2.-3. Volkswagen ID. Buzz 83 bodů Zdroj: Volkswagen ČR

2.-3. Volkswagen ID. Buzz 83 bodů | Zdroj: Volkswagen ČR

Další metou, kterou si Porsche vytyčilo v rámci programu "Road to 20", je dosažení 20% ziskovosti koncernu Volkswagen.

Další metou, kterou si Porsche vytyčilo v rámci programu "Road to 20", je dosažení 20% ziskovosti koncernu Volkswagen.

Co se týče produktového portfolia, automobilka loni zvýšila globální objem prodejů o 23,6 % na 330 000 vozů.

Co se týče produktového portfolia, automobilka loni zvýšila globální objem prodejů o 23,6 % na 330 000 vozů.

Cílem je zde do roku 2030 dosáhnout 5% tržního podílu.  

Cílem je zde do roku 2030 dosáhnout 5% tržního podílu.  

Tuzemské zastoupení eviduje již 130 objednávek, z nichž tvoří 80 procent osobní pětimístná verze, zbytek připadá na užitkový model Cargo (na snímku). Zdroj: Autor

Tuzemské zastoupení eviduje již 130 objednávek, z nichž tvoří 80 procent osobní pětimístná verze, zbytek připadá na užitkový model Cargo (na snímku). | Zdroj: Autor

Při jízdě na spotřebu s vytopeným autem se nám podařilo dosáhnout spotřeby 18,5 kWh/100 km. Zdroj: Autor

Při jízdě na spotřebu s vytopeným autem se nám podařilo dosáhnout spotřeby 18,5 kWh/100 km. | Zdroj: Autor

Na délku měří 4712 mm, šířka bez zrcátek činí 1985 mm a na výšku má 1937 mm. Stojí na rozvoru 2988 mm, na trh se ale dostane také verze s rozvorem prodlouženým, která bude prodávána i na severoamerickém trhu od roku 2024. Zdroj: Volkswagen

Na délku měří 4712 mm, šířka bez zrcátek činí 1985 mm a na výšku má 1937 mm. Stojí na rozvoru 2988 mm, na trh se ale dostane také verze s rozvorem prodlouženým, která bude prodávána i na severoamerickém trhu od roku 2024. | Zdroj: Volkswagen

Svým designem ID.Buzz odkazuje na historii a zároveň se snaží být moderně sympatickým. Z praktického hlediska se budou hodit velmi krátké převisy karoserie. Zdroj: Volkswagen

Svým designem ID.Buzz odkazuje na historii a zároveň se snaží být moderně sympatickým. Z praktického hlediska se budou hodit velmi krátké převisy karoserie. | Zdroj: Volkswagen

K dostání bude v jedenácti barevných provedeních – základem je bílý lak, metalízu si můžete dopřát ve stříbrné, žluté, modré, oranžové či zelené barvě, perleťové lakování je k mání v černé. Zdroj: Volkswagen

K dostání bude v jedenácti barevných provedeních – základem je bílý lak, metalízu si můžete dopřát ve stříbrné, žluté, modré, oranžové či zelené barvě, perleťové lakování je k mání v černé. | Zdroj: Volkswagen

Pro náročné zákazníky je určeno dvoubarevné provedení. To kombinuje bílou barvu v horní části karoserie a na přídi s jednou ze čtyř metalíz ve spodní části. Zdroj: Volkswagen

Pro náročné zákazníky je určeno dvoubarevné provedení. To kombinuje bílou barvu v horní části karoserie a na přídi s jednou ze čtyř metalíz ve spodní části. | Zdroj: Volkswagen

Stejně jako hromada dalších koncernových vozidel stojí i ID.Buzz na modulární platformě MEB, pochlubit se může poloměrem otáčení 11,1 metru. Při vstupu na trh bude osazen elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k). Zdroj: Volkswagen

Stejně jako hromada dalších koncernových vozidel stojí i ID.Buzz na modulární platformě MEB, pochlubit se může poloměrem otáčení 11,1 metru. Při vstupu na trh bude osazen elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k). | Zdroj: Volkswagen

Nabíjení stejnosměrným proudem je možné až 170 kW, akumulátor dobijete z pěti na osmdesát procent za půl hodiny. Maximální rychlost je omezena na 145 km/h. Později bude k dostání také verze s menší kapacitou baterie. Zdroj: Volkswagen

Nabíjení stejnosměrným proudem je možné až 170 kW, akumulátor dobijete z pěti na osmdesát procent za půl hodiny. Maximální rychlost je omezena na 145 km/h. Později bude k dostání také verze s menší kapacitou baterie. | Zdroj: Volkswagen

Uvnitř se řidič a spolujezdec posadí do samostatných sedadel, kterým ani v základní verzi nechybí loketní opěrky na vnitřní straně. Ve vyšších specifikacích jsou sedačky elektricky nastavitelné a dostávají paměťové i masážní funkce. V podélném směru je lze posouvat až o 245 mm, výškově stavitelné jsou v rozsahu 61,5 mm. Zdroj: Volkswagen

Uvnitř se řidič a spolujezdec posadí do samostatných sedadel, kterým ani v základní verzi nechybí loketní opěrky na vnitřní straně. Ve vyšších specifikacích jsou sedačky elektricky nastavitelné a dostávají paměťové i masážní funkce. V podélném směru je lze posouvat až o 245 mm, výškově stavitelné jsou v rozsahu 61,5 mm. | Zdroj: Volkswagen

Přístrojový štít je řešen displejem o úhlopříčce 5,3 palce, v základní výbavě má ID.Buzz infotainment Ready 2 Discover s 10“ obrazovkou. Příplatkový systém Discover Pro pak nabídne 12“ displej. Volič jízdních režimů je uchycen na sloupku volantu. Zdroj: Volkswagen

Přístrojový štít je řešen displejem o úhlopříčce 5,3 palce, v základní výbavě má ID.Buzz infotainment Ready 2 Discover s 10“ obrazovkou. Příplatkový systém Discover Pro pak nabídne 12“ displej. Volič jízdních režimů je uchycen na sloupku volantu. | Zdroj: Volkswagen

Osobní verze ID.Buzz může mít až osm USB-C portů (včetně jednoho na zpětném zrcátku) plus indukční nabíjení telefonu, užitkové Cargo až pět portů. Zdroj: Volkswagen

Osobní verze ID.Buzz může mít až osm USB-C portů (včetně jednoho na zpětném zrcátku) plus indukční nabíjení telefonu, užitkové Cargo až pět portů. | Zdroj: Volkswagen

Opěradla druhé řady jsou dělena v poměru 1/3-2/3, lavice se dá posouvat v rozsahu 150 milimetrů. V budoucnu bude možné dostat ID.Buzz i v šesti a sedmimístném provedení. Zdroj: Volkswagen

Opěradla druhé řady jsou dělena v poměru 1/3-2/3, lavice se dá posouvat v rozsahu 150 milimetrů. V budoucnu bude možné dostat ID.Buzz i v šesti a sedmimístném provedení. | Zdroj: Volkswagen

Základní objem zavazadlového prostoru je až 1121 litrů, se sklopenými opěradly pak až 2205 litrů. Zdroj: Volkswagen

Základní objem zavazadlového prostoru je až 1121 litrů, se sklopenými opěradly pak až 2205 litrů. | Zdroj: Volkswagen

ID.Buzz může mít ve vrcholné specifikaci až třicet bezpečnostních a asistenčních funkcí, jejichž počet díky aktualizacím softwaru na dálku v budoucnu stoupne na pětatřicet. Zdroj: Volkswagen

ID.Buzz může mít ve vrcholné specifikaci až třicet bezpečnostních a asistenčních funkcí, jejichž počet díky aktualizacím softwaru na dálku v budoucnu stoupne na pětatřicet. | Zdroj: Volkswagen

Jízdní asistent Travel Assist funguje napříč celým rozsahem rychlostí, ke svému fungování umí využít crowdsourceovaná data a vůbec poprvé umožňuje automatizovanou změnu jízdního pruhu v rychlostech nad 90 km/h.  Zdroj: Volkswagen

Jízdní asistent Travel Assist funguje napříč celým rozsahem rychlostí, ke svému fungování umí využít crowdsourceovaná data a vůbec poprvé umožňuje automatizovanou změnu jízdního pruhu v rychlostech nad 90 km/h.  | Zdroj: Volkswagen

Jednou z dalších novinek je automatické parkování po předem uložené jízdní dráze.  Zdroj: Volkswagen

Jednou z dalších novinek je automatické parkování po předem uložené jízdní dráze.  | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Volkswagen

Další metou, kterou si Porsche vytyčilo v rámci programu "Road to 20", je dosažení 20% ziskovosti koncernu Volkswagen.
Co se týče produktového portfolia, automobilka loni zvýšila globální objem prodejů o 23,6 % na 330 000 vozů.
34
Fotogalerie

Nový Volkswagen ID.Buzz už můžete vyzkoušet u českých prodejců. První český test napověděl očekávané

Od elektrického duchovního nástupce klasického Transporteru T1 má značka vysoká očekávání. U českých zákazníků nyní vede osobní verze.

Předprodej nového Volkswagenu ID.Buzz byl v České republice zahájen již 1. července loňského roku, nyní je již u každého dealera alespoň jeden exemplář, který si mohou zájemci vyzkoušet. Tuzemské zastoupení eviduje již 130 objednávek, z nichž tvoří 80 procent osobní pětimístná verze, zbytek připadá na užitkový model Cargo. Na ten se mimochodem nyní čeká nejkratší dobu.

To je ale jen začátek, aktuálně je elektrický busík k dostání s jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) a standardním rozvorem, letos se však představí i provedení s prodlouženým rozvorem, které půjde do výroby v listopadu. U nás bude k dostání v příštím roce. Jistá je také premiéra modelu GTX s dvěma elektromotory (vpředu i vzadu) ve stejné konfiguraci, kterou již disponují modely ID.4 a ID.5 – kombinovaně půjde o 220 kW (299 k). Z hlediska speciálního využití už existuje dílenská vestavba, v přípravě jsou například chladicí vůz, model pro policejní složky a další různé variace.

V rámci národní prezentace jsme se mohli detailněji podívat na některé funkce nového ID.Buzzu. Umí třeba temperovat baterii při dobíjení nebo připravit vhodnou teplotu akumulátoru, pokud je v navigaci jako cíl zadaná nabíječka. Do paměti si můžete uložit až pět dobíjecích bodů, pro než je možné individuálně nastavit různé parametry – třeba dny a časy spuštění nabíjení (například pro využití nízkého tarifu přes noc nebo přebytků fotovoltaické elektrárny v létě přes den), úroveň dobití nebo automatické odemčení kabelu po ukončení nabíjecího procesu. To se může hodit třeba v práci, kde tak neblokujete zbytečně wallbox kolegům. Při volbě trasy vám navigace automaticky najde vhodné nabíječky po cestě, zobrazí s jakým zůstatkem k nim přijedete a kolik času na nich přibližně strávíte. Palubní systém umí zobrazit informace o dobíjecích bodech – rychlost, počet přípojek i aktuální obsazenost, pokud provozovatel tato data sdílí.

Při provozu můžete využít službu We Charge, do níž je zapojeno přes 340.000 stojanů po celé Evropě. Jde v podstatě roaming, umožňující dobíjet u různých provozovatelů. V rámci ní jsou k dispozici tři nabíjecí tarify pro různé účely. Free bez měsíčního poplatku se hodí ke sporadickému nabíjení (AC: 13,20 Kč/kWh, DC: 16,50 Kč/kWh, IONITY: 21 Kč/kWh), Go pro příležitostné cestování stojí 170 Kč měsíčně (AC: 8,30 Kč/kWh, DC: 13,20 Kč/kWh, IONITY: 21 Kč/kWh) a Plus za 365 Kč měsíčně je pro zájemce o nejrychlejší stojany (AC: 7,90 Kč/kWh, DC: 12,60 Kč/kWh, IONITY: 9,40 Kč/kWh). Pro připomenutí, ID.Buzz se zvládá krmit 170 kW.

S Buzzem v užitkové i civilní verzi jsme se svezli velmi krátce, takže následující řádky berte jako útržkovité dojmy, které jsme nasáli v provedení Cargo a osobáku během zhruba patnácti minut na kus – plnohodnotný test samozřejmě chystáme co nejdříve.

U obou aut je tichý pohon dobře doplněn absencí skřípání či vrzání na nerovnostech, i na větších kolech se zespodu neozývá bouchání při přejezdu nerovností. Zátah je parádní, se 150 kW nebude ani jedna verze lenoch i s posádkou nebo nákladem. ID.Buzz Cargo má na palubní desce rozměrnou odkládací polici pod čelním sklem, kde můžeme najít USB-C zdířku i 12V zásuvku, u A sloupků se pak nachází držáky nápojů. Dále byl tento konkrétní exemplář vybaven dalším USB v kapse na telefon na pravé straně od volantu a dalším konektorem ve dveřích spolujezdce. Pokud někdo při rozvozech potřebuje využívat tablety nebo více zařízení, bude se to hodit. Sedadlo řidiče se v tomto případě dalo výškově polohovat, lavice pro zbytek posádky je docela vysoko a dvoumetrový závozník se sem bude skládat celkem těžko.

Z obou verzí je parádní výhled dopředu dolů a do stran. Spodní hrana čelního skla končí v úrovni předních kol a za touto hranicí je jen minimální převis karoserie. Zvláště v přeplněném pražském Karlíně, kde naše projížďka probíhala, se velmi hodil poloměr otáčení 11 metrů a pár centimetrů. Drobných nedostatků je po takto krátké jízdě jen pár. Horní hrana čelního skla je nízko, takže je přes ni špatně vidět na semafory. A civilní verzi ID.Buzzu chybí odkládací police pod čelním sklem i držáky na nápoje u sloupků – kelímek s kávou či lahev si musíte dát do výklopných držáků ve spodní části palubní desky.

Při jízdě na spotřebu s vytopeným autem se nám pak podařilo dosáhnout spotřeby 18,5 kWh/100 km. Ale jak zaznělo výše – patnáct minut za volantem není směroplatných, plnohodnotný test vám přineseme co nejdříve.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud