Nový Volkswagen ID.4 oficiálně: Brácha Škody Enyaq iV hned sype esa z rukávů!

Další člen rodiny elektromobilů ID je tady. Bude nové SUV ID.4 natolik celosvětově úspěšné, jak od něj VW očekává?

Uvedení nového Volkswagenu ID.4 doprovází automobilka sebevědomou atmosférou. Nejenže totiž mluví o svém vůbec prvním čistě elektrickém SUV a také prvním globálním elektromobilu značky, ale ihned zmiňuje rovněž jeho nutnost konkurovat v dnes největším a nejžádanějším automobilovém segmentu na trhu, tedy mezi kompaktními SUV. Plány jsou nadále masivní, do roku 2029 chce VW prodat na 26 milionů elektrických vozidel.

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Design rozšiřuje čistý styl rodiny elektromobilů ID, který zavedl hatchback ID.3. Jednou z novinek ve výbavě ID.4 jsou zadní LED svítilny, které díky své grafice a prostorovému uspořádaní jednotlivých diod vytváří 3D dojem, a to ve spojení s dynamickým rozsvěcováním (jedná se o volitelnou položku). SUV se pyšní koeficientem odporu vzduchu 0,28, čemuž napomáhají i aerodynamicky vyhlížející kola o průměru až 21 palců nebo do karoserie zahlazené kliky dveří.

Jak dokázala sourozenecká Škoda Enyaq iV, s využitím platformy MEB se daří udržet vnější rozměry vozu docela kompaktní, zatímco kabina nabízí mnohem více prostoru, než by se mohlo zprvu zdát. Prostornost interiéru přirovnává VW k o třídu větším konvenčním SUV.

Volkswagen ID.4: Srovnání rozměrů
Model VW ID.4 Škoda Enyaq iV VW ID.3
Délka [mm] 4584 4649 4261
Šířka [mm] 1852 1879 1809
Výška [mm] 1612 1616 1552
Rozvor [mm] 2766 2765 2765
Objem kufru [l] 543/1575 585/1711 385/-

Architekturu palubní desky si ID.4 také z velké části přebírá od menšího sourozence, takže jednoduché linie doplňuje menší digitální přístrojový štít před řidičem, zatímco uprostřed stojí až 14palcový dotykový displej infotainmentu (enyaq má 13"). Fyzická tlačítka pak i zde nahrazují dotykové plochy nebo možnost hlasového ovládání skrze chytrého asistenta.  

Do výbavy ID.4 přitom míří i novinky poslední doby, a to středový airbag mezi předními sedačkami, který snižuje riziko úrazu hlavy při bočním nárazu, a dále rovněž moderní head-up displej s rozšířenou realitou. Na udržitelné zdroje hledí veganské čalounění sedadel a samozřejmě nechybí ani soubor asistenčních a bezpečnostních funkcí Travel Assist pro možnost částečně autonomního řízení. SUV půjde vybavit i adaptivním podvozkem DCC a systémem progresivního řízení.

Takto vypadá nejlevnější Škoda Enyaq iV. Luxusnější vzhled získá relativně za málo

Takto vypadá nejlevnější Škoda Enyaq iV. Luxusnější vzhled získá relativně za málo

Pohonné ústrojí se od ID.3 také neliší. S uvedením zatím VW zmiňuje nižší specifikaci s jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola, výkonem 150 kW (204 koní), točivým momentem 310 N.m a bateriovým modulem o kapacitě 77 kWh. Na 100 km/h se SUV dostane za 8,5 sekundy a maximální rychlost je limitována na 160 km/h.

Dojezd na jedno nabití je udávaných 520 kilometrů, přičemž s nabíjením u veřejných DC rychlonabíječek výkonem až 125 kW lze dosáhnout dojezdu 320 km za přibližně 30 minut. Pro domácí nabíjení bude k dispozici hned trojice různých nabíječek, všechny s výkonem až 11 kW.  

S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

S volitelným tažným zařízením umí elektromobil táhnout přívěs až do hmotnosti 1000 kg. Tato hodnota ale nepochybně patří zmíněné slabší verzi ID.4, jelikož i výkonnější verze Enyaqu iV zvládá přívěs do hmotnosti až 1400 kg. Právě vrcholnou specifikaci ID.4 se dvěma elektromotory, pohonem všech kol a výkonem asi 225 kW (306 koní) uvede VW v průběhu roku 2021. Půjde o ekvivalent Škody Enyaq iV RS.

První zájemci se budou snažit ještě do konce letošního roku ulovit jednu ze zaváděcích verzí ID.4, kterých se plánuje vyrobit jen 27.000 kusů. Limitované verze budou shrnovat nejžádanější prvky výbavy, kdy ID.4 1st začíná na částce 49.950 eur (asi 1,35 milionu korun), zatímco vybavenější 1st Max startuje na 59.950 eur (1,62 milionu korun).

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků