali akorát ostřejší hrany.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
T6 nepřináší žádnou designovou revoluci. Každý tak stále na první pohled pozná, o co jde

V interiéru se máme těšit na kvalitnější materiály a celkově lepší vzhled. Chybět nebude ani dotykový displej, který (stejně jako třeba u Octavie) zobrazí nabídku různých nastavení, jakmile se k němu přiblížíte rukou.

Volkswagen Transporter T5 by Hartmann: další tuning pro dodávku

Volkswagen Transporter T5 by Hartmann: další tuning pro dodávku

Nabídka motorizací obsahuje naftové motory o objemu 1968 cm3 z řady EA288 Nutz. Mělo by jít o diesely schopné snášet náročnější pracovní podmínky. Volkswagen v tisková zprávě slibuje „odolnost a dlouhověkost“. K dispozici budou výkony 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k). Vše má standardně systém start/stop. V průměru má být T6 úspornější o patnáct procent.

Na své si přijdou i zájemci o pohon všech kol a zkrátka nepřijdou ani ti, kteří chtějí benzin. V takovém případě můžete sáhnout po dvoulitru TSI  s výkonem 110 kW (150 k) nebo silnější verzi naladěné na 150  kW (204 k). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na úvod se představila také limitovaná edice „Generation Six“, která svým designem odkazuje do minulosti

Co se elektronické výbavy týká, ta může být velmi bohatá. Tak třeba bude možné pořídit adaptivní tlumiče DCC, Volkswagen připravil také elektrické dovírání zadních dveří, aby nemuseli zákazníci používat hrubou sílu na jejich zavření, k dispozici bude i kompletně elektrické otevírání, nechybí adaptivní tempomat, Front Assist, City Emergency Braking a tak podobně.

Zároveň s novou generací T6 se představila i limitovaná edice zvaná „Generation Six“. Ta vychází z nového Multivanu Comfortline a nabídne diodová světla, zatmavená okna, chromové doplňky, osmnáctipalcová litá kola v retro-designu a dvoubarevnou karoserii.

Prodej Volkswagenu T6 odstartuje během několika následujících dnů. Transporter bude začínat na částce 23 035 euro, první cena Multivanu činí 29 952 euro. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků