Nový Volkswagen Passat bude pěkně nabroušený kousek

42 komentářů

Pavel Janda
21. prosince • 0:56

Nevim, ale byt konzervativni podle mne neznamena delat deset ci vice let prakticky stejne vypadajici auto. To je podle mne nenapaditost ci mozna neodvaha pustit se do neceho noveho.

Za designove konzervativni bych oznacil auto, ktere sice neprinasi nic noveho, prevratneho, ale zaroven neni zamenitelne s predchozim modelem. A to se treba o nekterych VW rici neda. Typickym prikladem je pro mne Golf III a IV, rozdily jsou minimalni a pokud si nekdo sikovny nabastli na trojku narazniky a svetla ze ctyrky, tak laik nepozna rozdil. Proto se mi Golf tak nelibi, koukat se deset let se zalibenim na prakticky steje auto, to se neda. A Passatem chteji v tomto trendu zrejme pokracovat. Pouceni ze soucasnych odbytovych problemu Golfu (nekdo rekne, ze stagnace ci mirny pokles neni problem, ja rikam, ze je) pro VW asi zadne nebude.

Nicmene neni to jen problem (nebo vlastnost, chcete-li) VW, ale vzhledem k rozsirenosti jejich produktu je to nejlepsi priklad. Pritom dobry priklad opaku lze najit u Skodovky - rada Favorit-Felicia-Fabia, to jsou tri nesporne vzheldove konzervativni auta, a pritom jsou vzhledove uplne jina. Je mi ovsem jasne, ze nastupce Octavie bude strizen a la pripravovany Passat - bez napadu, lehce zamenitelna s prvnim modelem...

Ja jsem v mnoha vecech velmi konzervativni clovek, ale dokazi ocenit, kdyz se nekdo neboji prijit s necim zcela novym. Padl mi do oka novy Megane a pritom nemohu rici, ze by se mi to auto nejak zvlast libilo, jen je proste jine, nove, ma napad... Je vsak videt, ze tahle strategie prinasi sve ovoce, pred lety prisel s timtez Focus, diskuse na tema jeho designu byly ve sve dobe mnohem plamennejsi (o necem podobnem v te dobe nikdo ani nepremyslel a Ford s tim sel do klicoveho segmentu... I kdyz v teto diskusi zaznelo, ze Focus nebyl odvazny, ja si to rozhodne nemyslim), nez ty dnesni o novych modelech Renaultu a Focus dnes je nejprodavanejsim autem v Evrope...

daszer
14. prosince • 13:22

1)"Passat bude postaven na novém podvozku, který bude o deset centimetrů delší než u současné generace" - snad to nebude ten zastaraly podvozek na kterem je postaven Superb
2) kdyz chce VW tou R40 zatopit BMW, Mercedesu a Audi tak proc ma mit tohle auto "jenom" 400k... a cena bude urcite na jejich urovni...
3) design - a) zase neprinasi nic noveho... proste jenom zmenseny Phaeton...
b) ta skica toho coupe mi pripomina nejake auto... myslim Tudor se to jmenovalo

X
15. prosince • 10:01

ab b) Tudor????? To snad ne!! Zrejme si Tudor vubec nevidel, ty odborniku.

ad design) Zmensenej Phaeton? A S-ko neni jenom zvetseni C-ko (nebo vobracene). A co A4 a A6 (ty si nejsou podobny?)

A co se tyce predrazenosti VW: Sednete si do nekteryho novyho VW a zjistite, ze remeslny zpracovani je fakt super (klidne na urovni Vaseho slavnyho (a taky nutne predrazenyho) Mercedesu.

Motory VW sou rozhodne na urovni BMW (a pred Mercedesem :)

Mejte se fajn!

daszer
15. prosince • 12:52

ad tudor) tady to mas pro srovnani ted teprv muzes nadavat... jedine co mi muzes vytknout je, ze jsem urazil skodovku...



ad design) tohle uznavam... mercedesy jsou si vsechny az moc podobne... a s audi je to podobne... i kdyz nova a8 je trochu nekde jinde (ale stejne na muj vkus moc konzervativni), kdyz to medany c, e jsou pouze odvozeninami s-classe (designove)...

ad predrazenost... tak Volkswagen jak uz sam nazev napovida, je lidove auto (viz VW Brouk), jenze VW se rozhodlo posunout latku trochu nahoru, cimz zvysil taky cenu... myslis ze co je duvodem toho, ze ten novy reditel VW group chce pristrihnout Skodovce kridla... jediny duvod je, ze je cim dal min lidi, kteri jsou ochotni za to same dat o nejakych 100 000 vic... vzdyt Golf je drazsi nez Octavia a pritom toho nabizi mnohem mene...

ad Vaseho slavnyho Mercedesu) kdo Vam rekl, ze jezdim Mercedesem... zaden muj slavny Mercedes neexistuje, nejsem ani nejakym ortodoxnim stoupencem tehle znacky... osobne fandim japonskym autum... takze kdyz tak, tak Vase slavna Toyota... a kdyz uz bych si mel neco vybrat z nemecke produkce tak by to nebyl Merc ale BMW nebo Porsche...

ad motory VW) kdo ti tohle nakecal? mozna kdyz se divas na nejakou zakladni motorizaci tak to muze byt pravda... ale v high-endu jsi trochu mimo...

PS priste se tak nerozciluj skodi to zdravi... a stejne s tim nic nevyresis... kazdy ma proste svuj nazor... tak se smir s tim, ze nejsi nejchytrejsi na svete (ja taky urcite nejsem zadny odbornik), proste jsem napsal svuj nazor... takze pro priste take it easy jde to i slusne...

X
15. prosince • 14:47

ad motory VW) s high-end motorizaci bych to u VW nevidel az tak spatne: V10 TDI je nejsilnejsi diesel davanej do osobniho auta (i kdyz diesel v BMW 7 se mi zda lepsi co se tyce pomeru objem/vykon). Motory u Phaetonu taky nejsou zadny sunky. I kdyz musim uznat ze 12V u MB je fakt super, ale kolik lidi si to koupi?  Jestli nekdo dela dobry benzinovy motory (lepsi nez VW), tak je to rozhodne BMW. Diesely od VW podle me nemaji konkurenci: 2.5 TDI 132kW (ted snad 136 nebo tak nak), 1.9 TDI 110 kW. Tyhle motory vynikaji nejen vykonem, ale i spotrebou (a bohuzel i cenou - ta je totalne nemozna).

ad lidovy vozidla) to ze se tak jmenujou neznamena, ze nemuzou zmenit vyrobni program (a snazit se zmenit image). BMW taky neprodava svoje auta jenom v Bavorsku :)

ad PS priste se tak nerozciluj skodi to zdravi) ja se nerozciluju, ja totiz vim, ze sem nejchytrejsi a ze ty nejsi zadnej odbornik :)

 

JJ
16. prosince • 9:45

Co se tyce dieselovych motoru, tak tam bych souhlasil - po motorech od BMW je TDI asi tim nejlepsim, co lze sehnat, i kdyz treba nove JTD od Alfy vubec nevypada spatne a zrovna tak CDI od Mercedesu.

V benzinovych motorech ale VW znacne zaostava a pripada mi, jako by se veskery jejich vyvoj soustredil na diesely. V posledni dobe se zacinaji objevovat i kvalitnejsi benziny, ale zaspali dobu a naskok BMW, Hondy, Toyoty nebo Alfy uz nejspis nikdy nedozenou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Arthur
16. prosince • 11:26

To jsi asi zaspal dobu a nevsiml si novych FSI benzinovych motoru s primym vstrikem. To ze se do CR nevozi jeste neznamena, ze neexistujou!

JJ
16. prosince • 11:57

Dobu jsem nezaspal. Pokud vim, tak FSI se zatim dodava jen do nekterych Golfu (1.6 81Kw), Passatu a Audi (2.0) a opravdu zadny zazrak to neni. Primy vstrik paliva pouziva napr. Mitsubishi jiz minimalne pet let a opravdu si nemyslim, ze by se timto smerem vyvoj ubiral. Existuje spousta klasickych zazehovych motoru s podstatne lepsimy parametry.  

Mato
16. prosince • 11:57

 U 'misaka' je GDI uz hodnu chvilku..., takze s tym spankom to az take jednoznacne nebude ... :)

PetrL
15. prosince • 18:24

Tak pánové já tedy nevím. Ale o motorech tu byla dlouhá, až nekonečná diskuse (Je lepší benzínový nebo naftový motor), tak nějak se to jemnovalo. Padlo tam mnoho názorů na TDi a JTD a HDi atd atd. Já tomu moc nerozumím, ale s chutí jsem si diskusi přečetl. Kolega X123456789 tam docela podrobně popsal i jednotlivé systémy. A musím se přiznat, že jsem poprvé v životě měl možnost takto srovnávat. A udělal jsem si z toho (pro sebe) závěr. Motory TDi (mám na mysli o VW), nejsou zas tak dobré a spolehlivé jak se u nás tvrdí. Ani s životností to není nic moc. Mají jednu základní "vadu", jsou příliš složité (to nejsou mé myšlenky). Nejsem vůbec zastánce německých vozů. Jsem fanda do italský aut, takž zcela upřímně - já na tom němecém nic zvláštního nevidím. Mám pocit, že diskusí o motorech jste se dostali jinam. Ale to nevadí. Můj názor je, že nový Passat není nic převratného. Viděl jsem jenom pár fotek. Je to typický , neosobní německý design. Jistě bude použito kvalitních materiálů, dílenské zpracování přiměřené (ale nepřeceňujme), takže dohromady nic revolučního. To, že nám (škodovce) střihnou křídla, to bohužel. Ale to by byla spíše otázka na politiky, ne na automobilové fandy. Já si moc dobře pamatuju, když Pithart podepisoval prodej škodovky, jak se povídalo o technickém vývoji, výstavbě nové motorárny atd. Co z toho se uskutečnilo nevím. Škodovka není můj typ, ale z článků se dá ledasco zachytit. A nejsmutnější je právě fakt, že nás němečtí manažeři postavili na druhou kolej. A já bych docela viděl jistou formu protestu i v tom, že se prostě nebuou kupovat auta od VW. Ale to jsem asi úplně vedle, že ano.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X12345678
16. prosince • 12:03

Tak teď by mě docela zajímalo kde tuhle informaci bereš. TDI je motor který má životnost o níž se většině ostatních může jen zdát. Netroufám si tvrdit že nemá mouchy (který produkt je bez nich???) ale kritizovat životnost TDI je šlápnutí vedle. Jen Mercedes a nikdo další má tak mohutně (ne-li přehnaně) dimenzované rozhodující komponenty. Tím si samozřejmě netroufám tvrdit že tyhle motory nemohou mít závady, mají je jako všichni ostatní. Mají turbodmychadla, vstřiky a spojky a je mezi nimi i největší procento povedeně i nepovedeně čipovaných exemplářů. Ale vyrábějí se z přímovstřikových moderních dieselů nejdéle a v největších počtech. Takže jeden propálený píst díky poškozené jehle ve vstřiku je statisticky dramaticky méně četný než jeden propálený píst díky stejné závadě u HDI nebo třeba D4D.

Nechci nikoho napadat za to že vyjádří svůj názor, který je odlišný od mého, snažím se používat argumenty a ne domněnky a vášně. To že já osobně nemám rád produkty PSA ještě neznamená že je budu pomlouvat nebo si vymýšlet pohádky o jejich problémech. Stejně tak se mi líbí například Mazda 6 a přesto bych si ji z celé řady důvodů nekoupil aniž bych to musel komentovat smyšlenými vášnivými argumenty.

 

PetrL
17. prosince • 8:19

Kde tu informaci beru? No pročítal jsem diskuse na téma motory a právě tam se mi zdálo, že se celá rada diskutujících (a mezi nimi i vy ) vyjadřovali o TDi v tom smyslu, že díky složitosti jsou (mohou) být zdrojem poruch a také životnost (cca  kolem 150 tis. km) se objevují propálené písty. No ale jestli jsem to špatně pochopil nebo smotal několik příspěvků dohromady, pak se tedy omlouvám všem, které jsem tímto uvedl v omyl a Vám kolego X123... rovněž. Určitě jsem neměl v úmyslu zkreslovat informace a v žádném případě ne Vaše, jelikož Vaše diskusní příspěvky považuji za jedny z nejlepších. Tak ještě jednou velké sorry. Ale přeci jen mi to nedá, a pokusím se znovu si pročíst tu obrovskou spoustu diskutujících na téma motor- benzín nebo nafta.

X12345678
17. prosince • 21:08

To jste si skutečně poskládal trochu jinak. 150 tisíc je věk o kterém TDI ještě neví že je po záběhu (pokud používáte syntetický olej a měníte ho tak jak se má).

Problémy s písty nejsou výsadou TDI, jde o ne právě častý jev, který postihuje občas všechny typy dieselů bez rozdílu značky, typu a konstrukce. Příčiny jsou dvě: a) porucha vstřikovače, kdy naftu nerozprašuje ale kape. ta ulpí na čele pístu a po nějaké době prohoří skrz, b) špatně provedený chiptuning, kdy dochází k jevu shodnému s bodem a) i při vstřiku bez vady.

PetrL
18. prosince • 20:58

Asi máte pravdu, já o to nepochybuji. Takže ještě jednou se omlouvám nejen Vám, ale všem, které jsem možná uvedl v omyl. Příště budu opatrnější. Nerad bych se dostal do pozice kecala.

Carlos
17. prosince • 7:40

to 123...: hele nenavazej se do ty moji Mazdy 6 , uz mi prijde v sobotu. Moc se tesim. Za ty prachy zdaleka nëjlepsi auto ma trhu. Mam tam 100 kW naftu a jede to opravdu prekvapive dobre.  Oproti TDI o poznani lepe. Mimo 2,5 TDI,jsem skoro vsechny zkousel, takze neplacam do vetru. Passat je proti ni predrazenej neosobni hucak.

Jirka
24. prosince • 13:07

Nic si z toho nedělej, že nemáš prachy na neosobního Passata a jseš odkázaný jen na osobní Mazdu. Zbytek pochopíš až za čas.

X
18. prosince • 19:33

Myslim si, ze s Mazdou 6 s dieselem si to moc netrefil, je totiz docela zravej.

P.S. Oproti TDi jede dobre? (Ale jakymu TDi? 66kW?) 110kW TDi od VW je rozhodne sporivejsi (ale na druhou stranu asi drazsi:).  Mazdu 6 bych radsi volil s benzinem!

X12345678
17. prosince • 21:13

Mein Gott, copak se do ní navážím? Napsal jsem že se mi líbí. ale že bych si ji z řady důvodů nekoupil a ty důvody jsou ryze jen a pouze praktické. Žádná kritika. Stejně tak se mi líbí například Carrera 4 a taky bych si ji z ryze praktických důvodů nekoupil.

Carlos
18. prosince • 7:15

to 123...: no dobre pro tentokrat sis to u me vyzehlil. Ty mas toho Sharana myslim. Ten se mi samozrejme taky moc libi, ale me ta MAzda vyjde podstatne levneji. Hlavne nemam zadny deti, takze mi to misto staci. Jinak zatim cau jo a jeste prosim upresni, jak ten naftak zajizdet, diky. Minule si psal, abych do tech 1 500 km tocil tak do  3000 ot/min no a potom jak jezdit? Mimochodem jezdim denne tak 20 km do prace a po dalnici moc nejezdim. Diky

M5
16. prosince • 8:42

Moje řeč !

daszer
15. prosince • 17:09

ad motory) nebudu se uz s tebou hadat, protoze stejne o tech motorech nevim skoro nic... maximalne papirove udaje, ktere stejne nic nereknou o tom, jak se ten ktery motor chova pri provozu... ale priznavam, ze ten tdi v10 od VW je vic nez zajimavy...

ad VW) ja netvrdim, ze VW se musi zamrazit na autech typu brouk a golf... jenom si myslim, ze hlavne VW a Skodovka nemaji jasne rozdelenou pozici na trhu... podle mne by Skodovka mela byt na pozici nekdejsiho VW (proste takove lidove vozidlo) a VW se posunout trochu vys+eventuelne vyplnit mezery ve vyrobnim programu Skodovky např. auto menši než Fabia, nebo Golf, ktery by vyplnil mezeru mezi Fabii a Octavii... tomu ovsem musi odpovidat ceny, ne jako doposud, kdy je Golf oproti Octavii znacne predrazeny a o New Beetlu uz ani nemluvim, tu cenu neomlouva ani jeho image... Skodovka by zase nemela mit tak vyrazny rozdil mezi zakladnim a nejdrazsim modelem... proste by si nemeli lezt do zeli...

nevim jestli jsem napsal presne to co jsem chtel rict, ale snad pochopis o co mi jde...

JJ
13. prosince • 14:11

Klasika od VW - auto abolutně bez nápadu, Mercedesu a BMW ale možná bude moci konkurovat - cenou. Na druhou stranu se ale jistě najde spousta lidí, kteří za to klidně ty nadsazené sumy vyhodí.

mata
15. prosince • 1:24

Ano, pravda, pravda...

Nemel Mercedes-Benz pred nekolika lety reklamni slogan na C-Classe (jeste minule generace), ktery znel "Konkurence dohnala Mercedes! Ale zatim jenom v cene." ? Volkswagen tuto reklamu stoprocentne naplnuje... Phaeton to dokazal a Passat to chce jeste potvrdit.

Jaroslav
13. prosince • 17:19

Také se připojím, není co dodávat ! Tak nudný design......., nechápu, za co dostávají designéři u VW plat ?! Vždyť kreslí pořád to stejné, jen s malými úpravami, bez fantazie,...a VW jim za to pořád platí, a platí, a platí, jó holt asi jsou  odborech, jinak by už museli být dávno vyhozeni.

P2P
13. prosince • 15:01

Skvěle řečeno. Není co dodat. Za sebe jenom tolik, že souhlasím!!! Je to šváb a co po něm chceš. Nejsem expert, ale domnívám se, že pokud zůstanou u jednoduché zadní nápravy typu "U", tak k tomu už nemám co dodat. Těším se na názor kolegy X123456789.

X12345678
15. prosince • 11:54

Obávám se že do téhle debaty se nezapojím. To že si někdo koupí jiné auto než jaké se líbí mně, případně že je jeho designérem, ještě není důvod k tomu abych mu dával přívlastky z oboru psychiatrie nebo zootechniky.

Standa
16. prosince • 11:44

Dobrý den, mám na Vás osobní dotaz, ale nemáte z pochopitelných důvodů na sebe uveenou e-mailovou adresu, proto dotaz někde, kde nemá co dělat:
Mám VW V6 4M 110kW a uvažuji o zde již mnohokrát probíraném chipu na vyšší výkon - tuším 132 kW. Je nějaká VW doporučená či spolupracující firma, která onen chiptuning provede odborně, event. prosím kontakt - nejlépe www.
Co záruka? Auto mám 4 měsíce, nerad bych o ní přišel.

Díky, Standa Beran

X12345678
16. prosince • 12:19

Máte to na mailu.

P2P
15. prosince • 17:21

Máte pravdu, jako vždy. Ale švábem jsem nemyslel žádného brouka. Švábsko, to prostě název uričité části Německa. Takhle to bylo myšleno, ale asi blbě to uznávám

Petr Drahný
13. prosince • 10:30

Proč by VW opouštěl filozofii naprostého konzervativismu? Přináší mu to miliony zákazníků kteří chtějí právě to co nabízí a ne módní hity s vysokou mírou pouhé dočasnosti. Ostatně podívejte se na ceny ojetin VW tady i ve světě a porovnejte s těmi hity.

Tomáš Votruba
13. prosince • 15:23

Ja jen konstatoval, netvrdim, ze je to spatne. Pokud jsou s objemem prodeje spokojeni, nemaji duvod menit vyrobni filozofii. Jen mam obavy z toho, ze v dnesni dobe genialnich avantgardnich designerskych kreaci francouzskych automobilek, uz si s tou "serioznosti" moc dlouho nevystaci. Uvidime, jak se budou prodavat nove Renaulty. A pokud se budou prodavat nadmiru uspesne, uvidite, ze se i Nemci inspiruji. Ja napriklad u Renaultu ocenuji to, ze dokazal prijit s necim novym. Kopirovat "uspesne" uz potom umi kazdy.

JéZéDé
14. prosince • 7:49

Pochybuji že avangardní design přiláká víc zákazníků automobilce, výrobci vysavačů nebo pánských sak. Pořád bude větší zájem o normální vysavač, normální auto a normální sako.

Yanez
16. prosince • 10:39

Tak tak, ted se bude Megane (a jemu podobne avantgardni automobily) mozna rok dva prodavat dobre, ale pak. Takovych uz tady bylo...

mata
16. prosince • 15:51

... to o Focusu konkurence tvrdila taky ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michael Dobruský
16. prosince • 16:29

Focus a avantgardní? V čem proboha? Zadní světla nahoře už v té době měla řada jiných aut.
Co třeba Multipla? Prapodivný exteriér, nesmyslný interiér a zavazadlový protor o délce 25cm a ejhle, avantgarda se potácí na hranici nerentability až těžkého prů...u. Nechtějí to ani italové a dvouletá JTD je k mání za hubičku.

theo
16. prosince • 21:47

Nezdá se mi, že je JTD za hubičku. Právě cena těchto ojetin se mi zdá dost vysoká. Focus má jiný silný stránky, než design - aspoň podle mě to zas taková díra do světa není. Megane II je úplně někde jinde - ale zas ne tak daleko jako Multipla, takže bych věřil v úspěch Meganu.

Fidel Castrol
16. prosince • 23:01

Multipla se při momentálním kursu koruny prodává ve verzi JTD za sníženou cenu od 635000 a dvou až tříletá je na trhu v rozmezí 240-300 tisíc. Tříleté auto pod 40% ceny nového, to je sešup jako hrom. To ani Opel nepadá tak rychle.

theo
17. prosince • 22:19

Když občas mrknu na inzeráty, tak je Multipla většinou skoro o 100 K dražší než stejně stará Brava s JTD, což je hrozně velkej rozdíl. Na prodej (ojetin) jich moc k vidění není, možná proto takový výkyvy v cenách.

theo
16. prosince • 21:51

V předchozím příspěvku jsem myslel Multiplu JTD... jinak na clekových problémech Fiatu se Multipla podepsala podle mě nevýrazně, Fiat vykazuje hlavně špatný čísla v důležitých segmentech malých aut a v nižší střední třídě.

mata
16. prosince • 20:59

Ve své třídě byl Focus krokem dál, ony světla ve sloupcích nejsou zrovna všechno... Porovnejte s Astrou, Golfem, Xsarou... Ty všichni tehdy nastupovaly. A Multipla? Je avantgardní, pěkná a neřekl bych, že je to absolutní propadák. e jasné, že takové auto díru do světa neudělá, ale prodává se pořád...

X12345678
16. prosince • 21:24

Focus je normální auto, taky nevím co je na něm avantgardního. Těží právě z toho že je normální, solidně provedený, prostorný, s doladěným podvozkem a za akceptovatelnou cenu (mimo TDCI kde cenu dost "přepískli"). Přitom se v počátcích nevyhnul docela fatálním problémům s kvalitou a hlavně s distribucí náhradních dílů.

V případě Multiply se ale velice mýlíte. Fiat ji pro nezájem zákazníků na čas stáhl z výroby a od té doby se střídavě rozhoduje pro ukončení produkce a pro pokračování v malých sériích. Multipla je pro Fiat totální propadák který se velmi výrazně podílí na jeho finančních problémech.

ACE
16. prosince • 14:48

Pak tu bude zas jiný model.

Doporučujeme

Články odjinud