Nový Volkswagen Jetta je oficiálně na světě

Po včerejším úniku prvních snímků VW dle očekávání představil novou generaci kompaktního sedanu Jetta. Co všechno nabídne? (+ video)

Novou Jettu jsme vám v uplynulých týdnech a měsících ukázali na tolika špionážních snímcích, že její oficiální představení zřejmě nezpůsobí vlnu pozdně jarních infarktů. A to zvláště tehdy, kdy již včera Volkswagenu unikla i část oficiální fotografií. Ale nejsme tu proto, abychom vám způsobovali srdeční potíže, a tak se pojďme v poklidu podívat na všechny fotografie a informace, které VW při představení vozu uvolnil.

V prvé řadě je třeba si říci, že debut Jetty proběhl v New Yorku, což naznačuje mnohé o tom, na koho výrobce při vývoji myslel především. Není to ale žádné překvapení, Jetta se dlouhodobě úspěšně prodává především za Atlantikem, zatímco na starém kontinentu spíše paběrkuje.

Vzhled novinky se nese v duchu nejnovějších modelů značky. Zejména příď je velmi podobná všemu novému, co jsme se znáčkem VW „na prsou” mohli shlédnout v posledních měsícíh a letech. Příď tak zapadá kamsi mezi Scirocoo a Golf, záď pro změnu připomene spíše sesterská Audi a linie vozu jako celku pak koncept NCC, který byl k vidění letos v Detroitu. Přesto je třeba dodat jednu důležitou informaci - je to vůbec poprvé v historii, kdy Jetta (či jakkoli jinak pojmenované „Golfy s kufrem”) nebude sdílet žádný významný karosářský prvek s Golfem. Všechny klíčové části vozu jsou tak pro tentokrát zcela svébytné, samozřejmě hovoříme-li stále jenom o karoserii. Pod ní tomu bude právě naopak a „Jetta-specifických” prvků zde bude minimum, ale k tomu se ještě dostaneme.

Mezigeneračně se nám Jetta poněkud nafoukla (opačný vývoj by byl velkou raritou...), a tak na délku měří 4,64 metru, na šířku 1,78 metru a na výšku 1,45 metru. Zejména délka větší o 9 centimetrů znamená poměrně výrazný rozdíl oproti dosavadní generaci, logicky však vychází z rozvoru většího o 7 centimetrů (Jetta stále stojí na platformě Golfu, ale prodloužené). Vůz by tak měl nabídnout zejména více prostoru pro nohy cestujících vzadu - automobilka slibuje jeho zvětšení o 6,7 centimetru na celkem 96,7 centimetru, ale nejsme si jisti, zda si pod tímto číslem někdo představí něco konkrétního...

Jak jsme zmínili již při včerejším úniku prvních snímků, v interiéru je změn oproti zevnějšku velmi málo. Při prvním pohledu by dokonce člověk řekl, že nejsou žádné, při druhém by si pak vsadil spíše na facelift než novou generaci. Palubní deska je tak jakýmsi hybridem té z dosavadní Jetty a nového Golfu VI, ale z Golfu si bere mnohem méně prvků, než bychom čekali. Základní architektura se mezigeneračně zjevně nezměnila.

Informace o paletě nabízených motorů od včera nedoznaly zásadních změn, a tak se v Evropě můžeme celkem těšit na šest motorů, přičemž atmosférické plnění už nemá ani jeden z nich. Benzinová menšina si bude moci vybrat mezi základním 1,2 TSI se 105 koňmi, prostředním 1,4 TSI se 122 nebo 160 koňmi a vrcholným 2,0 TSI s 200 koňmi. V Americe se pak mohou těšit na tradiční pětiválec 2,5 se 170 koňmi výkonu, naopak ale přijdou o dva nejmenší motory 1,2 a 1,4 TSI.

Dieseloví nadšenci budou mít k dispozici o něco méně možností, ale jistě jen dočasně - k dispozici zatím bude 1,6 TDI se 105 koníky a 2,0 TDI se 140. S výjimkou základního 1,2 TSI budou všechny agregáty doplněny o šestistupňové manuální převodovky, alternativou budou šesti- nebo sedmistupňové automaty DSG.

VW bohužel zatím neuvolnil technické detaily k jednotlivým motorům, ale přibližná dynamika i spotřeba všech modelů je snadno odvoditelná od údajů platných pro Golf či jiné koncernové kompakty. Mezi oficiálními údaji tak již najdeme pouze to, že v případě motorů 1,2 TSI a 1,6 TDI se dočkáme verzí Bluemotion se spotřebou 5,3 litru benzinu resp. 4,1 litru na 100 „kombinovaných kilometrů”.

Za oceánem se vůz dostane do prodejů již v říjnu s cenou od 15 995 dolarů, dostupnost v Evropě a zdejší ceny budou upřesněny později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Jetta pro rok 2011
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků