Nový Volkswagen Passat oficiálně: těšte se na nižší hmotnost a až 280 koní

Nová generace modelu Passat nastupuje. Kromě prvních obrázků naznačujících design Volkswagen už také prezentoval technické informace. Novinka bude o 85 kilogramů lehčí a nabídne motory o výkonu až 280 koní.

Volkswagen | Sedany | Design | Volkswagen Passat

Volkswagen Passat nové generace na prvních oficiálních nákresech

Automobilka zapracovala na snížení hmotnosti. Řada opatření přinesla úsporu 85 kilogramů. Rovných 40 kg mají na svědomý nové motory, tři kilogramy obstarají elektrické komponenty, své k nižší hmotnosti řekne také ve velké míře použitý hliník a přepracované další vybavení (-33 kg).

Video | Tajné | Volkswagen | Sedany | Design | Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B8 na fotkách z Číny, od evropského se lišit nemá

Nabídka motorizací bude zahrnovat devět možností plus hybrid. Dieselová část začíná u jedna-šestky s výkonem 120 koní a následuje trojice dvoulitrů s výkony 150 k, 190 k a nové biturbo s parametry 240 k a 500 Nm. Tahle jednotka dostane jako standard sedmistupňové DSG a pohon 4Motion. Mimochodem spotřeba se má pohybovat kolem pěti litrů.

U benzinových motorů se můžeme těšit na jedna-čtyřku TSI s výkonem 125 k, respektive na silnější jedna-čtyřku s možností deaktivovat polovinu válců (150 k). Nabídka pokračuje motorem 1.8 TSI (180 k) a dvoulitry nabízejícími 220 koní, respektive 280 koní.

Hybridní provedení pak kombinuje 1.4 TSI (156 k) s elektromotorem o výkonu 109 k. Celkový výkon systému má hodnotu 211 koní a točivý moment dosahuje na 400 Nm. Přesná čísla spotřeby budou teprve zveřejněna. Volkswagen už teď slibuje dojezd 1000 km.

Automobilka vypustila do světa poměrně podrobné technické informace, takže se k novému Passatu příští týden vrátíme ještě jednou s podstatně delším článkem.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků