Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Mirek  |  09. 09. 2019 20:59

Opravdu se nechci do ID.3 navážet, ale mohli by mi soudruzi od WV vysvětlit, co to na palubce přistálo za hnusné bradavice? To se již opravdu všichni zbláznili a neumí vyrobit pěknou moderní palubní desku? Jakékoliv vyčnívající tykadla musí prodražovat výrobek a jsou navíc hnusná.

Odpovědět  |   | 
Yellowhammer  |  09. 09. 2019 21:54

Palubní deska je hnus, ale ty sedadla, to je teprve echt kejda.. Zlatá Fabia Active 😂 takový hrozný potahy nejsou ani v MHD

Odpovědět  |   | 
===  |  09. 09. 2019 22:08

S tou Fábií jsi to hodně přehnal.

Odpovědět  |   | 
Abre  |  10. 09. 2019 19:47

Ten vnitrek jim navrhla Dacie ne?
Jako v Sanderu by me neurazil, ale za 30000 euro holobyt co nikam nedojede, to jako nemaji o svych zakaznicich valny mineni.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 09. 2019 22:57

Tadle země není pro starý.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 09. 2019 05:52

Někdo je starý již ve dvaceti létech a naopak.
U tebe je mi jasné, že když se jedná o "elektriku", tak je všechno skvělé, i když je to hnusné.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 09. 2019 00:31

No vidíš to dědku, tobě není jasný už vůbec nic. Zabal to.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 09. 2019 09:38

Copak, ruply ti nervy, že i jako puberťák jsi starý, na rozdíl od nás starších, kteří tento problém nemají a nepotřebují hloupě druhé napadat?
Vidím, že k problému designu nemáš vlastně vůbec nic, jen ses přišel vyzvracet.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  10. 09. 2019 10:35

Fakt nelíbí. Tohle auto bych doma nechtěl ani se spalovákem.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 15:10

Tak se spalovákem by takové auto byl nesmysl (něco jako první generace MB A) - slepá vývojová větev...

Odpovědět  |   | 
,i  |  09. 09. 2019 21:03

Design mi připomíná nábytek z NDR ze sedmdesátých. Pokud se to bude lidem líbit ať si to koupí, němci musí už z povinnosti...

Odpovědět  |   | 
Sasík  |  09. 09. 2019 21:41

Ti si dělají z lidí srandu nebo to myslí vážně? Nechápu proč ten skopčácký koko koncern dávno nezakázali.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  09. 09. 2019 21:59

Doba elektromobilová začína práve týmto autom. Všetko ostatné doteraz - vrátane Tesly, ktorej som fanúšikom - boli predskokani. Masová rozšírenie začne práve ID.3.
Automobilový svet sa výrazne orientuje podľa toho, čo sa deje v Nemecku. A v Nemecku sa začnú diať veci. Nemci začnú toto auto nakupovať ostošesť: 1. pretože je nemecké od nemeckej automobilky, 2. je praktické bez extravagantného dizajnu, 3. je (pre Nemcov) cenovo dostupné., 4. je šetrné k peňaženke, pokiaľ sa jedná o servis a "palivo" - Nemci sú síce bohatí, ale súčasne aj šetrní, 5. je "coolové", je to elektromobil atď. atď.
Vidím len jediný problém, že záujem o toto auto (aspoň na začiatku predaja) bude väčší ako možnosti jeho výroby.
Prechod na elektromobily bude rýchlejší ako si to ľudia teraz dokážu predstaviť.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 09. 2019 22:06

Němci koupěj ID jenom tolik ID kolik jich VW vyrobí a kolik VW dostane od Korejců a od Číny baterek. Stejně tak to bylo u Audi e-trona. Nejdřív velký velký šou a pak 2x odklad nástupu do prodeje, pak pozastavení výroby kvůli dohadům s dodavatelem baterek.
VW dosud nemá vlastní Gigatovárnu na baterky, takže těch aut bude fakt málo.

Odpovědět  |   | 
Karel Infeld Prácheňský  |  09. 09. 2019 22:08

S cenou 780 za holátko? Leda hovno..

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 00:10

přepočítávat německou cenu na český trh je nesmysl...

Odpovědět  |   | 
puch  |  10. 09. 2019 09:49

Na tom neni nesmyslneho nic.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 11:04

V Německu jsou auta o dost dražší...

Odpovědět  |   | 
chajda gajda  |  09. 09. 2019 22:24

Nemci kupuji EV jiz ted. Nejcasteji asi Renault ZOE, posledni dobou se zacinaji objevovat Hyundai Ioniq (i kdyz tam to neni na prpvni pohled uplne jasne zda hybrid ci elektro). Nissan Leaf kupodivu v Nemecku clovek nepotka casto. Zajimave je, ze v tech Ionicich sedi predevsim duchodci.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  09. 09. 2019 23:17

Spíš než Ioniq vidím v Německu BMW i3.

Odpovědět  |   | 
Tonda  |  10. 09. 2019 08:18

Josepho ty ekonome, podívej se kolik stojí 1kWh elektřiny v Mnichově. Napovim ti, přes 10kc. A to Němci ještě neodstavili jaderné a uhelné elektrárny a nenahradili je těmi "ekologickými ",klidně i proti vůli lidí bydlících v okolí, nebo v chráněných územích 😀. To se pak cena ještě zvýší, takže všichni ti co onanujou nad ekonomikou provozu Eaut jaksi nevidí ,nebo nechtějí vidět, že jakákoliv nižší cena za kWh je dotovaná. Za tržních podmínek v současné době nemá Eauto šanci se masově prosadit.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  10. 09. 2019 08:48

Myslím, že máš problém napočítať do 100.
Dajme to, že s tou cenou máš pravdu. Potom je to 150 až 200 korún na 100 kilometrov. Prevádzka auta so spaľovacím motorom je v Nemecku podstatne drahšia.
Ak by si vedel napočítať aspoň do tých 100, tak by ti vyšlo, že čím je drahšia elektrina "zo zásuvky", tým je rýchlejšia návratnosť solárnych panelov. Takže ak bude elektrina v Nemecku naďalej drahá, tak sa rastúci predaj elektromobilov prejaví - skús hádať čím - rastúcim predajom fotovoltaiky. Minimálne u tých Nemcov, ktorí bývajú v rodinných domoch. A tých je viac ako 50 %.
Nemci sú šetrnejší ako my a vedia aj lepšie počítať. Veľmi rýchlo si spočítajú, že pri drahej elektrine sa im investície do solárnych panelov vrátia do 5, max. 10 rokov. A potom budú jazdiť - ak to porovnávam s nákladmi na pohonné hmoty u spaľovákov - zadarmo. Z A D A R M O.
Tak sa veci majú, ty insitný ekonóm.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  10. 09. 2019 09:16

A když nemáš stodolu s velkou střechou, tak to nabiješ z diesla.

Odpovědět  |   | 
Tonda  |  10. 09. 2019 10:22

Tvoje analýza je z pohledu zákazníka opravdu zajímavá, zvláště ta pasáž ve smyslu " čím vyšší cena za elektřinu ze zásuvky tím lépe". Pak ale nechápu obavy německých průmyslníků z dalšího růstu cen elektřiny (ke kterému musí logicky dojít při zvyšování podílu fotovoltaiky a vetrniků) a tím snižování německé konkurenceschopnosti. Podle tebe ekonoma, by se přeci měli společně s domacnostmi radovat, veselit a těšit se na skvělou budoucnost. O tom že je nějaká energie zadarmo snad nemá cenu ani diskutovat, je to pod úroveň člověka s maturitou, či VŠ.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  10. 09. 2019 09:56

Opravdu přes 10 KČ/kWh, to je kolem 40 centů? Hm... já platím v BW 30 centů za kWh a to ani nemám tarif pro elektroauto nebo topení elektřinou, tam by to bylo jistě levnější. Ale ano, je to dražší než v ČR.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 09. 2019 14:04

Ta auta budou Němcům vnucena. Náklady na elektřinu nebudou malé, ale Němci na rozdíl od nás si je dokáží zaplatit téměř všichni. Je to úžasný dar ekologii vozit se v autě o hmotnosti 1719 kg oproti třeba mému neekologickému benziňáku s 870 kg.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 15:14

Které auto na trhu má 870kg? Jinak ale souhlas, že hmotnost ID.3 je tak min. o 200 kg přehnaná (asi se šetřilo na vysokopevnostních materiálech a použilo se více obyč. oceli).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2019 15:19

Nissan Leaf s 62 kWh baterkou má taky přes 1700 kg, ten s tou menší 40 kWh má tuším něco málo pod 1600 kg. Zas takový rozdíl to není, ne?

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 19:13

Tak tohle je novější, koncernové a má to proto být lepší

Odpovědět  |   | 
šofér  |  10. 09. 2019 13:44

Němci...no.. do roku 2022 zavřou jaderné elektrárny, do roku 2030, lépe ještě dříve, hovoří se o roku 2027 chtějí zavřít ty uhelné, které mají nahradit plynovými, které zase zatím nikdo nestaví... jejich sít sever-jih Německa má hotových 700 km, chybí asi dalších 900 km, snad se jim to podaří. No a už dnes je elektřina v Německu nejdražší a německý průmysl si začíná stěžovat, že se stává nekonkurenceschopný.... já preferuji hybrid, či plug-in hybrid.

Odpovědět  |   | 
G  |  10. 09. 2019 23:20

Trochu tě zklamu, ale bude jich vyráběno jenom tolik aby jim vyšli celokoncernový emise.....

Odpovědět  |   | 
chajda gajda  |  09. 09. 2019 22:04

Vazne tohle stalo VW za tu ukrutnou dlouhodbou marketingovou masaz? Vzhledem k tomu, ze nas VW otravuje s timhle autem neco pres rok, ceklal jsem podstatne vice. Cele mi to opet prijde jako velkohube sliby a nakonec kde nic, tu nic. Prijde mi, ze z toho celeho zbylo jen nudne oznameni "ID je prvni plnotucne EV od VW, tak si jej koukejte koupit". To se me osobne zda ponekud malo.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  09. 09. 2019 22:08

Z celého interiéru čiší neskutečná láce. Koncern vytvořil echt kejdovou skořápku za pár drobných, aby stlačil cenu celku na "přijatelnou" mez... Ale bude někdo chtít komfort z raných devadesátek za takové peníze, když alternativou může být klasický benzínový, dobře vybavený vůz nižší střední/střední třídy, na kterém nebude low-cost vidět?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 09. 2019 22:15

"Důležitější auto tady už dlouho nebylo!"

No to víš že jo. A proto je na prezentaci iD3 poloprázdnej parket a jakmile dožvanil Diess že chce prachy vod státu, tak lidi začali odcházet ze sálu. Nábídka moderátorů k osahání si aut zblízka nikoho moc nevzrušuje. To bude asi vyložený přelom v historii koncernu.

Diess žvání, v sále je poloprázdno
https://youtu.be/cyVlaTRc4LE...

pojďte si osahat ID3 zblízka, lidi to nezajímá a loudaj se pryč
https://youtu.be/cyVlaTRc4LE...


Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 09. 2019 23:03

Jenže vo to dost možná nakonec může bejt i docela přelomový auto. Ne vyloženě vzhledem, ale jako signál odklonu od spalováků.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 09. 2019 09:41

A nepovídej, tak ten "vzhled", kterému jiní říkají design, se ti nakonec nelíbí, jako nám "dědkům", kteří to dle tebe mají zabalit?

Odpovědět  |   | 
Jim  |  09. 09. 2019 22:29

"Nejdůležitější auto"? Pro mě jen okrajová záležitost. Už jen ta drzost tomu říkat auto!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 09. 2019 22:33

Ten šedivo šedivý interiér fakt vypadá jak z DDR. :)))
A ten Mička v tom vypadá jak snaživej savzák Jurgen z Karl-Marx-Stadu. :)))
Ale mě se palubka líbí, akorát to chce jiný barvy. Super je že to HUD. To v Tezle chybí.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 09. 2019 22:34

Pardon, chtěl jsem napsat svazák. .)

Odpovědět  |   | 
Mara  |  09. 09. 2019 22:40

Že to auto bude předražený krám s laciným interiérem a na trhu bez infrastruktury, klidně může být. Ale osobní invektivy? Nebudeš náhodou tak trochu dement? :)

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 09. 2019 22:55

Dement jseš akorát ty. Veřejně známé osobnosti, kterou pan Mička už celkem je, holt nemůžou očekávat že si jich veřejnost nevšimne a nebude komentovat to co dělají a jak vypadají. To je holt riziko povolání. Vo tebe si nikdo nevopře ani kolo.

Odpovědět  |   | 
Mara  |  10. 09. 2019 03:04

Takže ty seš jako ta všímavá veřejnost, co komentuje osobnosti podle toho, "co dělají a jak vypadají". Na stránce o autech :) OK. To je opravdu nezpochybnitelný mandát. Myslím, že z toho rizika, které pro redakci představuješ, nebudou pár nocí spát.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 09. 2019 00:47

Cha cha cha, já že představuju riziko pro redakci? Ses přešleh hérem ne? Jedinej kdo měl péči vo to moje vtipkování jseš ty. Přestaň blouznit a halucinovat, motáš už 5 přes 9.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 09. 2019 09:48

Člověče, tak si čtu ty tvé mladické příspěvky, netrpíš náhodou Alzheimerovou nemocí, když si nepamatuješ, co komu píšeš a nějak si tedy obsahem odporuješ? To víš, já dědek tomu přece nemůžu rozumět.

Odpovědět  |   | 
fanda rs  |  09. 09. 2019 22:41

Cela elektromobilita je v zasade blaznovstvi

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 09. 2019 22:43

Děláte si kurva prdel?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  10. 09. 2019 10:18

No co Runner, kolko preda Tesla aut tento kvartal? 95k? Alebo zeby az 100k 🙂🙂🙂

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 09. 2019 22:45

Dolezitejsie pre koho? VAG? OK, mozno. Konecne totiz posuva nemecky koncern na scenu, na ktorej konkurencia operuje uz peknych par rokov.

A s cim prisiel? S autom, ktore parametrami nicim nevybocuje s priemeru davno zavedenej konkurencie. Bra...vo. Clap. Clap. Clap.

Dolezite auta boli Traction Avant, Mini, Golf I, MX-5, Prius, Tesla... auta, ktore prisli a sposobili revoluciu a/alebo definovali segment.

ID3 nie je ani prvy, ani revolucny, ani segment-definujuci.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 09. 2019 14:16

A co si jako představujete? Že vytáhne z klobouku kouzelného králíka? Baterie s hustotou energie jako benzin nebo elektromotor pracující jako stachanovci na 120%? Dokud nebudou mít nic lepšího než články od Panasonicu, které se velikostí hodí do mobilu nelze od toho nic jiného očekávat.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 15:24

No ale prvotní zprávy byly o jakési Wunder Waffe za 650tis s dojezdem 550 km. Proto logicky přichází zklamání, když je to stejné (v něčem teda o něco lepší) jako všechno okolo...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 09. 2019 22:45

Mě se ID3 moc líbí, teda až na tu držku jakoby rozpáranou hákem do nucenýho úsměvu. To podělali. To měl NEO koncep udělaný daleko elegantnějc. Vůbec ten koncept je moc pěknej. Dá se říct že reálný produkční auto VW zas tolik nepodělali a docela se povedlo.
Vnitřek je taky ok. Palubka je pěkná a HUD je rozhodně plus.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  09. 09. 2019 22:48

Řídit vůz s takovým interiérem by mě nebavilo. Překvapuje mě, jak moc se v interiéru šetřilo a na výsledné ceně to není moc vidět.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 00:08

No... tak zase taková pecka to nakonec není. Je vidět, že je to hooodně spočítané. Základ za 30tis... je to levnější než Nissan Leaf a má to větší dojezd, na druhou stranu ten Leaf už je na trhu a tohle se teprve chystá. Takže velký skok pro VW (oproti eGolfu), ale jen malý krůček pro lidstvo...

Odpovědět  |   | 
Ota  |  10. 09. 2019 06:13
Jozef  |  10. 09. 2019 07:33

A jedného rána sa prebudíme a zrazu budeme všetci mať 30 000€ na elektrické auto 🤔 ?!?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 09. 2019 07:52

Jestli vezmou Němci tu elektro-magorii opravdu vážně, tak budou drobné finanční pobídky pro elektrovozy. Naopak, pro spalováky budou vyšší silniční daně, dražší dálniční známky a emisní restrikce na vjezd do některých měst. Dále budou podporovány půjčovny elektroaut. Kdo poskládá 30tis eur, bude nucen zvolit elektriku, zbytek využije kombinaci spalováku, hromadné dopravy a půjčoven. Pobídky a restrikce budou nastaveny tak, aby prodejci byli schopni udat svou výrobní kapacitu pro Německý trh.

Jejich problém. Zajímavé bude sledovat, jestli to nějak ovlivní nás. V ČR s tímhle blbnout nebudou. Maximálně budou menší výhody pro firmy. Fyzické osoby nechají na pokoji. A tímto mírným způsobem to půjde minimálně v polovině Evropy. Prakticky všichni mimo města dojíždí autem do práce všemi směry v různých časech. To dnes nepokryly ani mini busy.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  10. 09. 2019 08:04

Auto nemastné neslané , ale je to spotřebák. Upřímně zbytečně rešit design a mm interiéru, nebo exteriéru.
Cena 30000€ je jako nástupce vozů se spalovacím motorem tragická. A EV lidový vůz stále se nekoná. A to že zdraží spalovací, nebo zakáží spalovací s tím nic nesvede. Jen klesnou prodeje, výroba, tržby, zaměstnanost.
Paka to nebude ani argument aby zásadně přibývaly nabíječky na vozy , které skoro nikdo v porovnání se spalovacími skoro nikdo nemá. Stále platí že kdo má na pořízení nového EV vetšinou pořízení nabíječky je to to nejmenší. Jenže z prodejů nových vozů nejen od VW za celý rok po celém světě je jasné že ty Ev mohou tvořit jen zlomek a ten zbytek co ?

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  10. 09. 2019 21:27

Teslafunboys v "těchto" BEV vidí spasitele a vyhlížejí svůj model T. OK. Ale mají co dělat Ford Model T "motorizoval" svět s aktuální přepočtenou cenou cca 13.000 USD (po zavedení pásové výroby). Takže výzva pro "bateriáky". Čekám na masově použitelný prostředek individuální dopravy ve stejné cenové relaci s lepšími, v horším případě, stejnými parametry. Já jsem vlastníkem svých finančních prostředků a za ně očekávám odpovídající plnění. Jinak si koupím třeba nemovitost nebo je třeba spálím v kotli . Moje peníze, moje rozhodnutí. Takže zpět ke kreslícímu prknu!
P.S. BEV "Citigo" za 429 tKč fakt rodinný voz není. a nebude .

Odpovědět  |   | 
MrMarkus  |  10. 09. 2019 08:48

Přijde mi zajímavé srovnání pohotovostních hmotností:

VW Golf 2017 1.6 TDI - 1301kg
Nissan Leaf 2010 - 1525 kg
Nissan Leaf 2019 - 1580 kg
VW ID.3 - od 1719kg

Na to jak čteme v médiích každý den o nových skvělých nanotechnologiích, jak jde kupředu miniaturizace (a snižování příkonu) v elektronice, trošku rozčarování, že děláme stále těžší vozidla, stále těžší váhu, kterou přesouváme sem a tam.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 10:15

No to koukám taky nic moc... Uvidíme, jak bude vypadat druhá generace. Ale zatím, na to jak na to VW sází a jaký kolem toho dělá humbuk, to evokuje spíš zaostávání za světem. Ještě to mohou zachránit jízdní vlastnosti (ale ty dle těch co už s tím jeli (TopGear a pod.) asi taky nic převratného nepřinesou (pokud bude komfort alespoň na úrovni Golfu, bude to zázrak)) a užitné vlastnosti interieru, což koncern obecně docela umí. Tady to vypadá na dpcela slušné místo pro posádku, ale docela malý kufr a další fail je pak naprostá absence tažného (alespoň jako držák na kola a nebo pro nějaký minivozík (400 kg) ho umožnit měli)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  10. 09. 2019 10:46

Je to nástupce Golfu, tomu odpovídá i kufr. A je na litr stejný jako třeba u Leafu. Jistě VW udělá i větší auto na této platformě a to pak bude mít i odpovídající kufr

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 09. 2019 00:52

Tažné na kola to má.
"Model ID.3 je vybaven speciálním tažným zařízením s největším přípustným svislým statickým zatížením 75 kg, které umožňuje montáž nosiče pro přepravu jízdních kol, ale i dalších nosičů."

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 15:30

Aha, tak alespoň něco - prvotní info byla opačná...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  10. 09. 2019 10:18

Ctyrmistny zaprdek o stejne vaze jako plne sedmimistne MPV. Pokrok a ekologie v praxi.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 10:28

na druhou stranu u elektromobilu není hmotnost až tak strašně podstatná (důležitější je aerodynamika)

Odpovědět  |   | 
jozka  |  10. 09. 2019 10:30

To uz je ta nova pokrokova fyzika?

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 10:39

ne, to je ta stará dobrá

Odpovědět  |   | 
jozka  |  10. 09. 2019 10:41

Ta verze podle ktere jsou elektromobily lepsi v zatackach, protoze jsou tezsi?

To by mi fakt zajimalo, pro vyrobci nedovazuji auta podobne jako zavodni kone. Metrak olova do podvozku a pokrok je na svete!

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 11:11

Ta verze, která říká, že u spalováku je spotřeba přinejlepším nulová, kdežto u elektra může být i záporná (rekuperace). Pokud jde o jízdu v zatáčkách, tak umístění těžiště je samozřejmě důležitější než hmotnost jako taková (pokud té hmotnosti odpovídá dimenzování podvozku a pneumatik). Nicméně jízda v zatáčkách bude to poslední, co se u tohoto auta bude řešit...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  10. 09. 2019 11:19

Jenze ja neresil spalovaky, ja resil hmotnost, takze argumentace rekuperaci je nesmysl, protoze aby se mohlo rekuperovat, musi se nejdriv rozpohybovat, coz s sebou vzdy prinasi ztraty (samozrejme pokud nejste ten jeden elektro dumper, co ho na kopci nalozi a dole vysypou).

Stejne tak jsem neresil umisteni teziste, ale hmotnost jako takovou a tady porad plati vetsi hmotnost = vetsi problem. Proc? Protoze fyzika. Zeptejte se Hammonda.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 01:38

Ještě k té hmotnosti: z těch 1700 kg má baterie údajně 300 kg. Ovšem, co v tak malém autě (kde kromě elektromotorku, jednostupňové převodovky a trochy další elektrovýzbroje už skoro nic není) váží oněch dalších 1400 kg (tedy víc než celý Golf TDI) je mi teda záhadou...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2019 08:10

Nissan Leaf: 1580 - 1731, je to hmotnost bez řidiče, dle pro baterky 40 a 62 kWh.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 09. 2019 14:21

Stále se používají články od Panasonicu a nic nového nikdo zatím nevymyslel. Jen se experimentuje s pevným elektrolytem.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  10. 09. 2019 08:59

O rok, o dva všetkým miestnym elektrofóbnym "expertom" obúcham túto diskusiu o hlavu. Vlastne bude stačiť len v diskusiách uvádzať odkazy na diskusie ako je táto.
Už sa na to teším. A teším sa aj na to, ako b1bosti budú títo "experti" šíriť o tie 2 roky. Okruh "neriešiteľných" problémov okolo elektromobilov sa totiž stále zužuje: už majú celkom slušný dojazd (pred 5 rokmi to bolo reálne max. 200 km - Teslu sem nerátam), dobiť sa dajú rádovo v desiatkach minút (rátam z 20 % na 80 %), dobíjacích staníc je stále viac a viac (niekde viac ako elektromobilov), cena lítia sa po otvorení 3 baní v Austrálii znížila násobne (to miestni "experti" nezaregistrovali), ceny elektroáut utešene klesajú, naopak ich predaje podobne utešene rastú a rovnako sa zvyšuje aj počet cenovo dostupných elektromobilov.
Jediné, čo sa nemení, je frflanie elektrofóbov . Ale pre nich bude elektromobil ZLO aj keď bude mať dojazd 1000 km a bude stáť 400 tisíc korún. Pretože to kdesi v akomsi plátku písal podobný "expert" ako sú oni sami.

Odpovědět  |   | 
Amer  |  10. 09. 2019 09:35

Neni úplně výjimka že je čobolák kokot. Takže nebuď smutnej.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 10:18

Gratuluju! Vedeš soutěž o největšího píčuse v diskuzi.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  10. 09. 2019 10:04

Tak timhle elektroposuci vyhrozuji uz nejaky cas a kde nic, tu nic. Porad je to okolo mega maximalne minus dotace (at uz statu nebo vyrobce).

Co se toho nasobneho snizeni ceny lithia... Ropa stala 30 dolaru na barel a na pumpe 25 kacek za litr a taky stala skoro 150 a na pumpe 35 kacek za litr. U baterek to je jeste markantnejsi.

Kouzelna je elektromobilni klasika... dojezd uvadeny "az" (baterka 0-100%), doba dobijeni "v radu" (baterka 20-80%) cena "jiz od" (s nejmensi baterkou a dotaci) a podobne.

Ale pokracujte, dobre komedie neni nikdy dost.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  10. 09. 2019 11:34

Je v tých číslach niekde chyba? Keď jazdíš autom, ideš až úplne na doraz rezervy? Vieš, aj keď ti svieti na palubnom počítači dojazd 0 km, že podľa auta s ním zvládneš ešte 40,60 či dokonca 80 kilometrov?
Takže ani ty nejazdíš 0 % - 100 %.
Okrem toho už začína byť tým, čo sa o to zaujímajú, zrejmé, že je lepšie a časovo výhodnejšie 3x tankovať 60 % kapacity bateriek ako 2x 90 %. Ak sa totiž nabíja v rozsahu 20% až 80%, tak v prípade, že auto dokáže batérie na nabíjanie pripraviť - teda zahriať, môžu sa batérie dobíjať plným výkonom hneď od začiatku. A môžu sa naplno dobíjať až do tých 80 %. Najpomalšie sa batérie dobíjajú do 100 %. Ale to pri tomto spôsobe odpadá.
Okrem toho, s elektromobilom sa bude "tankovať" inak ako so spaľovákom. Vždy, keď bude príležitosť - napr. doma, pred obchodným centrom či len niekde na parkovisku - sa batérie nechajú trochu dobiť. Napríklad indukciou, ktorá už teraz dosahuje účinnosť viac ako 90 %.
Keď ľudia namiesto koní začali používať automobily, tiež museli zmeniť trochu filozofiu jazdenia. Tráva okolo cesty, ktorá vyhovovala koňom, bola pre autá nepoužiteľná. No a pri elektromobiloch to nebude až taká revolučná zmena, ale budú si - aspoň spočiatku - vyžadovať trochu iný prístup ako spaľováky. Ale pokiaľ bude cena za "palivo" tretinová, žiadny problém.
Ja mám teraz auto na LPG, jazdím za polovicu, ale musím prevádzku auta tomuto typu paliva prispôsobiť. V kufri vozím rezervu, LPG nenatankujem všade, musím pamätať na domazávanie atď. atď. Ale úspora 50 % nákladov za palivo mi za to stojí.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  10. 09. 2019 11:45

Ale nejde o to jestli jezdim 0-100 (i kdyz posledni takovani bylo 58,5l do 60l nadrze), ale o to, ze si vzdycky vybirate ta cisla, ktera vypadaji lip, ale dohromady nedavaji smysl. Proc udavat dojezd na 100% kapacity a dobijeni jen 60%? Proc udavate dojezd s maximalni baterkou a cenu s minimalni? Proc tvrdite, ze se musi lide prizpusobit stroji misto toho aby to bylo naopak?

Protoze by to pusobilo smesne, tak zkousite tuhle mlhu. Je to stejne jako ten marketingovy trik s udavanim rychlosti dobijeni v km za hodinu. Cislo vypada uzasne. Nez si prepoctete tankovani normalnich aut a zjistite, ze jste o rad jinde.

Proste je elektromobilita zatim (s vyjimkou urcitych specialnich pouziti) naprosto nekonkurenceschopna. A to presto, ze se ji do nas snazi natlacit horem dolem, zakazy, dotacemi, citovym vydiranim i barnumskou reklamou. Tohle oloupejte a zbyde legracni konicek.

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 09. 2019 11:16

1) Lithium není problém. Je ho poměrně dost a bude ho ještě víc, až Bolívie více zpřístupní své zásoby v solných jezerech (Bolívie má skoro polovinu těžitelných světových zásob lithia). To, proč jsou Li-Ion baterky tak drahé, je nedostatek a cena kobaltu. Postupně se přechází na baterky, kde je část kobaltu nahrazována levnějšími kovy, takže do budoucna to asi nějak bude vyřešeno.
2) Dobíjecí stanice samy o sobě nejsou problém. Problém je, jak zajistit kapacitu sítí pro dobíjecí stanice. Současná kapacita sítí nejen v ČR, ale v celé Evropě, není na rozsáhlou elektromobilitu připravena. Například v Německu dokáže dnes síť přenést v průměru jen 92 % elektřiny vyrobené větrnými elektrárnami - zbylých 8 % nedokáže, protože není dostatečně dimenzována. Takže v průměru 8 % větrníků je odpojeno kvůli nedostatečné kapacitě sítě. Až si desítky milionu Němců budou chtít večer nabít doma nebo před domem nabít svůj elektromobil, nebude síť schopna potřebný výkon přenést.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  10. 09. 2019 11:21

Je veľa krát potvrdené, že elektromobily zvýšia spotrebu elektriny rádovo o jednotky percent ročne. Takže s preťažením siete netreba mať obavy...
Pri tejto demagógii sa vychádza z toho, že všetci budú nabíjať svoje auto v tom istom čase a v ten istý deň. Prečo by ale mali? Má niekto dojem, že benzín a naftu tankujú motoristi v tom istom čase v tom istom dni v týždni? Ja nie.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 12:06

tak pravda je někde uprostřed - desítky milionů elektromobilů by síť opravdu nezvládla, na druhou stranu nám ani desítky milionů elektromobilů (ještě dlouhé desítky let) nehrozí...

Odpovědět  |   | 
.  |  10. 09. 2019 12:09

Ale využívat noční tarif je logické. A to už je rozmezí třeba 4 hodin.

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 09. 2019 15:42

Nissan Leaf spotřebuje 17 kWh/100 km. Průměrné osobní auto v ČR najede cca 10000 km ročně. To je 1700 kWh/rok. V ČR máme cca 5,5 milionu osobních aut. Na to by byla potřeba cca 9,4 TWh/rok. Současná roční spotřeba je 72 TWh. Takže to máme 13 % elektřiny navíc, ale jen pro osobní auta. Nejsou v tom dodávky, nákladní auta, autobusy, traktory. Těch 13 % je průměrná hodnota na celou síť, budou vznikat časové špičky v rámci celé ČR i lokální špičky v rámci jednotlivých měst. Dokud je těch elektromobilů několik, tak se to v celé síti ztratí.

Odpovědět  |   | 
G  |  10. 09. 2019 23:50

Síť to zvládne úplně v pohodě, nehledě na to že pokud by se dnes začali prodávat jenom elektromobily tak to bude trvat víc jak 40let než nahradí všechny spalováky....
Bohužel pro většinu lidí tady je to příliš mnoho vstupů promítnutých v čase aby si z toho dokázali udělat výsledný obraz......

Odpovědět  |   | 
G  |  10. 09. 2019 23:43

Až si miliony Němců budou chtít večer nabít auto, tak si ho v klidu nabijí, stačí se podívat na celodenní průběh spotřeby...

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  10. 09. 2019 13:01

A to vše pouze za dva roky??? Hmmm ... Tak a teď tu O Karkulce.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 09. 2019 14:23

Si počti experte jak je to s životností článků, které jsou dobíjeny v řádech desítek minut. Třeba na stránkách výrobce Panasonic.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 09. 2019 09:01

Cena je dobrá oproti konkurenci.Nejdražší zo bude mít majitel po 300tkm/10let až mu kiksnou baterky. :))

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 10:25

Otázka je, kolik ta baterie bude stát. Za 10 let už bude jako nový díl do výroby docela levná. Problém je, že automobilky jsou zvyklé na náhradní díly nasazovat 500+ %ntní marže, takže to tu baterii zdraží do nesmyslu. Místo např. 50000Kč, což by bylo přijatelné, bude cena v autorizáku 300000 Kč (když to dobře dopadne), čímž z té ojetiny udělají neprodejný šrot. A kupovat baterii nějakou fejkovou bych měl teda docela obavu... Ale třeba to bude úplně jinak, co my víme... (zatím jen vím, že náhradní baterie do Audi e-tron je za cca 1 mil Kč)

Odpovědět  |   | 
MrMarkus  |  10. 09. 2019 11:48

Pro srovnání, 45000Kč je aktuální koncová cena výměny baterií v autorizovaném servisu pro hybridní Toyotu, kde kapacita je proti elektromobilům jen zlomkem. Je třeba brát v potaz i práci a likvidaci staré baterie. Je velká škoda, že je nutné měnit celé moduly a ne jednotlivé články.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 12:01

To je přesně ono, přitom NiMh baterie o kapacitě cca 1,6 kWh by měla stát do 10ti tisíc...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 09. 2019 11:59

50000tisíc min spolkne jen ten servis za výměnu takže kdyby za 10let stála 100-200tisíc tak je levnější si z kastle udělat kurník pro slepice nebo maringotku a tahat za sebou jako vozík.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 12:03

Výměna předpokládám bude rozpojení jednoho konektoru a povolení pár šroubů (něco jako výměna oleje a destiček dohromady...).

Odpovědět  |   | 
Michal  |  12. 09. 2019 18:57

E15 baterky jsou v podlaze a pokud se nevytahují jako šuplík ve stole tak odstrojení určitě zabere víc času než výměna oleje a do toho se pustí jen origo servis.Na kolik vyjde baterka v passatu Gte či superbu?

Odpovědět  |   | 

ale to je celek, pro i3 stojí jeden modul 47tkč a má jich osm a potom ty odplynovače, chlazení, řídící moduly atd. Bude se to opravovat, repasovat, třeba baterka na moje kolo stojí 24tkč a repas polovinu.

Odpovědět  |   | 
k22  |  10. 09. 2019 09:45

Celá svět se zastavil v němém úžasu, trump si cáknul do kalhot, Puitin převrhnul samovar, Borisovi upad hřeben a Zeman neufdržel moc(Č).....jásej človíčku, Folkswááágn má auto na batrošky!!!

Odpovědět  |   | 
.  |  10. 09. 2019 16:02

debil a jeho parta

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  10. 09. 2019 15:48

nemci si osvojili francuzsky dizajn? :)

Odpovědět  |   | 

myslíš to přední okno s těma sloupky alá picasso. Vlastním to a můžu říci, že je to lepší řešení pro dobrý výhled. Podívej se na kamiqa, ty blinkry

Odpovědět  |   | 
Sv. Benedikt  |  10. 09. 2019 16:18

Ano,ZBYTECNEJSI auto tady už dávno nebylo!

Odpovědět  |   | 
Josef Buřt  |  10. 09. 2019 16:20

Ještě smradlavejsi a hnusnejsi HOVNO než jsme čekali!

Odpovědět  |   | 
.  |  10. 09. 2019 17:09

Pane redaktore, nepřeháníte to už trochu?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 09. 2019 01:00

A komu se iD3 nelíbí tak si bude moci koupit to samý v sexy balení Seat el Born. :)
https://youtu.be/rFmnRXPju34...

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 13:08

na tom Seatu je akorát naplácáno o něco více fejkových opičáren... Nic moc sexy...

Odpovědět  |   | 
Asdfghjklqwertzuiop  |  11. 09. 2019 23:51

Stara dobra Octa a nejen ona vydrzela neskutecne moc, ve 400tis km se da i rici, ze je v pulce zivota, zalezi na udrzbe. Vydrzi ten elektro kram 15 let ? a kolik bude stat nova baterie ? to budou petelice ty ceny... jen kdyz je to Eko pičóóó... stahneme vas od penizku, nebojte se nic, Eko to my umime vosolit. A navrch pritopime v uhelnych elektrarnach at si ty svy krabice muzete nabyt... hlavne ze mate pocit ze je vsecko Eko kolem tech kár... Hosi, my jednou budem zasnout jak slepou vetev elektro aut vsichni ochotne krmili a chvalili... a hlavne, kdyz cina aspol. jebou nejake Eko, fabriky huli a chrli do luftu za den co vyprdi spalovaci motory za rok v cele EU.

Odpovědět  |   | 
Žere mi klakson  |  13. 09. 2019 22:42

Správně by se to mělo jmenovat "Volkswagen Me Too".

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 63 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A