Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Volkswagen pracuje na novém Golfu s příponou R. Má se jednat o zatím nejextrémnější verzi tohoto oblíbeného hatchbacku.

Nová generace Volkswagenu Golf by se měla začít prodávat už v příštím roce, a protože o ní německá automobilka hovoří jako o všestranném autě, nebude chybět ani ostrá verze R. Ta už nyní má vlastně dostatečných 310 koní, současné informace však hovoří o výrazném navýšení výkonu i díky použití mild-hybridní techniky.

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

"Značka R je extrémní. Nikdo nepotřebuje kompaktní vůz s výkonem téměř 300 kW. Ale existuje tady pro něj místo? Jistě. A to je píseček značky R," řekl Jürgen Stackmann, šéf prodeje a marketingu automobilky pro web Auto Express.

Detaily o hnacím ústrojí nového Golfu R zatím nejsou známy. Lze však opět očekávat dvoulitrové TSI, dost možná doplněné o mil-hybridní techniku, která měla mít u osmé generace kompaktního modelu širší pole působnosti.

Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Rovněž se počítá s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG, která brzy bude už u současné generace "erka" jedinou možností volby. Pokud se vyplní současné předpoklady, mohl by mít nový nejostřejší Volkswagen až 400 koní. Takový vůz už tady vlastně byl, projekt R 400 (na snímcích) však automobilka nedotáhla do konce.

Kromě Golfu chce Volkswagen rozšířit portfolio modelů R o další přírůstky - T-Roc R a Tiguan R. Jakmile značka R posílí své postavení, zaměří Volkswagen svou pozornost na rozšiřování modelů elektrické rodiny I.D. Ostatně, první vlaštovka se již tento měsíc pokusí zlomit rekord mezi elektrickými prototypy na slavném Pikes Peaku!

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků