Rodina elektromobilů se rozrůstá o luxusní sedan ID.7 usedající na vrchol. Volkswagen jej napěchoval technologiemi, které budou ostatní členové rádi sdílet.
Dosud se rodina ID. věnovala především hatchbackům, SUV a minivanu ID. Buzz. Nyní nastal čas pro vlajkovou limuzínu ID.7, která má po celosvětové premiéře. Evropský předprodej odstartuje letos na podzim s dodáním naplánovaným na léto 2024. Zhruba stejné načasování má i čínský trh, Američané si budou muset počkat do příštího roku. Prvotní výrobu bude zajišťovat německá továrna Emden.
Volkswagen ID.7 je vlajkovou lodí značky a zároveň výkladní skříní moderních technologií určujících budoucnost následných modelů. S délkou 4961 mm, šířkou 1862 mm a výškou 1538 mm je novinka podobná současnému Arteonu. Je však celkově delší a poráží jej i rozvorem 2996 mm. Díky velice hladké siluetě se podařilo dosáhnout vynikajícího koeficientu odporu vzduchu 0,23.
Volkswagen ID.7: Srovnání vnějších rozměrů |
Model |
Volkswagen ID.7 |
Volkswagen Arteon |
Volkswagen ID.5 |
Délka [mm] |
4961 |
4866 |
4599 |
Šířka [mm] |
1862 |
1871 |
1852 |
Výška [mm] |
1538 |
1423 |
1598 |
Rozvor [mm] |
2966 |
2835 |
2771 |
Objem kufru min/max [l] |
532/zatím neuveden |
563/1557 |
549/1561 |
Jako nejluxusnější limuzína pro zdolávání dlouhých vzdáleností nabídne dvě verze, přičemž obě využívají nově vyvinutý elektrický pohon pro platformu MEB. Rotor synchronního elektromotoru je osazen silnějšími permanentními magnety. Naopak stator vyniká hustějším vinutím drátu o zesíleném průměru. Vyšší tepelné zatížení reguluje posílené chlazení vody a oleje.
Základní verze ID.7 Pro bude osazena 77kWh akumulátorem pro dojezd 615 kilometrů a nabíjecím systémem schopným zvládnout výkon 170 kW. Verze ID.7 Pro S, která přijde později, nabídne 86kWh baterii posouvající dojezd na 700 kilometrů s možností nabíjení výkonem 200 kW.
Volkswagen ID.7 bude v základu zadokolka s výkonem 210 kW (286 koní) a točivým momentem 545 N.m. Motor bude zprvu jediný se čtyřkolkou se však počítá. Jedná se o nejvýkonnější model ID, protože dosud končily jednomotorové verze na 150 kW.
Pro interiér ID.7 použila automobilka nový koncept, kde hlavní roli přístrojového štítu přebírá vyspělý head-up displej. Ten zobrazuje základní jízdní údaje, povely navigace i dopravní značky a jeho grafiku lze navíc programovat na volantu. Díky tomu se tradiční přístrojový štít výrazně zmenšil.
Tím spíše upoutá pozornost 15palcový dotykový displej nového multimediálního zařízení s přepracovanou grafikou a výkonnějším systémem. V horní části je lišta se zkratkami pro základní rozhraní, zatímco spodní ovládá klimatizaci a komfortní funkce sedadel. Prostřední „domácí“ obrazovku můžete rozdělit a mít tak po ruce třeba navigaci i rádio najednou. Prostřední část je samozřejmě širokosáhle přizpůsobitelná. S audiovizuální technikou se pojí příplatková soustava 14 reproduktorů od Harman Kardon s výkonem 700 W.
Hlavní myšlenkou prezentovaného digitálního interiéru je co největší omezení důvodů odvracet oči řidiče od výhledu na vozovku. Kvůli tomu se rozšířil počet prvků, které lze ovládat hlasem. Tato funkce je dostupná i pro panoramatickou střechu s možností přepínání mezi průsvitným a matným režimem. Stejně tak si snadno nastavíte unikátní klimatizaci nevytvářející průvan v interiéru. Alternativně ji lze ovládat klasicky prostřednictvím osvětlených dotykových lišt.
Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná ve čtrnácti směrech. Jejich příplatková verze nabízí vyhřívání, ventilaci, či kombinaci obou v rámci automatického režimu. Zvláště delikátní je masážní funkce skrze deset vzduchových polštářků v opěradle při volbě sedadel ergoComfort. Provedení ergoPremium zážitek posílí o dvojici polštářků v sedáku majících za cíl ulevit pánvi a páteři na dlouhých cestách.
Jelikož je ID.7 naplněné prvky autonomního řízení, Volkswagen se rozhodl jej obohatit příplatkovým parkovacím systémem, který si dokáže zapamatovat posledních 50 metrů cesty a trasu absolvovat zcela sám, zatímco řidič stojící venku proces hlídá skrze telefon. V případě vyjetí z parkovacího místa si vůz pamatuje posledních 25 metrů.
Vyspělý balíček autonomního řízení Travel Assist umí vůz řídit ve víceproudých silnicích od rychlosti 90 km/h a to včetně přejetí do jiného pruhu. Systém čte údaje z palubní kamery o dopravních značkách a kombinuje je s navigačními podklady, takže dokáže reagovat na následující zatáčky nebo křižovatky.