Nový Volkswagen Golf spatřen bez maskování. Je tohle ostré GTI?

Po řadě maskovaných prototypů se nyní zřejmě povedlo zachytit v provozu již kompletně odhalenou osmou generaci Volkswagenu Golf. Ke všemu nejspíš ve variantě GTI.

V pořadí již osmá generace Volkswagenu Golf má jít do výroby v červnu příštího roku, nicméně po několika vyfocených prototypech se nyní zřejmě podařilo na veřejnosti zachytit i jeden kompletně odhalený exemplář. Vše přitom nasvědčuje tradiční ostré variantě GTI. Záběry nového Volkswagenu se objevily na facebookovém profilu Tuned Automotive Magazine.

Zatímco u předchozích špionážních fotek jsme si museli odmyslet maskovací fólie a „osmičkový“ Golf měl zaujmout úzkými předními světlomety a mřížkou chladiče, v tomto případě bychom se už měli dívat na konečný design přídě – světlomety tedy nebudou zas tak miniaturní a mřížka chladiče bude na ně navazovat podobně jako u současných modelů Volkswagenu.

Nízká světlá výška, velká litá kola a přední nárazník s velkými otvory přívodu vzduchu pak nasvědčují zachycení ostré verze GTI. Jak už víme, nový Golf si ponechá základ v platformě MQB, ale jeho pohonná ústrojí mají být standardně mild-hybridy, a to rovněž v případě GTI. S přeplňovaným dvoulitrem a elektrickou výpomocí se tak u hot hatche počítá s výkonem okolo 220 kW (300 koní), přičemž Golf R s pohonem všech kol půjde po výkonnostní stránce ještě dál.

Elektrifikaci ve formě 48V systému s pomocným startér/generátorem má ostatně čekat většina motorizací nového Golfu. Mezi motory se určitě objeví současný 1,5litrový čtyřválec s funkcí deaktivace poloviny válců. Dle všeho ale Volkswagen pracuje také na zbrusu novém litrovém tříválci a taktéž dvoulitrovém naftovém čtyřválci s nižší spotřebou a „zelenějšími“ emisemi.

Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

Dříve se také objevily spekulace, že Volkswagen s novou generací Golfu ukončí nabídku kombi verze Variant, jelikož o praktičtější model již není takový zájem. Na druhou stranu bude standardní hatchback zase o cosi větší, kdy nabídne i větší rozvor pro více místa v interiéru. Uvnitř vyšších výbav pak chce VW uvést modernější technologie ve formě dotykových ploch a rovněž zakomponování funkcí autonomního řízení.

„Nový Golf povede Volkswagen do éry plně propojených vozů s rozšířenými funkcemi autonomní jízdy. Bude mít více softwaru než kdykoli předtím, vždy bude online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem, pokud jde o konektivitu a bezpečnost,“ řekl dříve Karlheinz Hell, člen představenstva automobilky Volkswagen.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků