Nový Volkswagen Golf R poprvé v akci. Jeho zvuk moc nepotěší, výkon však ano

Nejsilnější provedení R je jedním z poledních článků sestavy ostrých Volkswagenů Golf osmé generace. Vůz by se měl dostat do prodeje ještě v letošním roce, zatím ale stále prochází testováním na Severní smyčce Nürburgringu.

Nová etapa života ostrých Volkswagenů Golf se měla rozjet na letošním autosalonu v Ženevě, situace ale kvůli pandemii koronaviru nabrala jiný spád. Autosalon byl zrušen a Volkswagen nás tak nechal na svůj stánek nahlédnout aspoň virtuálně. Už dříve jsme však věděli, že verze R, zlatého grálu nabídky, se dočkáme až později v tomto roce. To samé platí o verzi TCR, která bude opět umístěna mezi deriváty GTI a R. Ukázat se měla na setkání milovníků Golfů GTI u rakouského jezera Wörthersee, ani to se ale letos nekoná.

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Jak to bude s výkony ostrých derivátů Volswagenu Golf, víme už od ledna letošního roku. Tehdy na veřejnost unikly snímky z interní prezentace, z nichž vyplynulo, že derivát TCR požene vpřed motor o výkonu 221 kW (300 koní) a „erko“ posílí až na 245 kW (333 koní). V lednu, kdy si zřejmě nikdo moc neuvědomoval možné důsledky viru z Wu-Chanu, se předpokládalo, že nový Volkswagen Golf R vyrazí na silnice v průběhu léta. Pozastavení výroby aut v Evropě však s plánem natolik zamíchalo, že možná ani samotné automobilky zatím neví, kdy se která akce uskuteční.

Všechny ostré verze Volkswagenu Golf odhaleny únikem. Nejsilnější má 333 koní

Všechny ostré verze Volkswagenu Golf odhaleny únikem. Nejsilnější má 333 koní

Jisté pro tuto chvíli je, že vývoj nového Volkswagenu Golf R pokračuje a aktuálně si kroutí další ostré kilometry na Severní smyčce Nürburgringu. Před více než týdnem jej tam zachytili špioni z CarPix a o víkendu se na internetu objevilo více než dvouminutové video od Auto Addiction, které vůz zachycuje v akci. Prototyp se stále trochu maskuje, kdo by ale čekal revoluční design, ten bude pravděpodobně zklamán.

Volkswagen Golf R ještě neřekl poslední slovo. Od Němců má 450 koní a 500 N.m

Volkswagen Golf R ještě neřekl poslední slovo. Od Němců má 450 koní a 500 N.m

Stejné je to i se zvukem motoru a výfuku. I minulý Volkswagen Golf R uměl předvádět zajímavé divadlo, avšak hlavně po tučném příplatku za výfuk od Akrapoviče. Vzhledem k tomu, že takovou soustavu nabízí i Volkswagen T-Roc R, je pravděpodobné, že Volkswagen u této příplatkové opce zůstane i v případě nového Golfu R. Záběry z testování však zatím moc vzrušení nepřinesly.

Galerie doplněna o fotky derivátů VW Golf VIII

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků