Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Volkswagen pracuje na novém Golfu s příponou R. Má se jednat o zatím nejextrémnější verzi tohoto oblíbeného hatchbacku.

Nová generace Volkswagenu Golf by se měla začít prodávat už v příštím roce, a protože o ní německá automobilka hovoří jako o všestranném autě, nebude chybět ani ostrá verze R. Ta už nyní má vlastně dostatečných 310 koní, současné informace však hovoří o výrazném navýšení výkonu i díky použití mild-hybridní techniky.

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

"Značka R je extrémní. Nikdo nepotřebuje kompaktní vůz s výkonem téměř 300 kW. Ale existuje tady pro něj místo? Jistě. A to je píseček značky R," řekl Jürgen Stackmann, šéf prodeje a marketingu automobilky pro web Auto Express.

Detaily o hnacím ústrojí nového Golfu R zatím nejsou známy. Lze však opět očekávat dvoulitrové TSI, dost možná doplněné o mil-hybridní techniku, která měla mít u osmé generace kompaktního modelu širší pole působnosti.

Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Rovněž se počítá s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG, která brzy bude už u současné generace "erka" jedinou možností volby. Pokud se vyplní současné předpoklady, mohl by mít nový nejostřejší Volkswagen až 400 koní. Takový vůz už tady vlastně byl, projekt R 400 (na snímcích) však automobilka nedotáhla do konce.

Kromě Golfu chce Volkswagen rozšířit portfolio modelů R o další přírůstky - T-Roc R a Tiguan R. Jakmile značka R posílí své postavení, zaměří Volkswagen svou pozornost na rozšiřování modelů elektrické rodiny I.D. Ostatně, první vlaštovka se již tento měsíc pokusí zlomit rekord mezi elektrickými prototypy na slavném Pikes Peaku!

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků