Nový Volkswagen Golf spatřen bez maskování. Je tohle ostré GTI?

Po řadě maskovaných prototypů se nyní zřejmě povedlo zachytit v provozu již kompletně odhalenou osmou generaci Volkswagenu Golf. Ke všemu nejspíš ve variantě GTI.

V pořadí již osmá generace Volkswagenu Golf má jít do výroby v červnu příštího roku, nicméně po několika vyfocených prototypech se nyní zřejmě podařilo na veřejnosti zachytit i jeden kompletně odhalený exemplář. Vše přitom nasvědčuje tradiční ostré variantě GTI. Záběry nového Volkswagenu se objevily na facebookovém profilu Tuned Automotive Magazine.

Zatímco u předchozích špionážních fotek jsme si museli odmyslet maskovací fólie a „osmičkový“ Golf měl zaujmout úzkými předními světlomety a mřížkou chladiče, v tomto případě bychom se už měli dívat na konečný design přídě – světlomety tedy nebudou zas tak miniaturní a mřížka chladiče bude na ně navazovat podobně jako u současných modelů Volkswagenu.

Nízká světlá výška, velká litá kola a přední nárazník s velkými otvory přívodu vzduchu pak nasvědčují zachycení ostré verze GTI. Jak už víme, nový Golf si ponechá základ v platformě MQB, ale jeho pohonná ústrojí mají být standardně mild-hybridy, a to rovněž v případě GTI. S přeplňovaným dvoulitrem a elektrickou výpomocí se tak u hot hatche počítá s výkonem okolo 220 kW (300 koní), přičemž Golf R s pohonem všech kol půjde po výkonnostní stránce ještě dál.

Elektrifikaci ve formě 48V systému s pomocným startér/generátorem má ostatně čekat většina motorizací nového Golfu. Mezi motory se určitě objeví současný 1,5litrový čtyřválec s funkcí deaktivace poloviny válců. Dle všeho ale Volkswagen pracuje také na zbrusu novém litrovém tříválci a taktéž dvoulitrovém naftovém čtyřválci s nižší spotřebou a „zelenějšími“ emisemi.

Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

Dříve se také objevily spekulace, že Volkswagen s novou generací Golfu ukončí nabídku kombi verze Variant, jelikož o praktičtější model již není takový zájem. Na druhou stranu bude standardní hatchback zase o cosi větší, kdy nabídne i větší rozvor pro více místa v interiéru. Uvnitř vyšších výbav pak chce VW uvést modernější technologie ve formě dotykových ploch a rovněž zakomponování funkcí autonomního řízení.

„Nový Golf povede Volkswagen do éry plně propojených vozů s rozšířenými funkcemi autonomní jízdy. Bude mít více softwaru než kdykoli předtím, vždy bude online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem, pokud jde o konektivitu a bezpečnost,“ řekl dříve Karlheinz Hell, člen představenstva automobilky Volkswagen.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků