Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Volkswagen pracuje na novém Golfu s příponou R. Má se jednat o zatím nejextrémnější verzi tohoto oblíbeného hatchbacku.

Nová generace Volkswagenu Golf by se měla začít prodávat už v příštím roce, a protože o ní německá automobilka hovoří jako o všestranném autě, nebude chybět ani ostrá verze R. Ta už nyní má vlastně dostatečných 310 koní, současné informace však hovoří o výrazném navýšení výkonu i díky použití mild-hybridní techniky.

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

"Značka R je extrémní. Nikdo nepotřebuje kompaktní vůz s výkonem téměř 300 kW. Ale existuje tady pro něj místo? Jistě. A to je píseček značky R," řekl Jürgen Stackmann, šéf prodeje a marketingu automobilky pro web Auto Express.

Detaily o hnacím ústrojí nového Golfu R zatím nejsou známy. Lze však opět očekávat dvoulitrové TSI, dost možná doplněné o mil-hybridní techniku, která měla mít u osmé generace kompaktního modelu širší pole působnosti.

Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Rovněž se počítá s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG, která brzy bude už u současné generace "erka" jedinou možností volby. Pokud se vyplní současné předpoklady, mohl by mít nový nejostřejší Volkswagen až 400 koní. Takový vůz už tady vlastně byl, projekt R 400 (na snímcích) však automobilka nedotáhla do konce.

Kromě Golfu chce Volkswagen rozšířit portfolio modelů R o další přírůstky - T-Roc R a Tiguan R. Jakmile značka R posílí své postavení, zaměří Volkswagen svou pozornost na rozšiřování modelů elektrické rodiny I.D. Ostatně, první vlaštovka se již tento měsíc pokusí zlomit rekord mezi elektrickými prototypy na slavném Pikes Peaku!

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 83 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků