Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Současný Volkswagen Golf je na trhu dva roky a už se pomalu začíná mluvit o nástupci. Nový model dorazí na přelomu let 2017 a 2018, dostane přeplňované tříválcové motory a technicky bude vycházet ze současné generace, takže půjde zase o velice důkladný facelift.

Styling se moc měnit nebude, Volkswagen podle zpráv stránek carmagazine.co.uk zapracuje hlavně na zlepšení aerodynamické efektivity. Některé nové prvky si vypůjčí ze superúsporného Volkswagenu XL1. Modulární platforma MQB umožňuje také zástavbu hybridního pohonu, zřejmě bude i plně elektrická verze, ale masovou záležitostí budou hlavně nové tříválcové motory kvůli nízkým normovaným emisím.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Volkswagen nasadí jednotku 1.0 TSI o výkonu 82 kW (112 k) a točivém momentu 200 Nm. Ta zřejmě úplně nahradí čtyřválec 1.2 TSI, který pomalu mizí v propadlišti dějin a místo něj budou čtyřválce začínat na motoru 1.4 TSI, který může mít i systém s deaktivací válců.

Naftové jednotky začnou u tříválce 1.4 TDI o výkonu 77 kW (105 k) a točivém momentu 250 Nm. Volkswagen rovněž pracuje na nové efektivnější dvouspojkové převodovce DSG se sedmi rychlostmi, která bude spolupracovat s novým systémem stop/start. Ten totiž bude vypínat motor ještě před zastavením a převodovka bude po sundání nohy z plynu vyřazovat na neutrál.

Škoda Fabia 1.2 TSI je takové normální auto první jízdní dojmy

Škoda Fabia 1.2 TSI je takové normální auto první jízdní dojmy

O silnějších motorech se zatím moc nemluví, ale dají se očekávat modernizované jednotky 1.4 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Spekulace o Golfu GTI a GTD se točí kolem motoru 2.0 TSI a výkonu až 250 koní, GTD nabídne dvakrát přeplňovaný turbodiesel známý z nového Volkswagenu Passat. Tam má výkon 240 koní.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků