Tady se pořád pletou jabka a hrušky dohromady. Tak zaprvé hrubá reálná mzda 25000,- u dvou třetin obyvatelstva. Auto za milion a půl si nemůže koupit nikdo z této skupiny. Proto nevidím důvod toto auto propagovat. Je hezké to ano , ale nedostižitelným luxusem.
Hele a do jake ceny auta se o nich ma jeste psat? ;-)
v přepočtu na platy to platí
Stejně jako tady VW vysvětluje ty ceny to pak asi trh vysvětlí VW.
To ovšem neplatí jen pro Multivan, ve vztahu ke mzdám jsou všechna auta daleko levnější než byla před 20 lety.
Problém však je, že minimálně 60% zaměstnanců nedostává tu uváděnou průměrnou mzdu.A mnozí z nich nedostávají ani 1/2 té pr. mzdy.
No a? To je pro toto srovnání nepodstatné. Ani v 2001 nedosáhlo na průměrnou mzdu těch cca. 60% zaměstnanců. Situace s mediánem, kolik lidí má/nemá průměrnou mzdu byla tehdy a teď zhruba stejná. Podstatné je, že se víc než na dvojnásobek zvedla průměrka a tím pádem i medián a i ty nejméně placené profese cca. dvakrát - a ty možná i více.Takže ano, pro většinu lidí je i dnes Multivan drahý a nedostižný, ale před 20 lety byl dražší a nedostižnější ještě více.
Kolik lidí má/nemá průměr je kvantil. Medián je půl kvantil, střed, Q(50%).
Medián v roce 2002 byl 15542. Medián 2021je 32979. Takže aby byla auta dražší musela by i podle mediánu stát víc než dvakrát tolik, což nestojí.
Problémem je, že srovnávat takto s rokem 2002 je naprostá hloupost. Proč se to nesrovná s cenami o nějaké tři roky nazpět a nejen pro jedno auto, navíc s pofiderným motorem? To by nevycházelo tak nádherně a byl by to vlastně pěkný sešup směrem dolů, tedy zhoršení životní úrovně. Já měl stále pocit, že se máme přibližovat životní úrovni západním zemím a když to posoudím k době několika roků nazpět, tak to tak nějak pomalu šlo, ale nyní jsme se vydali opačným směrem a pomyslné nůžky se zase rozevírají. Pro představu, za kolik se prodával v roce 2015 a s jakými motory. https://1url.cz/kKOJB... Jen se divím, že to rovnou nevztáhli k roku 1990, to by bylo ještě výraznější.
Nestojí?? Multivan možná ne, ale mnoha ano.
To ale platilo i v tom roce 2000 úplně stejně. Prostě auta jsou ve vztahu k platům levnější ať již bereš podprůměrný plat, medián, průměrný plat nebo nadprůměrný plat v roce 2000 a dnes.
Jejich problém. Kdo chce, s malým úsilím dosáhne na průměr. S velkým úsilím na x násobek průměru. Ale to lidem co mají v 16hod padla a pak už se jen nalévají pivem, nelze vysvětlit.
Dohánět čistou měsíční výplatu hodinami je hloupost. Lepší je dělat práci s vysokou přidanou hodnotou s a mít hodně kč/hod. Určitě bych nechtěl sedět šestnáctky v práci, abych si koupil auto za 1,2m, když jeho cena bude za pár let poloviční.
Jo, musí to být úžasný život, dělat od nevidím do nevidím. To za to určitě stojí. PS: jsem vysoko nad průměrem.
Další, který nechápe, že kdyby měli všichni průměrnou mzdu, tak je vše zase dražší, ale přitom se bez nízkopříjmových neobejdeme. Vysvětli mi, jak se obejdeš bez těch všech uklízeček, metařů, uklízečů čehokoliv, popelářů, levných dělníků v montovnách, skladech, prodavačů... Ty se zřejmě naléváš něčím o hodně chytřejším.
To neni tak zcela pravda. Mzda vytvari pridanou hodnotu. Tady je problem v tom, ze jsou vyssi platy (statni sfera, ktera vytvari hovno) a to, ze se jejich median silne blizi prumeru, ktery je nad prumerem mzdovym.
Takže jinak, pokud bys chtěl zachovat nízkopříjmové skupiny a přitom se budeš řídit tím nesmyslem, na který jsem reagoval "Kdo chce, s malým úsilím dosáhne na průměr.", jak toho chceš docílit? Po socialisticky srovnáš platy a bude jedno, jestli je to doktor, právník, nebo člověk, který nezvládl ani základní vzdělání?
Za to hovno se samozrejme omlouvam hasicum, velke casti ucitelu, casti zdravotniku a male casti policistu. Zbytku statni spravy se omluva netyka.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.