333 koní z dvoulitrového motoru, režim pro driftování díky vektorování točivého momentu a pohon všech kol. Ještě je to dobrý...
Po představení faceliftu osmé generace Volkswagenu Golf a jeho sportovní varianty GTI přišel čas představit si také tu nejostřejší verzi. Nové R přichází s karosářskými variantami hatchback i kombi. Designově poznáte novinky podle přepracovaného předku, zářícímu znaku značky nebo aktivních žaluzií v nárazníku. Kola mohou být na přání 19palcová kovaná, už jsme vám o nich psali samostatně, váží pouhých 8 kilogramů.
Interiér byl taktéž přepracovaný, uprostřed nyní máte největší infotainment ze skladu značky. To samé platí i pro technologie, takže je na palubě přítomna i hlasová asistentka IDA a umělá inteligence ChatGPT. Ale tyhle nudné věci můžeme probírat u běžného golfu. Tady by nás mělo zajímat, že pod kapotou je stále motor 2.0 TSI, tentokrát naladěný na výkon 245 kW (333 koní) a s točivým momentem 420 N.m.
Motor je spojený s automatickou převodovkou DSG a pohání všechna čtyři kola. Maximální rychlost vozu činí 250 km/h, případně 270 km/h s příplatkovým paketem R-Performance. Ve zmíněném paketu najdete mimo jiné také dva další režimy Drift a Special, kdy druhý je nastavení pro Severní smyčku Nürburgringu. Režim Drift asi není třeba vysvětlovat. V paketu je také měřič kol na okruhu a ukazatel přetížení. Na vybraných trzích má vůz standardně podvozek DCC - adaptivní tlumiče.
Varianta kombi pak samozřejmě nabídce více flexibility, kdy se sklopenými zadními sedadly nabídne 1642 litrů zavazadlového prostoru. V rámci představení novinky je tu také speciální Black Edition, která je samozřejmě naladěna do tmavých barev a má třeba IQ.Light Matrix světlomety již ve standardu. Předprodej začíná v Německu 3. července.