Nový Volkswagen Polo bude umět jezdit také na zemní plyn. S motorem 1,0

Volkswagen uspořádal konferenci o motorech a na ní informoval o vývoji v pohonech aut na klasická i alternativní paliva.
Nový Volkswagen Polo bude umět jezdit také na zemní plyn. S motorem 1,0

Díky setrvačné jízdě s vypnutým motorem, což umožňuje nový mikrohybridní systém přidaný k motoru 1,5 TSI, bude verze Volkswagen Golf TSI BlueMotion schopná spořit v praktickém provozu každých sto kilometrů až čtyři desetiny litru paliva. Takové auto bude Volkswagen prodávat již od července. O této novince informovala největší evropská automobilka na 38. Vídeňském sympoziu o motorech.

Ještě zajímavěji zní informace o tom, že pro novou generaci modelu Polo, jejíž odtajnění je již na spadnutí, připravují motoráři Volkswagenu mezi jinými pohonnými jednotkami také verzi přeplňovaného tříválce 1,0. Jeho výkon bude 66 kW (90 koní). Volkswagen u něho v tiskové zprávě slibuje mimořádně nízké emise CO2, NOX i pevných částic.

Koupit teď auto na CNG? Máme sedm argumentů pro a stejný počet proti

Koupit teď auto na CNG? Máme sedm argumentů pro a stejný počet proti

Aby bylo dosaženo optimálního spalování metanu Volkswagen vyvinul inovativní řízení spalovacího procesu „Lambda Split“ s odlišnými hodnotami Lambda v jednotlivých válcích, aby katalyzátor rychle a efektivně dosáhl a udržoval potřebnou provozní teplotu. U zahřátého motoru a při nízkém zatížení spalují dva válce bohatou směs a jeden válec chudou směs. Důležitým technickým modulem je v tomto případě speciální sonda Lambda, u níž není nutné čekat na konec zahřívací fáze. Díky elektrickému vyhřívání může zahájit regulaci během pouhých deseti sekund po studeném startu, i když výfukové plyny a výfuková soustava obsahují ještě určité množství kondenzované vody. 

Škoda Octavia zahýbala s prodeji aut na CNG. Podíl dieselů klesl

Škoda Octavia zahýbala s prodeji aut na CNG. Podíl dieselů klesl

I když se jeden čas zdálo, že Volkswagen CNG vozy odsunul tak trochu na vedlejší kolej,  nyní prý hodlá toto palivo prosazovat i ve spolupráci s energetickými organizacemi, vládními institucemi a jinými automobilkami.

Dr. Wolfgang Demmelbauer-Ebner, vedoucí vývoje zážehových motorů Volkswagen, naznačil toto téma ve své přednášce na sympoziu následovně: „Zemní plyn snižuje vzhledem k svému chemickému složení emise CO2 již v okamžiku, kdy je získáván z fosilních zdrojů. Je-li však vyráběn trvale udržitelným způsobem, například jako biometan ze zemědělského odpadu, umožňuje v komplexní bilanci od získávání až po spotřebu mobilitu s výrazně nižšími emisemi CO2. Pojmem e-gas označujeme synteticky vyráběné CNG, které získáváme z vody a CO2 pomocí přebytečné elektrické energie z obnovitelných zdrojů ve speciálních zařízeních. E-gas má skvělé předpoklady k tomu, aby umožnil využívání energie z obnovitelných zdrojů v oblasti dopravy. A také slouží k jejímu skladování. Jedná se prakticky o partnera pro realizaci zásadní změny v oblasti energetiky.“

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků