Nový Volkswagen Golf R poprvé v pohybu: Zní skvěle, ukázal i pokus o drift

Driftovací režim nového Volkswagenu Golf R budí velká očekávání. Podívejte se, jak s ním jízda vypadá v praxi.

Při příležitosti představení nové generace Golfu R vydal Volkswagen krátký film, v němž se postupně představila všechna současná erka. Nezdá se to, ale jich docela dost. Nový Golf R se totiž zařadil vedle modelů T-Roc R, Tiguan R, Arteon R a Touareg R, rodinka se tedy rozrostla doslova před očima. Jediný Touareg R šel vlastní cestou a spalovací motor doplnil elektromotorem, zbytek Volkswagenů R jsou ryzí turbobenziny.

TEST Volkswagen T-Roc R: Je libo kapesní 300koňovou raketku?

TEST Volkswagen T-Roc R: Je libo kapesní 300koňovou raketku?

Volkswageny R byly vždycky docela „akční“ auta, proto se není čemu divit, že i krátký snímek, v němž se současná erka postupně objevila, je akční. V podstatě v něm ale nejde o nic jiného než o neustálé předávání krabičky s logem R, přičemž ta hlavní hvězda se objevuje až v polovině. V oné krabičce je klíček od nového Golfu R a celá akční část vás má navnadit na krátkou prezentaci vozu.

VW Touareg eHybrid má české ceny. Je levnější než V8, zcela ho však nenahradí

VW Touareg eHybrid má české ceny. Je levnější než V8, zcela ho však nenahradí

Nový Golf R jsme si v polovině tohoto týdne podrobně představili, proto jeho hlavní zbraně projedeme jen v rychlosti: motor 2.0 TSI, 320 koní, 400 N.m, zrychlení z nuly na stovku za 4,7 sekundy, pro Evropu výhradně sedmistupňové DSG (v Americe i manuál), a pohon všech kol 4Motion včetně novinky v podobě zadního diferenciálu se dvěma spojkami. Ke standardním jízdním režimům přibyly módy Special (nastavení pro Nordschleife) a Drift, s erkem tedy bude možné jezdit i dveřmi napřed.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Vůz jsme si zatím mohli prohlédnout pouze na fotkách, v přiloženém videu ale uslyšíte jeho zvuk, respektive zvuk výfuku od Akrapoviče, a také pokus o drift na letištní ploše. Drift v takových podmínkách by měl být pro erko hračka, zatím se ale moc nerozvášnilo. Zadek lehce uletí, ale primárně hnaná přední kola mají tendenci auto srovnat. Je to vlastnost daná koncepcí pohonu vozu. Drift dovolí, ale jen v určitých mezích.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků