Nový Volkswagen Polo: české ceny jsou venku

Volkswagen Polo 5 patří k nejdůležitějším novinkám našeho trhu pro letošní rok. Pátá generace modelu nyní odkrývá své ceny.

Základní cena 244 500 Kč (za nejlevnější provedení s motorem 1,2 - 44 kW/60 k) je přitom historicky nejatraktivnější vstupní cenou Pola v České republice, a to se značně bohatší sériovou výbavou. K tomu dochází kombinací tuhých podmínek na trhu a přirozeným vývojem směřujícím k bohatší výbavě i bezpečnosti.

Za tuto cenu však Polo v tuto chvíli neobjednáte: do prodejů se zatím dodává jen jeho pětidvéřová verze, jež se dodává ve všech verzích za příplatek 5 400 Kč. Přesto se nyní budeme opírat o ceny třídveřových modifikací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od počátku prodeje v ČR bude Polo k dispozici ve dvou výbavových stupních Trendline a Comfortline a se šesti motory - dvěma variantami motoru 1,2 (60 a 70 koní), čtyřválcem 1,4 (85 k) a třemi verzemi zbrusu nového a dlouho očekávaného vznětového agregátu 1,6 TDI (75 k, 90 k a 105 k).

Koncem roku přijde na český trh také nové Polo s přeplňovaným motorem 1,2 TSI o výkonu 77 kW/105 k (bude též standardním motorem pro základní verzi Škody Yeti) a ekologicky šetrná varianta BlueMotion s kombinovanou spotřebou 3,8 litru nafty na 100 km a emisemi CO2 96 g/km. Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví vůbec nejúspornější provedení nového Pola - Polo BlueMotion II -  nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Národní premiéru si nové Polo odbylo na právě skončeném autosalonu v Brně, první vozy pro zákazníky jsou u prodejců Volkswagen očekávány v polovině měsíce července. Mezi hlavní prvky sériové výbavy nového Pola patří v obou stupních ESP včetně ABS, asistent pro rozjezd do kopce, čelní airbagy s deaktivací u spolujezdce, boční airbagy s ochranou hlavy a hrudníku, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, posilovač řízení, multifunkční ukazatel, výškově a podélně stavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Verze Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělené zadní sedadlo a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru. Ceny jednotlivých verzí najdete v připojené tabulce. Zajímavá je škála příplatkových výbav, nabízených za zaváděcí ceny. Třeba poloautomatická klimatizace Climatic vás přijde u obou výbavových stupňů na 15 200 Kč. Škála doplňků je rozsáhlá a pestrá, najdeme zde škálu audiosoustav, tempomat, parkovací asistent, zpětné zrcátko se stmíváním a dešťovým senzorem, oddělená denní světla nebo mlhovky s populárním nasvětlováním zatáček.

Klepněte pro větší obrázek

Již od začátku vývoje bylo nové Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na tomto výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V oblasti nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o celých 50 procent. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení 20 procent.

I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, má za následek citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Příkladem je nová pohonná jednotka 1,2 TSI. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II. Automobil se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km bude využívat nové pohonné jednotky 1,2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků