Při příležitosti představení nové generace Golfu R vydal Volkswagen krátký film, v němž se postupně představila všechna současná erka. | Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

Při příležitosti představení nové generace Golfu R vydal Volkswagen krátký film, v němž se postupně představila všechna současná erka. | Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

Nový Golf R  jsme si v polovině tohoto týdne podrobně představili , proto jeho hlavní zbraně projedeme jen v rychlosti| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

Nový Golf R jsme si v polovině tohoto týdne podrobně představili, proto jeho hlavní zbraně projedeme jen v rychlosti| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

Má motor 2.0 TSI, 320 koní, 400 N.m, zrychlení z nuly na stovku za 4,7 sekundy, pro Evropu výhradně sedmistupňové DSG (v Americe i manuál), a pohon všech kol 4Motion včetně novinky v podobě zadního diferenciálu se dvěma spojkami. | Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

Má motor 2.0 TSI, 320 koní, 400 N.m, zrychlení z nuly na stovku za 4,7 sekundy, pro Evropu výhradně sedmistupňové DSG (v Americe i manuál), a pohon všech kol 4Motion včetně novinky v podobě zadního diferenciálu se dvěma spojkami. | Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

Ke standardním jízdním režimům přibyly módy Special (nastavení pro Nordschleife) a Drift, s erkem tedy bude možné jezdit i dveřmi napřed. | Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

Ke standardním jízdním režimům přibyly módy Special (nastavení pro Nordschleife) a Drift, s erkem tedy bude možné jezdit i dveřmi napřed. | Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

Vůz jsme si zatím mohli prohlédnout pouze na fotkách, v přiloženém videu ale uslyšíte jeho zvuk, respektive zvuk výfuku od Akrapoviče, a také pokus o drift na letištní ploše. | Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

Vůz jsme si zatím mohli prohlédnout pouze na fotkách, v přiloženém videu ale uslyšíte jeho zvuk, respektive zvuk výfuku od Akrapoviče, a také pokus o drift na letištní ploše. | Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

Drift v takových podmínkách by měl být pro erko hračka, zatím se ale moc nerozvášnilo. Zadek lehce uletí, ale primárně hnaná přední kola mají tendenci auto srovnat. Je to vlastnost daná koncepcí pohonu vozu. Drift dovolí, ale jen v určitých mezích. | Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

Drift v takových podmínkách by měl být pro erko hračka, zatím se ale moc nerozvášnilo. Zadek lehce uletí, ale primárně hnaná přední kola mají tendenci auto srovnat. Je to vlastnost daná koncepcí pohonu vozu. Drift dovolí, ale jen v určitých mezích. | Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

Osmá generace Volkswagenu Golf už vyndala z rukávu skoro všechny trumfy. Dokonce už jsme se  svezli i s ostrou variantou GTI , která je nositelem několik dekád staré tradice. Tu největší pecku si ale nechává až nakonec. Verze R platí za kapesní raketu, která se v minulé generaci osvědčila jako velmi schopné auto.

Osmá generace Volkswagenu Golf už vyndala z rukávu skoro všechny trumfy. Dokonce už jsme se svezli i s ostrou variantou GTI, která je nositelem několik dekád staré tradice. Tu největší pecku si ale nechává až nakonec. Verze R platí za kapesní raketu, která se v minulé generaci osvědčila jako velmi schopné auto.

| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf R 2020 | Foto: Volkswagen

Nový Golf R  jsme si v polovině tohoto týdne podrobně představili , proto jeho hlavní zbraně projedeme jen v rychlosti| Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen
Má motor 2.0 TSI, 320 koní, 400 N.m, zrychlení z nuly na stovku za 4,7 sekundy, pro Evropu výhradně sedmistupňové DSG (v Americe i manuál), a pohon všech kol 4Motion včetně novinky v podobě zadního diferenciálu se dvěma spojkami. | Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen
Ke standardním jízdním režimům přibyly módy Special (nastavení pro Nordschleife) a Drift, s erkem tedy bude možné jezdit i dveřmi napřed. | Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen
Vůz jsme si zatím mohli prohlédnout pouze na fotkách, v přiloženém videu ale uslyšíte jeho zvuk, respektive zvuk výfuku od Akrapoviče, a také pokus o drift na letištní ploše. | Volkswagen Golf R 2020 Foto: Volkswagen
17
Fotogalerie

Nový Volkswagen Golf R poprvé v pohybu: Zní skvěle, ukázal i pokus o drift

Driftovací režim nového Volkswagenu Golf R budí velká očekávání. Podívejte se, jak s ním jízda vypadá v praxi.

Při příležitosti představení nové generace Golfu R vydal Volkswagen krátký film, v němž se postupně představila všechna současná erka. Nezdá se to, ale jich docela dost. Nový Golf R se totiž zařadil vedle modelů T-Roc R, Tiguan R, Arteon R a Touareg R, rodinka se tedy rozrostla doslova před očima. Jediný Touareg R šel vlastní cestou a spalovací motor doplnil elektromotorem, zbytek Volkswagenů R jsou ryzí turbobenziny.

Volkswageny R byly vždycky docela „akční“ auta, proto se není čemu divit, že i krátký snímek, v němž se současná erka postupně objevila, je akční. V podstatě v něm ale nejde o nic jiného než o neustálé předávání krabičky s logem R, přičemž ta hlavní hvězda se objevuje až v polovině. V oné krabičce je klíček od nového Golfu R a celá akční část vás má navnadit na krátkou prezentaci vozu.

Nový Golf R jsme si v polovině tohoto týdne podrobně představili, proto jeho hlavní zbraně projedeme jen v rychlosti: motor 2.0 TSI, 320 koní, 400 N.m, zrychlení z nuly na stovku za 4,7 sekundy, pro Evropu výhradně sedmistupňové DSG (v Americe i manuál), a pohon všech kol 4Motion včetně novinky v podobě zadního diferenciálu se dvěma spojkami. Ke standardním jízdním režimům přibyly módy Special (nastavení pro Nordschleife) a Drift, s erkem tedy bude možné jezdit i dveřmi napřed.

Vůz jsme si zatím mohli prohlédnout pouze na fotkách, v přiloženém videu ale uslyšíte jeho zvuk, respektive zvuk výfuku od Akrapoviče, a také pokus o drift na letištní ploše. Drift v takových podmínkách by měl být pro erko hračka, zatím se ale moc nerozvášnilo. Zadek lehce uletí, ale primárně hnaná přední kola mají tendenci auto srovnat. Je to vlastnost daná koncepcí pohonu vozu. Drift dovolí, ale jen v určitých mezích.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud