Nový Volkswagen Polo bude umět jezdit také na zemní plyn. S motorem 1,0

Volkswagen uspořádal konferenci o motorech a na ní informoval o vývoji v pohonech aut na klasická i alternativní paliva.
Nový Volkswagen Polo bude umět jezdit také na zemní plyn. S motorem 1,0

Díky setrvačné jízdě s vypnutým motorem, což umožňuje nový mikrohybridní systém přidaný k motoru 1,5 TSI, bude verze Volkswagen Golf TSI BlueMotion schopná spořit v praktickém provozu každých sto kilometrů až čtyři desetiny litru paliva. Takové auto bude Volkswagen prodávat již od července. O této novince informovala největší evropská automobilka na 38. Vídeňském sympoziu o motorech.

Ještě zajímavěji zní informace o tom, že pro novou generaci modelu Polo, jejíž odtajnění je již na spadnutí, připravují motoráři Volkswagenu mezi jinými pohonnými jednotkami také verzi přeplňovaného tříválce 1,0. Jeho výkon bude 66 kW (90 koní). Volkswagen u něho v tiskové zprávě slibuje mimořádně nízké emise CO2, NOX i pevných částic.

Koupit teď auto na CNG? Máme sedm argumentů pro a stejný počet proti

Koupit teď auto na CNG? Máme sedm argumentů pro a stejný počet proti

Aby bylo dosaženo optimálního spalování metanu Volkswagen vyvinul inovativní řízení spalovacího procesu „Lambda Split“ s odlišnými hodnotami Lambda v jednotlivých válcích, aby katalyzátor rychle a efektivně dosáhl a udržoval potřebnou provozní teplotu. U zahřátého motoru a při nízkém zatížení spalují dva válce bohatou směs a jeden válec chudou směs. Důležitým technickým modulem je v tomto případě speciální sonda Lambda, u níž není nutné čekat na konec zahřívací fáze. Díky elektrickému vyhřívání může zahájit regulaci během pouhých deseti sekund po studeném startu, i když výfukové plyny a výfuková soustava obsahují ještě určité množství kondenzované vody. 

Škoda Octavia zahýbala s prodeji aut na CNG. Podíl dieselů klesl

Škoda Octavia zahýbala s prodeji aut na CNG. Podíl dieselů klesl

I když se jeden čas zdálo, že Volkswagen CNG vozy odsunul tak trochu na vedlejší kolej,  nyní prý hodlá toto palivo prosazovat i ve spolupráci s energetickými organizacemi, vládními institucemi a jinými automobilkami.

Dr. Wolfgang Demmelbauer-Ebner, vedoucí vývoje zážehových motorů Volkswagen, naznačil toto téma ve své přednášce na sympoziu následovně: „Zemní plyn snižuje vzhledem k svému chemickému složení emise CO2 již v okamžiku, kdy je získáván z fosilních zdrojů. Je-li však vyráběn trvale udržitelným způsobem, například jako biometan ze zemědělského odpadu, umožňuje v komplexní bilanci od získávání až po spotřebu mobilitu s výrazně nižšími emisemi CO2. Pojmem e-gas označujeme synteticky vyráběné CNG, které získáváme z vody a CO2 pomocí přebytečné elektrické energie z obnovitelných zdrojů ve speciálních zařízeních. E-gas má skvělé předpoklady k tomu, aby umožnil využívání energie z obnovitelných zdrojů v oblasti dopravy. A také slouží k jejímu skladování. Jedná se prakticky o partnera pro realizaci zásadní změny v oblasti energetiky.“

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků