Nový Volkswagen Multivan T7 odhaluje první ceny. Ani základ nejde pod milion

Na české cenovky si ještě počkáme, mnohé ale odhaluje německý konfigurátor.

Nová generace Volkswagenu Multivan (T7) se nám oficiálně představila letos v červnu a nedávno jsme si ji mohli prohlédnout i naživo. Nyní už automobilka oznamuje start výroby ve své modernizované továrně pro užitkové modely v Hannoveru a představu o cenovkách nabízí skrze německý konfigurátor.

Začátek výroby v Hannoveru považuje VW za milník v místní produkci elektrifikovaných modelů. Nový Multivan s možností plug-in hybridního pohonu je zde prvotinou, zatímco modernizace závodu dále pokračuje k zahájení výroby čistě elektrického ID. Buzz příští rok. Nový Mutlivan je také prvním modelem, který se v Hannoveru vyrábí na základě modulární platformy MQB.

Volkswagen v ČR spustil jediný originální e-shop. Nabízí příslušenství i módu

Volkswagen v ČR spustil jediný originální e-shop. Nabízí příslušenství i módu

Zvýšila se i úroveň automatizace při výrobě – například karosárna T7 nyní pracuje s 93% úrovní automatizace výroby, zatímco u dřívější T6.1 dosahovala okolo 77 %. Přestože ale v závodě nechybí ani autonomní přepravníky pro díly, VW dodává, že v Hannoveru dále vytváří i nové pracovní pozice pro lidi. Například v oblasti datové analýzy výroby.

Datum spuštění prodeje nového Mutlivanu T7 v Česku zatím neznáme, nicméně pro domácí německý trh již Volkswagen spustil předobjednávky. Novinka tedy začíná na ceně 44.839 eur (asi 1,14 milionu korun) za výchozí výbavu (pětimístná konfigurace, základní rozvor) s motorem 1.5 TSI (100 kW/136 k) a sedmistupňovým DSG – ostatně manuální převodovku již T7 vůbec nenabízí.

TEST Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI DSG: Sedmimílové pohorky za milion

TEST Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI DSG: Sedmimílové pohorky za milion

V Německu nabízí VW kromě výchozího modelu ještě další tři úrovně výbavy Life, Style a Energetic. Zmiňovaná plug-in hybridní verze je přitom dostupná i pro úplný základ, a to od ceny 57.173 eur (1,46 milionu korun). Známé ústrojí kombinuje čtyřválec 1.4 TSI, jeden elektromotor a 13kWh baterii pro systémový výkon 160 kW (218 koní). Součástí je šestistupňové DSG.

S výkonnějším čtyřválcem 2.0 TSI (150 kW/204 k) začíná T7 od 49.932 eur (asi 1,27 milionu korun). Příští rok má do prodeje dorazit i diesel 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). Nakonec v nejvybavenější úrovni Energetic startuje Multivan od 67.800 eur (asi 1,73 milionu korun), dostupný je výhradně s plug-in hybridem pod kapotou.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků