Nový VW Multivan T7 konečně přijíždí: Je od podlahy jiný, praktičtější i hybridní

Do nového Multivanu nahodil Volkswagen všechny moderní vychytávky poslední doby, ale také řadu praktických řešení, díky kterým je T7 ještě univerzálnější.

Volkswagen označuje novou generaci Multivanu T7 za dosud vůbec nejprogresivnější. Novinek totiž přináší opravdu mnoho, startujíc samotnou konstrukcí vozu, pokračujíc novinkami v praktičnosti interiéru a hi-tech výbavou konče. Stále ale na první pohled poznáte, že jde o německý minibus s více jak sedmdesátiletou historií.

Novinka využívá designových prvků posbíraných ze starých generací modelu, ale na moderní notu hraje typickými tvary posledních Volkswagenů. Například chytré adaptivní IQ.Light LED Matrix světlomety mohou být propojeny světelným pásem na masce vozu. LED svítilny mají všechny výbavový linie T7 a novinka teď jezdí až na 19palcových kolech (dříve maximálně 18palcových).

TEST Volkswagen Caddy Maxi Style 2.0 TDI: Konec doby užitkové

TEST Volkswagen Caddy Maxi Style 2.0 TDI: Konec doby užitkové

Velkou změnou je tedy samotný základ. Multivan totiž stojí na platformě MQB, od které si VW slibuje jízdní vlastnosti bližší osobnímu autu a zároveň tím mohl být T7 napěchován armádou nejmodernějších asistenčních a bezpečnostních systémů (viz níže). Ostatně dosavadní platformu odchozího Multivanu T6.1 (7H/7J) můžeme datovat zpátky ke generaci T5 z roku 2003. Nový užitkový Transporter pak nebude mít s T7 mnoho společného – poprvé bude stát na zcela jiném technickém základu, konkrétně ze spolupráce s Fordem.

Rozměry

Nový Multivan T7 je ve standardní variantě dlouhý 4973 mm (+69 mm vůči T6.1), s rozvorem čítajícím 3124 mm (+124 mm), kdy šířku 1941 mm (+37 mm) doplňuje snížená výška 1903 mm (-47 mm), vylepšující aerodynamiku vozu. Se stejným rozvorem bude opět nabízena i prodloužená verze T7 měřící 5173 mm.

VW Multivan T7: Srovnání rozměrů
Model Multivan T7 Multivan T6.1
Délka [mm] 4973/5173* 4904/5304*
Šířka [mm] 1941 1904
Výška [mm] 1903 1950
Rozvor [mm] 3124 3000/3400*
*hodnoty prodloužené verze

Naplněn po střechu za třetí řadou sedadel nabídne T7 ve standardní verzi základní objem kufru 469 litrů, s třetí řadou sedadel pryč pak až 1850 litrů. Pokud zůstanou ve voze pouze přední sedačky, objem se dále zvětšuje až na 3672 litrů. V případě prodloužené verze T7 jsou zmíněné objemy následující – až 763, 2171 nebo 4053 litrů.

Maximální hodnoty objemů patří specifikaci vozu s dvoudílnou panoramatickou střechou, která se u modelu objevuje poprvé. Nově nabízí T7 i elektricky ovládané dveře kufru, rovněž bezdotykově pohybem nohy pod nárazníkem vozu – stejně lze nyní ovládat i příplatkové elektricky posuvné boční dveře (mávnutím nohy pod prahem).

Omlazený Volkswagen Polo odhalil české ceny. Vejde se pod 350 tisíc korun

Omlazený Volkswagen Polo odhalil české ceny. Vejde se pod 350 tisíc korun

Interiér

V až sedmimístné kabině se T7 dočkalo nové palubní desky s digitálním přístrojovým štítem (10,25 palce) a posledním infotainment systémem (10 palců), který je stále on-line. Již známá technika z posledních Volkswagenů bohužel také znamená, že množství původních tlačítek a ovládacích prvků se přesunulo do rozhraní dotykového displeje infotainmentu nebo je teď řešeno dotykovou plochou (rovněž ovládání klimatizace).

Digitalizace interiéru se projevila i absencí klasické řadící páky či voliče automatické převodovky a páky ruční brzdy. Multivan nyní používá výhradně automatickou převodovku DSG ovládanou přepínačem shift-by-wire. To umožnilo designérům interiéru umístit přepínač vedle obrazovky infotainmentu, do prostoru mezi posádku vpředu tak nevystupuje žádná páka.

Seat Alhambra se vrací do Česka. Chtěli ho zákazníci, má 1.4 TSI a super výbavu

Seat Alhambra se vrací do Česka. Chtěli ho zákazníci, má 1.4 TSI a super výbavu

Nový je také multifunkční výsuvný stolek, který nesmí v žádném Multivanu chybět. V T7 sahají kolejnice pro uchycení stolku až do přední části vozu, mohou ho tak využít i řidič a spolujezdec jako odkládací prostor pro nápoje díky třem držákům. Při posunu vzad vznikne mezi předními sedadly volný prostor pro průchod a stolek může sloužit pasažérům v druhé a třetí řadě. Po stisknutí tlačítka se stolek vysune směrem vzhůru a zpřístupní další odkládací prostory. Pokud ho chcete demontovat, odjistíte ho snadno dvěma úchyty na podstavci.

Další novinkou v kabině je absence zadní lavice v třetí řadě sedadel. Od teď bude Multivan používat výhradně jednotlivé odnímatelné sedačky. Snadnější manipulaci s nimi chce VW zajisti až o 25 % nižší hmotností. Nově tak lze rovněž odejmout i jediné sedadlo na straně vozu. Kolejnice sedadel druhé a třetí řady sedadel mají nakonec i elektrické konektory, takže lze sedačky vybavit vyhříváním. Připojením sedadel do sítě vozu řidič vidí na přístrojové desce také kontrolky obsazenosti sedadel a zapnutí pásu.

Nový VW Passat nabírá obrysy. Bude mít spoustu prostoru a pojede i na baterie

Nový VW Passat nabírá obrysy. Bude mít spoustu prostoru a pojede i na baterie

Motory

Pod kapotou T7 automobilka propaguje zejména příchod plug-in hybridu do nabídky Multivanu. Jedná se o známé ústrojí kombinující čtyřválec 1.4 TSI a jeden elektromotor. Systémový výkon Multivanu eHybrid je 160 kW (218 koní) s točivým momentem 350 N.m. Součástí je šestistupňová převodovka DSG. Baterie o kapacitě 13 kWh je uložená v podlaze. Dojezd v čistě elektrickém režimu VW zatím neupřesňuje, klasicky lze ale očekávat zhruba 50 km.

V nabídce T7 se každopádně objeví i klasické benzinové čtyřválce o výkonech 100 kW (1.5 TSI) nebo 150 kW (2.0 TSI). Příští rok má do prodeje dorazit i naftový dvoulitr 2.0 TDI o síle 110 kW (150 koní). Všechny čistě spalovací motorizace budou pracovat se sedmistupňovým DSG. Schopnosti tažení přívěsu VW blíže neupřesňuje pro jednotlivá ústrojí, maximálně má ale T7 zvládnout přívěs do hmotnosti až 2000 kg.

VW Tiguan Allspace prošel modernizací. Na zásuvku kašle, radši potěší vaše uši

VW Tiguan Allspace prošel modernizací. Na zásuvku kašle, radši potěší vaše uši

Asistenční a bezpečnostní systémy

Z asistenčních a bezpečnostních systémů se Multivan na platformě MQB chlubí vlastně stejnou plejádou systémů, kterou už můžeme znát třeba z posledního Golfu – Car2X, detekce překážek s automatickým krizovým brzděním, čtení dopravních značek, udržování jízdy pruhu, adaptivní tempomat a další, což ve výsledku shrnuje kompletní soubor asistentů IQ.Drive Travel Assist pro částečně autonomní řízení do rychlosti 210 km/h. Nakonec se bude s T7 lépe manévrovat i díky 360stupňovému kamerovému systému a 3D zobrazení vozu v reálném prostředí na displeji infotainmentu.

Nový Volkswagen Multivan T7 by měl k prodejcům dorazit ještě během druhé poloviny letošního roku, a to ve standardní i prodloužené verzi. Uvedení vozu na český trh je plánováno na začátek příštího roku.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků