Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Současný Volkswagen Golf je na trhu dva roky a už se pomalu začíná mluvit o nástupci. Nový model dorazí na přelomu let 2017 a 2018, dostane přeplňované tříválcové motory a technicky bude vycházet ze současné generace, takže půjde zase o velice důkladný facelift.

Styling se moc měnit nebude, Volkswagen podle zpráv stránek carmagazine.co.uk zapracuje hlavně na zlepšení aerodynamické efektivity. Některé nové prvky si vypůjčí ze superúsporného Volkswagenu XL1. Modulární platforma MQB umožňuje také zástavbu hybridního pohonu, zřejmě bude i plně elektrická verze, ale masovou záležitostí budou hlavně nové tříválcové motory kvůli nízkým normovaným emisím.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Volkswagen nasadí jednotku 1.0 TSI o výkonu 82 kW (112 k) a točivém momentu 200 Nm. Ta zřejmě úplně nahradí čtyřválec 1.2 TSI, který pomalu mizí v propadlišti dějin a místo něj budou čtyřválce začínat na motoru 1.4 TSI, který může mít i systém s deaktivací válců.

Naftové jednotky začnou u tříválce 1.4 TDI o výkonu 77 kW (105 k) a točivém momentu 250 Nm. Volkswagen rovněž pracuje na nové efektivnější dvouspojkové převodovce DSG se sedmi rychlostmi, která bude spolupracovat s novým systémem stop/start. Ten totiž bude vypínat motor ještě před zastavením a převodovka bude po sundání nohy z plynu vyřazovat na neutrál.

Škoda Fabia 1.2 TSI je takové normální auto první jízdní dojmy

Škoda Fabia 1.2 TSI je takové normální auto první jízdní dojmy

O silnějších motorech se zatím moc nemluví, ale dají se očekávat modernizované jednotky 1.4 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Spekulace o Golfu GTI a GTD se točí kolem motoru 2.0 TSI a výkonu až 250 koní, GTD nabídne dvakrát přeplňovaný turbodiesel známý z nového Volkswagenu Passat. Tam má výkon 240 koní.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků