Nový Volkswagen Golf spatřen bez maskování. Je tohle ostré GTI?

Po řadě maskovaných prototypů se nyní zřejmě povedlo zachytit v provozu již kompletně odhalenou osmou generaci Volkswagenu Golf. Ke všemu nejspíš ve variantě GTI.

V pořadí již osmá generace Volkswagenu Golf má jít do výroby v červnu příštího roku, nicméně po několika vyfocených prototypech se nyní zřejmě podařilo na veřejnosti zachytit i jeden kompletně odhalený exemplář. Vše přitom nasvědčuje tradiční ostré variantě GTI. Záběry nového Volkswagenu se objevily na facebookovém profilu Tuned Automotive Magazine.

Zatímco u předchozích špionážních fotek jsme si museli odmyslet maskovací fólie a „osmičkový“ Golf měl zaujmout úzkými předními světlomety a mřížkou chladiče, v tomto případě bychom se už měli dívat na konečný design přídě – světlomety tedy nebudou zas tak miniaturní a mřížka chladiče bude na ně navazovat podobně jako u současných modelů Volkswagenu.

Nízká světlá výška, velká litá kola a přední nárazník s velkými otvory přívodu vzduchu pak nasvědčují zachycení ostré verze GTI. Jak už víme, nový Golf si ponechá základ v platformě MQB, ale jeho pohonná ústrojí mají být standardně mild-hybridy, a to rovněž v případě GTI. S přeplňovaným dvoulitrem a elektrickou výpomocí se tak u hot hatche počítá s výkonem okolo 220 kW (300 koní), přičemž Golf R s pohonem všech kol půjde po výkonnostní stránce ještě dál.

Elektrifikaci ve formě 48V systému s pomocným startér/generátorem má ostatně čekat většina motorizací nového Golfu. Mezi motory se určitě objeví současný 1,5litrový čtyřválec s funkcí deaktivace poloviny válců. Dle všeho ale Volkswagen pracuje také na zbrusu novém litrovém tříválci a taktéž dvoulitrovém naftovém čtyřválci s nižší spotřebou a „zelenějšími“ emisemi.

Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

Dříve se také objevily spekulace, že Volkswagen s novou generací Golfu ukončí nabídku kombi verze Variant, jelikož o praktičtější model již není takový zájem. Na druhou stranu bude standardní hatchback zase o cosi větší, kdy nabídne i větší rozvor pro více místa v interiéru. Uvnitř vyšších výbav pak chce VW uvést modernější technologie ve formě dotykových ploch a rovněž zakomponování funkcí autonomního řízení.

„Nový Golf povede Volkswagen do éry plně propojených vozů s rozšířenými funkcemi autonomní jízdy. Bude mít více softwaru než kdykoli předtím, vždy bude online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem, pokud jde o konektivitu a bezpečnost,“ řekl dříve Karlheinz Hell, člen představenstva automobilky Volkswagen.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky