Nový Volkswagen Golf R se začal pomalu odhalovat! Premiéra je na spadnutí

Erko s pohonem všech kol je poslední z plánovaných ostrých verzí nové generace Volkswagenu Golf. Premiéra proběhne už za tři týdny.

S ostrými modely R se u Volkswagenu v poslední době roztrhl pytel. Erka už najdete u modelů Tiguan a Arteon po faceliftu a zrovna dnes české zastoupení značky zveřejnilo ceny Touaregu R. V případě modelu Golfu značka postupuje systematicky: nejdříve nám ukázala nové GTI, které jsme již řídili, pak přišel na řadu Golf GTI Clubsport s výkonem 300 koní v předek, a erko rodinu ostrých kompaktů uzavře.

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Světová premiéra nového generace Volkswagenu Golf R proběhne 4. listopadu. Bude se jednat o součást takzvané Mise R, na kterou Volkswagen poutá na sociálních sítích. Na Instagramu se ostatně nové erko oficiálně ukázalo poprvé. Pod kapotou bude mít motor 2.0 TSI s výkonem 245 kW (333 koní), standardem bude pohon 4x4 4Motion a automatická převodovka DSG.

Srovnali jsme VW Golf GTI a GTE: V čem jsou rozdíly? A stojí za téměř 100 tisíc?

Srovnali jsme VW Golf GTI a GTE: V čem jsou rozdíly? A stojí za téměř 100 tisíc?

Abychom byli přesnější, není to poprvé, co se nový Golf R ukázal na internetu. Jeho základní údaje už dříve prozradila fotka z interní prezentace, objevila se i várka fotek maskovaných prototypů, nechybí záběry ze Severní smyčky Nürburgringu, a dokonce ani špionážní fotky z fabriky.

Nový Volkswagen Golf R uloven bez maskování. 333 koní byste mu nehádali

Nový Volkswagen Golf R uloven bez maskování. 333 koní byste mu nehádali

Nové erko bude opět celkem nenápadné, detaily jako čtyři koncovky výfuku nebo brzdy s vrtanými kotouči však prozradí, co před vámi stojí. Výroba by ve Wolfsburgu měla začít ještě před koncem letošního roku. Poprvé se ale svezeme až na jaře příštího roku.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 2 příspěvky
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků