Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Volkswagen pracuje na novém Golfu s příponou R. Má se jednat o zatím nejextrémnější verzi tohoto oblíbeného hatchbacku.

Nová generace Volkswagenu Golf by se měla začít prodávat už v příštím roce, a protože o ní německá automobilka hovoří jako o všestranném autě, nebude chybět ani ostrá verze R. Ta už nyní má vlastně dostatečných 310 koní, současné informace však hovoří o výrazném navýšení výkonu i díky použití mild-hybridní techniky.

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

"Značka R je extrémní. Nikdo nepotřebuje kompaktní vůz s výkonem téměř 300 kW. Ale existuje tady pro něj místo? Jistě. A to je píseček značky R," řekl Jürgen Stackmann, šéf prodeje a marketingu automobilky pro web Auto Express.

Detaily o hnacím ústrojí nového Golfu R zatím nejsou známy. Lze však opět očekávat dvoulitrové TSI, dost možná doplněné o mil-hybridní techniku, která měla mít u osmé generace kompaktního modelu širší pole působnosti.

Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Rovněž se počítá s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG, která brzy bude už u současné generace "erka" jedinou možností volby. Pokud se vyplní současné předpoklady, mohl by mít nový nejostřejší Volkswagen až 400 koní. Takový vůz už tady vlastně byl, projekt R 400 (na snímcích) však automobilka nedotáhla do konce.

Kromě Golfu chce Volkswagen rozšířit portfolio modelů R o další přírůstky - T-Roc R a Tiguan R. Jakmile značka R posílí své postavení, zaměří Volkswagen svou pozornost na rozšiřování modelů elektrické rodiny I.D. Ostatně, první vlaštovka se již tento měsíc pokusí zlomit rekord mezi elektrickými prototypy na slavném Pikes Peaku!

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků