Dva rozvory, místo až pro sedm osob, rychlé nabíjení a spousta místa uvnitř – tak si VW představuje budoucnost MPV, kterou koupíte už letos.
Po pěti letech od představení stejnojmenného konceptu na autosalonu v Detroitu tu máme sériovou verzi elektrického modelu, který vším možným odkazuje na legendární Transporter T1 alias Bulli. Jde o doplněk ostatních velkoprostorových modelů značky, která se od historického přístupu „Jeden Bulli vyhoví každému“ posunula k se stavu „Ten správný Bulli pro každého zákazníka.“
ID.Buzz se představuje v osobní verzi i užitkovém provedení Cargo. Na délku měří 4712 mm, šířka bez zrcátek činí 1985 mm a na výšku má 1937 mm. Stojí na rozvoru 2988 mm, na trh se ale dostane také verze s rozvorem prodlouženým, která bude prodávána i na severoamerickém trhu od roku 2024.
Svým designem Volkswagen ID.Buzz odkazuje na historii, ale zároveň se snaží být moderně sympatickým. Z praktického hlediska se budou hodit velmi krátké převisy karoserie. K dostání bude v jedenácti barevných provedeních – základem je bílý lak, metalízu si můžete dopřát ve stříbrné, žluté, modré, oranžové či zelené barvě, perleťové lakování je k mání v černé a pro náročné zákazníky je určeno dvoubarevné provedení. To kombinuje bílou barvu v horní části karoserie a na přídi s jednou ze čtyř metalíz ve spodní části.
Stejně jako hromada dalších koncernových vozidel stojí i ID.Buzz na platformě MEB, pochlubit se může poloměrem otáčení 11,1 metru. Při vstupu na trh bude osazen elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) a baterií s využitelnou kapacitou 77 kWh – dojezd bude teprve upřesněn. Nabíjení stejnosměrným proudem je možné až 170 kW, akumulátor dobijete z pěti na osmdesát procent za půl hodiny. Maximální rychlost je omezena na 145 km/h. Později bude k dostání také verze s menší kapacitou baterie.
Uvnitř se řidič a spolujezdec posadí do samostatných sedadel, kterým ani v základní verzi nechybí loketní opěrky na vnitřní straně. Ve vyšších specifikacích jsou sedačky elektricky nastavitelné a dostávají paměťové i masážní funkce. V podélném směru je lze posouvat až o 245 mm, výškově stavitelné jsou v rozsahu 61,5 mm.
Přístrojový štít je řešen displejem o úhlopříčce 5,3 palce, v základní výbavě má ID.Buzz infotainment Ready 2 Discover s 10“ obrazovkou. Příplatkový systém Discover Pro pak nabídne 12“ displej. Máme zde dotykové plošky pro nastavení teploty klimatizace a rovněž dotykové ovládání na kormidle. Volič jízdních režimů je uchycen na sloupku volantu. Osobní verze ID.Buzz může mít až osm USB-C portů (včetně jednoho na zpětném zrcátku) plus indukční nabíjení telefonu, užitkové Cargo až pět portů.
Opěradla druhé řady jsou dělena v poměru 1/3-2/3, lavice se dá posouvat v rozsahu 150 milimetrů. V budoucnu bude možné dostat ID.Buzz i v šesti- a sedmimístném provedení. Základní objem zavazadlového prostoru je až 1121 litrů, se sklopenými opěradly pak až 2205 litrů. Za přepážku provedení Cargo se vejde až 3,9 m3 nebo dvě europalety, maximální hmotnost nákladu je 650 kilogramů.
ID.Buzz může mít až třicet bezpečnostních a asistenčních funkcí, jejichž počet díky aktualizacím softwaru na dálku v budoucnu stoupne na pětatřicet. Jízdní asistent Travel Assist funguje napříč celým rozsahem rychlostí, ke svému fungování umí využít crowdsourceovaná data a vůbec poprvé umožňuje automatizovanou změnu jízdního pruhu v rychlostech nad 90 km/h. Jednou z dalších novinek je automatické parkování po předem uložené jízdní dráze.
Výroba obou verzí ID.Buzz začíná v první polovině letošního roku, předprodej bude spuštěn v červnu a plnohodnotný vstup na trh je plánován na podzim. České ceny zatím nebyly zveřejněny.