Driftovací režim nového Volkswagenu Golf R budí velká očekávání. Podívejte se, jak s ním jízda vypadá v praxi.
Při příležitosti představení nové generace Golfu R vydal Volkswagen krátký film, v němž se postupně představila všechna současná erka. Nezdá se to, ale jich docela dost. Nový Golf R se totiž zařadil vedle modelů T-Roc R, Tiguan R, Arteon R a Touareg R, rodinka se tedy rozrostla doslova před očima. Jediný Touareg R šel vlastní cestou a spalovací motor doplnil elektromotorem, zbytek Volkswagenů R jsou ryzí turbobenziny.
Volkswageny R byly vždycky docela „akční“ auta, proto se není čemu divit, že i krátký snímek, v němž se současná erka postupně objevila, je akční. V podstatě v něm ale nejde o nic jiného než o neustálé předávání krabičky s logem R, přičemž ta hlavní hvězda se objevuje až v polovině. V oné krabičce je klíček od nového Golfu R a celá akční část vás má navnadit na krátkou prezentaci vozu.
Nový Golf R jsme si v polovině tohoto týdne podrobně představili, proto jeho hlavní zbraně projedeme jen v rychlosti: motor 2.0 TSI, 320 koní, 400 N.m, zrychlení z nuly na stovku za 4,7 sekundy, pro Evropu výhradně sedmistupňové DSG (v Americe i manuál), a pohon všech kol 4Motion včetně novinky v podobě zadního diferenciálu se dvěma spojkami. Ke standardním jízdním režimům přibyly módy Special (nastavení pro Nordschleife) a Drift, s erkem tedy bude možné jezdit i dveřmi napřed.
Vůz jsme si zatím mohli prohlédnout pouze na fotkách, v přiloženém videu ale uslyšíte jeho zvuk, respektive zvuk výfuku od Akrapoviče, a také pokus o drift na letištní ploše. Drift v takových podmínkách by měl být pro erko hračka, zatím se ale moc nerozvášnilo. Zadek lehce uletí, ale primárně hnaná přední kola mají tendenci auto srovnat. Je to vlastnost daná koncepcí pohonu vozu. Drift dovolí, ale jen v určitých mezích.