Nový Volkswagen Polo: české ceny jsou venku

Volkswagen Polo 5 patří k nejdůležitějším novinkám našeho trhu pro letošní rok. Pátá generace modelu nyní odkrývá své ceny.

Základní cena 244 500 Kč (za nejlevnější provedení s motorem 1,2 - 44 kW/60 k) je přitom historicky nejatraktivnější vstupní cenou Pola v České republice, a to se značně bohatší sériovou výbavou. K tomu dochází kombinací tuhých podmínek na trhu a přirozeným vývojem směřujícím k bohatší výbavě i bezpečnosti.

Za tuto cenu však Polo v tuto chvíli neobjednáte: do prodejů se zatím dodává jen jeho pětidvéřová verze, jež se dodává ve všech verzích za příplatek 5 400 Kč. Přesto se nyní budeme opírat o ceny třídveřových modifikací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od počátku prodeje v ČR bude Polo k dispozici ve dvou výbavových stupních Trendline a Comfortline a se šesti motory - dvěma variantami motoru 1,2 (60 a 70 koní), čtyřválcem 1,4 (85 k) a třemi verzemi zbrusu nového a dlouho očekávaného vznětového agregátu 1,6 TDI (75 k, 90 k a 105 k).

Koncem roku přijde na český trh také nové Polo s přeplňovaným motorem 1,2 TSI o výkonu 77 kW/105 k (bude též standardním motorem pro základní verzi Škody Yeti) a ekologicky šetrná varianta BlueMotion s kombinovanou spotřebou 3,8 litru nafty na 100 km a emisemi CO2 96 g/km. Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví vůbec nejúspornější provedení nového Pola - Polo BlueMotion II -  nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Národní premiéru si nové Polo odbylo na právě skončeném autosalonu v Brně, první vozy pro zákazníky jsou u prodejců Volkswagen očekávány v polovině měsíce července. Mezi hlavní prvky sériové výbavy nového Pola patří v obou stupních ESP včetně ABS, asistent pro rozjezd do kopce, čelní airbagy s deaktivací u spolujezdce, boční airbagy s ochranou hlavy a hrudníku, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, posilovač řízení, multifunkční ukazatel, výškově a podélně stavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Verze Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělené zadní sedadlo a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru. Ceny jednotlivých verzí najdete v připojené tabulce. Zajímavá je škála příplatkových výbav, nabízených za zaváděcí ceny. Třeba poloautomatická klimatizace Climatic vás přijde u obou výbavových stupňů na 15 200 Kč. Škála doplňků je rozsáhlá a pestrá, najdeme zde škálu audiosoustav, tempomat, parkovací asistent, zpětné zrcátko se stmíváním a dešťovým senzorem, oddělená denní světla nebo mlhovky s populárním nasvětlováním zatáček.

Klepněte pro větší obrázek

Již od začátku vývoje bylo nové Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na tomto výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V oblasti nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o celých 50 procent. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení 20 procent.

I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, má za následek citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Příkladem je nová pohonná jednotka 1,2 TSI. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II. Automobil se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km bude využívat nové pohonné jednotky 1,2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky