Nový Volkswagen Golf spatřen bez maskování. Je tohle ostré GTI?

Po řadě maskovaných prototypů se nyní zřejmě povedlo zachytit v provozu již kompletně odhalenou osmou generaci Volkswagenu Golf. Ke všemu nejspíš ve variantě GTI.

V pořadí již osmá generace Volkswagenu Golf má jít do výroby v červnu příštího roku, nicméně po několika vyfocených prototypech se nyní zřejmě podařilo na veřejnosti zachytit i jeden kompletně odhalený exemplář. Vše přitom nasvědčuje tradiční ostré variantě GTI. Záběry nového Volkswagenu se objevily na facebookovém profilu Tuned Automotive Magazine.

Zatímco u předchozích špionážních fotek jsme si museli odmyslet maskovací fólie a „osmičkový“ Golf měl zaujmout úzkými předními světlomety a mřížkou chladiče, v tomto případě bychom se už měli dívat na konečný design přídě – světlomety tedy nebudou zas tak miniaturní a mřížka chladiče bude na ně navazovat podobně jako u současných modelů Volkswagenu.

Nízká světlá výška, velká litá kola a přední nárazník s velkými otvory přívodu vzduchu pak nasvědčují zachycení ostré verze GTI. Jak už víme, nový Golf si ponechá základ v platformě MQB, ale jeho pohonná ústrojí mají být standardně mild-hybridy, a to rovněž v případě GTI. S přeplňovaným dvoulitrem a elektrickou výpomocí se tak u hot hatche počítá s výkonem okolo 220 kW (300 koní), přičemž Golf R s pohonem všech kol půjde po výkonnostní stránce ještě dál.

Elektrifikaci ve formě 48V systému s pomocným startér/generátorem má ostatně čekat většina motorizací nového Golfu. Mezi motory se určitě objeví současný 1,5litrový čtyřválec s funkcí deaktivace poloviny válců. Dle všeho ale Volkswagen pracuje také na zbrusu novém litrovém tříválci a taktéž dvoulitrovém naftovém čtyřválci s nižší spotřebou a „zelenějšími“ emisemi.

Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

Dříve se také objevily spekulace, že Volkswagen s novou generací Golfu ukončí nabídku kombi verze Variant, jelikož o praktičtější model již není takový zájem. Na druhou stranu bude standardní hatchback zase o cosi větší, kdy nabídne i větší rozvor pro více místa v interiéru. Uvnitř vyšších výbav pak chce VW uvést modernější technologie ve formě dotykových ploch a rovněž zakomponování funkcí autonomního řízení.

„Nový Golf povede Volkswagen do éry plně propojených vozů s rozšířenými funkcemi autonomní jízdy. Bude mít více softwaru než kdykoli předtím, vždy bude online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem, pokud jde o konektivitu a bezpečnost,“ řekl dříve Karlheinz Hell, člen představenstva automobilky Volkswagen.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků