Ostrý VW T-Roc R už se prodává. Cena pro ČR bude fackou pro Cupru i Golf R

Ostrý T-Roc byl jednou z hvězd stánku Volkswagenu na letošním ženevském autosalonu. Vůz je už možné objednávat, což znamená, že byla zveřejněna jeho základní cena i výbava.

Jak moc dobrý či špatný nápad je nacpat do kompaktního SUV motor s výkonem 300 koní a výsledek nazývat sportovním? Pokud se odpíchneme od Cupry Ateca, která se u nás prodává už od podzimu, tak špatný nápad to není. Ostrá Cupra jezdí velice dobře, v zimě je s ní díky vypínatelné stabilizaci sranda a není pochyb o tom, že nový T-Roc R, který je to samé v bledě modrém, bude jezdit velice podobně. Zbývalo zjistit, kolik bude stát, protože právě cena je Cupře Ateca často vytýkána.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupru Ateca aktuálně na našem trhu pořídíte za 1.214.900 Kč. To je o 15.000 Kč více než loni v říjnu, kdy vstupovala na náš trh. Dobrá zprávou je, že o fous menší, ale stejně poháněný Volkswagen T-Roc R, na tom bude výrazně lépe. Automobilka jej oficiálně uvedla na německý trh s cenou 43.995 eur, což v přepočtu dělá asi 1.140.000 Kč.

Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

V základu je progresivní řízení, sportovní podvozek, launch control, litá 18palcová kola Spielberg, výkonnější brzdy, Race mód či dvojité koncovky výfuku. Za příplatek 820 eur (asi 21.000 Kč) dostanete o palec větší kola, adaptivní podvozek DCC stojí 1045 eur (asi 27.000 Kč) kožené čalounění v „karbonovém“ stylu je za 2345 eur (asi 61.000 Kč) a za 3800 eur (asi 98.000 Kč) pořídíte titanový R Performance výfuk.

VW T-Roc oficiálně přišel o střechu. Má Cabriolet šanci stát se legendou?

VW T-Roc oficiálně přišel o střechu. Má Cabriolet šanci stát se legendou?

Všechny prvky jsou k dohledání v německém konfigurátoru a je pravděpodobné, že se základní sestava nebude moc lišit od toho, co si budete moci už v příštím týdnu oficiálně objednat na českém trhu. K české ceně T-Rocu R nicméně tuzemský importér nedojde prostým přepočtením částky v eurech na koruny. To byla vyšší, než je plánováno.

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Podle informací českého zastoupení Volkswagenu u nás bude vůz skoro o 100.000 Kč levnější než současný Golf R, který začíná na částce 1.126.900 Kč. Na konkrétní částku si ještě musíme počkat, už teď je ale jasné, že to bude facka nejen pro Cupru Ateca, ale také zmíněný Golf R současné generace, který se už pomalu chystá do důchodu.

Volkswagen T-Roc R: Technická data ceny
Zdvihový objem [cm3] 1984
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 221/-
Točivý moment [N.m/min] 400/2000-5200
Pohon 4x4
Převodovka 7A
Max. rychlost [km/h] 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,8
Spotřeba WLTP [l/100 km] 8,5
Provozní hmotnost [kg] 1650
Základní cena [€] 43.995
Předpokládaná cena v ČR (odhad) [Kč] asi 1.050.000 
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků