Nový Volkswagen ID.5 si v základu namazal Enyaq iV na chleba. Dělá všechno proto, abychom řidili co nejméně

56 komentářů

ganthercaged
27. května • 16:24

Volkswagen se vyvíjí každým dnem, německé firmy to nemají jednoduché
https://snaptube.cam/... , https://vidmate.bid/...

Miguel Mello Koudak
14. května • 7:52

Jenim idioti

Martrix
14. května • 7:10

To by mě zajímalo, kolik procent řidičů opravdu stojí o to, aby za ně auto ovládalo řízení. Kolik dálkových jezdců ocení, že jim asistenti pomáhají. Resp. kolik lidí si pochvaluje, že dostane o čtvrt milionu dražší auto díky takovéto elektronice, která se stává standardem.

Kuk Vykuk
16. května • 22:10

Všichni řidiči v zácpě a v koloně o to stojí to si piš. :D Ale možná se najde i pár ouchylů co se řidičsky vyžívaj i v zácpě. :)))

LOL
15. května • 22:02

Jsem dálkový jezdec a ve všech autech s asistenty vypínám okamžitě lane assist - ještě jsem nenašel značku, kde by fungoval dobře (všechny jezdí jako začátečník po autoškole). Jediné, co je na dlouhých cestách opravdu přínosné, je tempomat - ta možnost odložit nohu a nechat ji odpočinout, je skvělá. Více není třeba, protože to jen odvádí pozornost od řízení, které je i tak na dálnici poměrně nenáročné.
Pokud bude někdy k dispozici opravdu autonomní řízení (zatím o tom pochybuju, myslím si, že prvních pár průšvihů bude znamenat stopku), tak si dokážu představit výhodu "drink taxi," ve které se takové auto dokáže proměnit.

Rejpal
16. května • 23:47

Ono hodně řidičů špatně pochopilo k čemu slouží lane assist. Jeho úkolem není aby řídil auto v pruhu namísto řidiče, ale pouze aby zabránil řidičovi, který je idiot či má nějakou indispozici, vyjetí z jízdního pruhu.
K autonomní jízdě v pruhu slouží HDA (asistent pro jízdu na dálnici) nebo asistent pro jízdu v koloně - s těmi pak jede auto v pruhu rovně bez ohledu na tom, jestli jej řídí idiot či řidič, který chce být při jízdě více odpočatý - a zároveň pro ně platí, že se vypínají ve chvíli, kdy usoudí, že se řidič plně nevěnuje provozu.

jozka
17. května • 8:55

S Lane Assist nastesti nemam zkusenost, ale jestli to funguje tak skvele, jako koncernove nouzove brzdeni, kdy ten elektronicky debil vyhodnotil, ze auto uz odbocene mimo komunikaci je na koliznim kurzu a zaflekoval mi naplno pri zrychlovani z cca 40 km/h skoro do nuly, tak potes koste.

Michal
18. dubna • 11:31

Souhlasím a to bezvýhradně. To nouzové brzdění má šíleně moc false positive. Úplně se s tím bojím jezdit protože to bezdůvodně a hlavně naprosto nečekaně pípá a dupe mi na brzdu a dost mě to znervozňuje. Bez problémů si dokážu představit že místo aby to zabránilo nehodě tak ji to způsobí. Toho debila co to vymyslel bych pověsil do průvanu za koule.

Marek71
16. května • 11:13

Jo, přesně tak. Co má opravdu smysl, je tempomat, ale jedině adaptivní tempomat, který automaticky brzdí a udržuje bezpečnou vzdálenost za autem přede mnou. Obyčejný tempomat je spíš horší než nic.

Petr
16. května • 11:37

Mam to naopak, adaptivni funkci tempomatu vypinam, je uplne na nic.

Marek71
16. května • 12:42

Tak to má asi vaše auto špatně implementované. Já si to nemohu vynachválit. Jedu si v pravém pruhu těch 130, dojedu kamion, zabrzdí mi to pěkně, udržuje vzdálenost a když je v levém volno, jenom se přesunu do levého pruhu a zrychlí to zase na 130, paráda, žádný problém.Obyčejný tempomat mi právě přijde nanic, udržuje rychlost a "nevidí" auta před sebou, to mohu rovnou řídit sám, ne? Já teda klasický tempomat neřídil už dlouho, tak mi možná něco uniká... ale když už tempomat, tak adaptivní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
16. května • 23:24

Naopak, adaptivni je uplne nahovno. Nepotrebuji, aby auto samo upravovalo rychlost.

Marek71
17. května • 9:16

Ono samo upravuje rychlost (brzdí) když je před vámi překážka. Klasický tempomat by do ní narazil. A pak, když překážka zmizí, hned zrychlí na nastavenou rychlost. Super pohodlné namísto toho "hloupého" tempomatu.Nebo když mám nastaveno na 130 a je omezení a auta přede mnou zpomalí na 100 nebo 80, tak nemusím nic dělat, tempomat zpomalí a jedu za nimi v bezpečné vzdálenosti. Co udělá klasický yempomat? Nic, musíte ho deaktivovat a pak zase zapnout. Otrava :-)

Petr
17. května • 10:12

Hnupe, ja vim, jak funguje adaptivni temtpomat. Jses uplne vymastenej? Odevzdej ridicak, kdyz neumis udrzovat rychlost podle okolniho provozu. Takovi kreteni jsou nejhorsi a na silnici nemaji delat.

Marek71
17. května • 19:27

Sám jsi debil, podle toho jak se chováš. Mám najeto cca. 950 tis. km a z toho drtivou většinu bez tempomatu, jakéhokoliv. Umím řídit i udržovat rychlost. Kdes vzal to, že to neumím, debile? :-) Taky bych mohl, napsat, že jsi debil nebo kretén nebo hňup, protože potřebuješ tempomat a neumíš udržovat konstantní rychlost, že? Tak k čemu ti je tempomat, hňupe? :-) Opravdu jsi pobavil...

miandys
14. května • 13:42

Ta otázka je těžko uchopitelná.V ČR se 3/4 nových vozů nakupuje na firmu. Nejde tedy ani tak o řidiče a jeho výběr, ale o firemní politiku, která nakonec rozhoduje o tom, jak vypadají statistiky prodejů a výbav aut.Do domácnosti jde až na výjimky to nejlevnější, tedy bez moderních hajtech výbav, nebo bazar.

Ptakopysk
14. května • 14:35

Ale z těch 3/4 je plno žinostníků, majitelů maličkých s.r.o. a manažerů, kteří si kupují auto na firmu pro sebe a jen dle svého výběru. Tyhle definované výběry jsou jen ve velkých korporátech. Malých subjektů jsou mraky.

miandys
14. května • 15:08

Ale to je přece jedno. Navíc mají obvykle řádově vyšší příjmy, takže nemají problém s prémiovou výbavou.

Ptakopysk
14. května • 15:48

Když to je jedno, tak tohle neplatí: Nejde tedy ani tak o řidiče a jeho výběr, ale o firemní politiku

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miandys
14. května • 17:17

Takže zpět na začátek.Jak jsem uvedl, předmětná otázka je špatně uchopitelná, protože 3/4 nákupů nových aut se netýká “běžných domácností”, kde je výběr víceméně limitován cenou.Takže se to nedá smysluplně definovat. Navíc je to jedno, protože to stejně záleží na tom kdo co chce, jak to chce mít a na co má.Celé toto téma, tedy ta otázka, je úplně o ničem, nic z ní nevychází.P.S: 17:17 ….. 5:0 …. :-)

Ptakopysk
14. května • 9:23

Řekl bych, že mimo starší lidi, kteří těžko přijímají cokoliv nového, všichni.

LOL
15. května • 22:05

Je to přesně opačně, pro starší lidi jsou tyhle asistenti spíše přínos (vidím to na tchánovi, který je nadšený z čtení značek, nouzovém brždění a lane-assist, protože jeho reflexy už stojí za prd a taky blbě vidí). Jen na ta auta většinou nemají.

Petr
15. května • 23:05

Presne tak, vsechny ty asistencni nesmysly oceni lide starsi a lide, kteri neumi ridit.

Petr
14. května • 10:17

Nesmysl.

Praktické auto
13. května • 20:11

No moc se designéři VW nepředvedli. Kia EV6 i Hyundai ioniq 5 za mě vypadají zajímavěji. Sem docela zvedav na Fordy co mají vyjet na platformách od VW.

Zelí
13. května • 20:54

Takže Kia a Hyundaj je lepší, dle Vás, možnost, jak vyniknout v davu než s ID.5

Praktické auto
13. května • 21:34

Říkám že denní prostě designové ID moc nelíbí jsou to takové nafouklé botoxove žáby a trochu mi i přijde že zkouší být ala Tesla. Ale chápu vkus je subjektivní. Ale neřeším vynikají z davu, ale prostě to že v téhle cenové kategorii už je opravu fajn když se na své auto podíváte s radostí ještě cestou od parkoviště domu. ;) Ioniq 5 vyniká odvahou a zvláštním pojetím retra. Ev6 zas působí moderneji a svezejsim dojmem. ID mi přijdou že zaspali s designem 10 let. Ale třeba to ocení konzervativní zákazníci.

Rejpal
14. května • 0:59

Je třeba si přiznat, že typický zákazník VW nebo Škoda většinou nestojí o Citroën.

Praktické auto
14. května • 7:01

:) jasně Citroen je druhý extrém. I když enyaq je tedy svým způsobem dost extravagantní a dost připomíná starší čínské pokusy o kopírování západních značek, myslím že kdyby na to placku značek BMW tak ve tmavé barvě leckdo nepozná že je to škoda. Bohužel aktuální modely BMW tedy taky nejsou nic moc. Když se Renault s lagunou coupé inspiroval u astona bylo to aspoň že se inspiroval něčím nadčasové krásným;). PS ono těch skalních "typických" zákazníků VW nakonec moc není ;) podívejte se na prodeje jak se daří celkem extravagantní a už i docela drahé 208, extravagantní ve také válcuje polo a fabii, poslední modla golf ztrácí také dost ze svého někdejšího podílu. Třeba já měl fabii a vyměnil ji za Peugeot a ten zas za dacii;). Nehledě na to že značky dost stojí o nové zákazníky a vždy se rády chlubí tím že nový model oslovil ty kteří si jejich značku jinak nekupuji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miandys
14. května • 13:39

S těmi ztrátami v prodejích se dá docela dobře manipulovat. Ono se už ví, že například u tradičního vítěze tabulek prodejů, Golfa, téměř třetina nových zákazníků v západní Evropě už sahá po ID.3 a od Golfa upouští. Takže když sečteme Golf + ID.3, je to zase vrchol žebříčků.V reálu to ale nakonec bude vypadat poklesem tradičních vítězů směrem dolů a na vrchol vyplavou ty skutečně nejlevnější modely, které jednak nemají žádnou typickou BEV náhradu, ale především jejich zákazníci by si je stejně nemohli dovolit.Takže na vrcholu celkových žebříčků se udomácní Dácie, Corsy, Hyundaje, Citroeny, Clia a další, dříve druhořadé modely.

Praktické auto
14. května • 14:21

Vlastní čísla koncernu VW k EV: " Za první tři měsíce letošního roku jich po celém světě a v rámci všech zúčastněných značek dodal 99 100 kusů. Vzhledem k celkovým prodejům (skoro 2 miliony aut) to není zásadní množství, je to ale o podstatných 65 procent více než loni. Lídrem se přitom stal Volkswagen ID.4, kterého bylo dodáno hned 30 300 kusů. Druhá příčka pak patří hatchbacku ID.3 se 13 tisíci vozy, jen tato dvojice tak má na daném výsledku poloviční podíl." VW zrovna nemá potřebu své prodeje manipulovat směrem dolů;). To jsou celosvětově prodeje.takze v Evropě tedy id3 ztráty golfu nepokryje ;).ale sme tedy od designu zas daleko. Jinak třeba 208 už není žádná lidovka ale spíš malá stylovka a daří se jí obstojně. Na to jak se VW chlubil že bude kde revoluce, tak to nějak nevypadá. Možná v příští generaci. V tomhle případě propásli příležitost. Když už mohli jít jako Tesla cestou od dražších po levnější, a ty pak udělat opravdu dostupné. Protože jen ve Cvikově má mít dle VW továrna kapacitu 1500 Ev za den. Uvidíme jak dlouho si to budou moct dovolit. Zatím jim to prochází a kompenzuje zdražení spalovaku. Snad jim to zákazníci přestanou žrát;).

miandys
14. května • 14:45

To bohužel utíkáš i s čísly úplně někam jinam. Golf byl vždy nejprodávanějším modelem auta pouze v Evropě, resp. EU jako celku, já tedy hovořil i v kontextu s předchozím o prodejních statistikách v Evropě. Jinak samozřejmě v jednotlivých zemích EU to bylo všelijak.Ty sem přiletíš se statistikou BEV VW celosvětově. Což jsou prakticky nesouvisející údaje s obsahem mého příspěvku. Paráda … :-)Vlastně potvrzuješ to, čím jsem začal …… ideou o manipulacích :-)Navíc zrovna teď bych moc negeneralizoval, většina výroby v Evropě jede na půl plynu kvůli všemožným problémům od energie po součástky. Já už taky čekám na jednoho VW do firmy rok a kde nic tu nic. A rozhodně nejsem sám, dnes když jdeš do autosalonu objednat auto, tak vlastně odpověď na otázku, kdy bude auto, nedostaneš. Oni to fakt nevědí.Nakonec stejně všechny převálcuje Tesla, tak je to asi vlastně skoro jedno :-)A ještě je tu jedna věc a to dost podstatná. VW nedávno oznámil úplně novou strategii výroby. Stahuje se z honby za podíly, hodlá zrušit cca 60 modelů a chce se soustředit pouze na nízkoobjemové produkce s vysokou marží. To v konečném důsledku vymaže VW ze všech tabulek, kde se počítají celkové prodeje. Idea “lidového vozu” tím vezme definitivně za své.

Praktické auto
14. května • 17:55

Kdybyste četl sám upozorňují že jsou to celosvětové prodeje;), prostě samostatně evropské za všechny Ev koncernu jsem vskutku nenašel, budu moc rád za ty evropské zvlášť za první kvartál ;). Takže žádný pokus o manipulaci pokud čísla celku jsou na nic tak z toho lze dovodit Evropu nebo aspoň to že i kdyby ty celosvětově byly všechny v Evropě tak to pořád není žádný zázrak na poli Ev;) pro VW. Změna strategie VW moc dlouho nevydrží. VW má jedny z nejsilnějších odboru a podíly vlády ve firmě, tedy potřebuje masovou výrobu a zaměstnanost a přišli by o úspory z rozsahu. Je to jen výmluva že mají teď malé prodeje. ;) Ale věřte čemu chcete.

miandys
14. května • 18:20

:-)Tak to si udělej revizi ve vlastních textech. Ono prostě stačilo mlčet a nepokoušet se zase sesmolit nic neříkající obsahy, k čemu jsou? K ničemu.VW je především jedna z nejzadluženějších firem planety, takže změna strategie na menší výrobu s nižšími náklady, ale naopak s vyšší marží a tedy příjmy a zisky stát velmi rád uvítá. Obzvláště když to přinese další pozitivní krok do ekonomiky, volné pracovní síly, kterých se již zoufale nedostává kam se podíváš.A to se týká i ČR, bodejť by také byly, když je půlka práceschopného národa ve státní správě.Dluhů a inflace se nezbavíme, dokud se nenajde vláda, která vypoklonkuje do soukromého sektoru minimálně 150 tisíc ouřadů, včetně různých “auditorů, kontrolorů” :-) a desítky úřadů rovnou nezruší.Nezaměstnanost potřebujeme jako sůl.

Praktické auto
14. května • 20:04

Stačí číst, stále se ukazuje že s tím máte problém. Jinak s VW uvidíme brzo v praxi. S počty státních zaměstnanců to chce podívat se na statistky jste dost mimo ;). Ale se zúžením státu nemám sebemenší problém. Dával jsem státním orgánům dost auditnich zpráv, kde byla vidět možnost úspor. Bohužel náš stát má jiné priority a i naše nová vláda "šetří zas stejně hloupým plošným způsobem" jako ty předchozi.

miandys
15. května • 9:10

No vidíš. My neúředníci to víme i bez kontrolorů. Abychom to ale prosadili u voleb, tak to je nás bohužel žalostně málo. Ale takový už je prostě svět.Většina lidí má úplně jiné zájmy. No a bohužel jak rostou počty státních zaměstnanců, roste i počet voličů, kteří si ten rybník už sami nevypustí.Tak končí země, stát, národ, kde lide hloupnou.

Praktické auto
15. května • 10:32

Státních zaměstnanců a zaměstnancu veřejných služeb je celkem cca 1milion z 5 mil pracujících ;) takže zase další nesmyslná demagogie. A to mezi tím milionem je znacnnacna cast učitelů, lékařů, policistů, ;) ono je něco jiného pindat od stolu, a něco jiného je poskytnout analýzu,které agendy jsou zbytné, které se dubluji, kde je neefektivní regulace a tudíž i zbytečne její vymáhání nebo monitorování atd. ;) ;) ;)

miandys
21. května • 19:12

Jakápak demagogie. Počet erárem placených lidí trvale roste na úkor privátní sféry. Taktéž v této oblasti rostou více platy, aktuálně je situace taková, že státem placení si vydělají v průměru více, než ti placení v soukromém sektoru. To je bez pardonu ekonomická střelba do vlastní nohy a demagogií to může nazvat opět jen někdo erárem placený.Čísla jsou to samozřejmě šílená a to ještě nevíme kolik teče do NEZISKOVEK, kterých je v ČR registrovaných přes 100tis.No, jen tak dál, třeba se jednou dožijeme, že každý pracující v soukromém sektoru bude mít svého úředníka, policajta, vojáka,učitele.Milion erárem placených je obrovská volební síla. A proto si ji bohužel každý politický vítěz hýčká.Nakonec, ono se stačí podívat do výsledků voleb. Jaký jiný důvod může mít někdo, kdo volí Babiše a ANO, než výhradně osobní prospěch? No a je to třetina voličů …Toliko k charakterů Českého národa.Nikoliv demagogie, jen si prosím nic nenamlouvej.Lehké srovnání z let minulých:V roce 2018 ve veřejném sektoru ČR pracovalo 634 700 lidí. Ve Švýcarsku ve stejném období 193 848. Švýcarsko má velmi podobný počet obyvatel jako ČR.

Praktické auto
22. května • 19:52

Jako vždy ;) nezklamete, opět bez relevantních dat, výkřiky, zlost a hloupost z nevědomí ;). 1) srovnávat počty se Švýcarskem je super, ale chce to mít metodiku které zaměstnance který stát započítává do veřejného sektoru a hlavně kolik služeb si dělá sám a kolik outsourcuje a s jakými náklady;) bez toho je to prostě klasická demagogie nebo hloupost. 2) výše průměrného platu státních zaměstnanců je rovněž klasická demagogie a často i hloupost některých redaktorů a ekonom pseudoexpertu které nezajímá kontext jen zneužívají data která se jim hodí. Uzkus lze se zamyslet kdo ve státních službách ten průměr zvyšuje ( lékaři, soudci, atd kvalifikovaní zaměstnanci ) a co jej snižuje v soukromé sféře, to že stát skoro všechny nizkoprijmove profese propustil a jejich práci outsourcuje jako služby (uklízely, kuchařky, údržba, ostraha..) při počtech obou skupin by ani pro vás nemuselo být těžké chápat proč je odkaz na průměr platu nesmysl sám o sobě. ;)

JAC
13. května • 21:05

Nad-kolega psal o designu. A v tom mu já dávám za pravdu. V Photoshopu se tomu myslím říká " copy and paste."
Všechny ty E-VW jsou jak přes kopírák.

miandys
13. května • 22:46

Nesouhlasím.Elektromobily různých značek mají sakra rozdílné dizajny.

Zelí
13. května • 17:38

Budu citovat závěr autora :
"Volkswagen ID.5 není pro každého. Je to ale nová možnost, jak vyniknout v davu"

miandys
14. května • 0:14

Ale to mi přijde jako velmi rozumný popis reality. Máš s tím nějaký problém?

miandys
13. května • 13:21

Z článku: "Je to podobné jako u spalováků: lidé si kupují výkonná auta, protože je to vrchol nabídky a mají na ně. My ostatní sepisujeme "petice" pro a proti, srovnáváme ceny a hledáme ve všem smysl."Tesat do kamene a mlátit po hlavě každého trot/lla, který tady právě tohle provozuje.

Co?
15. května • 4:02

Ubožáku.
Bezmozku ubohý.

Ivan Vavra je debil
13. května • 20:18

Zapominas, ze sem chodi lide, kteri te znaji osobne. Na co si tu hrajes?

miandys
13. května • 22:41

To je dobrej fór. Ty jsi kdo, Ivane Vavro? :-) Co tak koukám, narodil ses tady teprve nedávno a vajglík ti ještě hoří na nádraží.Ale máš šanci, povídej, vysvětli nám to o těch élektromobilech, Vavro :-)
——P.S.: Jak jsi přišel na tu hovadinu, že mě znáš osobně? :-)

Petr
14. května • 7:58

Co to tady zkousis, Ivane Vavro, aliene, miandysi.
Vsichni vedi, kdo jsi. Stacilo nechovat se vsude jako debil.

miandys
14. května • 12:05

Opakování: Jako když střelíš do hejna hus.Šíříte si bludy mezi sebou jako choroby. Pak to nemá tam venku vypadat tak jak to bohužel vypadá, když většina voličů je jako vy.Své domněnky bys musel nějak prokázat, abys je přeměnil ve fakta. A to nemůžeš ani ty, ani ti ostatní žvaniví.Moje iniciály vždy byly, jsou a budou M.L. .... sorry, ani tohle vám opravdu nevyjde. Jen tady ztrácíte čas.Nevíte nic o automotive, o elektromobilech, o ekonomice, o práci, o podnikání, o penězích a ani o mně. Nevíte ani takový základ, jako je význam slova/výrazu "znám tě". O všem z toho ale dokážete donekonečna žvanit blbosti, elito národa.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ivan Vávra je debil
14. května • 16:41

Jasně Ivane, Kabel projekt.

miandys
14. května • 17:13

To je zase co, Ivane debile? Povídej …. Co jsi zase kde vygúgloval ….

Magnet
14. května • 19:23

To ví každý, co to je Ivane Vávro z Kabel Projekt

miandys
15. května • 9:03

No a co má být? Jestli má něco na internetu, tak si to může snad každý přečíst ne?
Zase jsi přinesl do mlýna svoji ukázku blbosti co?Blbec se pozná tak, že si přečte něco na internetu a okamžitě nabývá přesvědčení, že už všechno ví, magnete a ty v tomhle postupu přímo exceluješ :-)

Magnet
15. května • 9:23

Ivane Vávro alias aliene alias miandysi, jsi stokrát usvědčený lhář, blbec a kretén, což dokonale předvádíš také v tomto vlákně. A čím víc se snažíš a tlačíš na pilu, tím je to trapnější. Na to jsi ale příliš velký kretén, aby ti to došlo. Je důležité, aby lidé věděli, co jsi zač. Tu "reklamu" si děláš dlouhodobě sám, tím jak se chováš.

miandys
21. května • 18:48

Až se uklidníš, rád ti vysvětlím významy některých základních slov, které tam u vás ještě nebyly vloženy do učebnic.Například: “usvědčený” Podle blba tvého formátu to znamená” “já to řekl, tak to tak je”. Všude jinde mezi inteligentními lidmi ale význam tohoto slova vypadá úplně jinak a je pro jeho naplnění naprosto nezbytné právě to usvědčení. To znamená fyzická a reálná konfrontace s fakty a důkazy.Takže ty a ještě pár dalších tady ve skutečnosti jen přehráváte pořád jednu a tu samou desku, kterou jste si sami nahráli.Něco jako když Putin vyřvává, jak si Ukrajinci sami bombardují města a vraždí své obyvatele a pak to hází na Rusy :-)O tom, kdo si tady dělá jakou reklamu, bych zrovna v tvém případě raději držel hubu. Etalon tuposti tady má už jednotku danou: jeden Magnet.Tak pa při dalším mimotématickém zesměšnění, hňupe :-)

Miguel Mello Koudak
14. května • 7:51

Ja te znam taky, zase tak anonymni nejsi

Doporučujeme

Články odjinud