Hromada výkonu, všechny doplňky pro lepší jízdní dynamiku v základní výbavě, lak á la zvýrazňovač – speciálka jak má být!
Číslo v názvu nové verze Golfu R má dva významy. Jednak odkazuje na počet kusů, jejichž výroba začne letos v září, a také značí výkon 333 koní, tedy 245 kW. Přebírá tak motor ze speciální edice Golf R 20 Years i s jeho úpravami, kterými se liší od klasického přeplňovaného dvoulitru EA888.
Motor nechává například pootevřenou škrticí klapku, aby nevznikal podtlak a mohl rychleji reagovat. Dále má upravený obtokový ventil turbodmychadla, který drží rotor ve vyšších otáčkách, také kvůli lepší odezvě na plyn. Jeho pohon všech kol je také vybaven nastaveními Drift a Special, přičemž druhé jmenované je vyladěno přímo na Nürburgring, kde vloni Golf R 20 Years zajel parádní čas 7 minut a 47,31 sekundy. Na 100 km/h zrychlí i edice 333 za 4,6 sekundy a jejím maximem je 270 km/h.
Speciální eRko má dále vektorování točivého momentu R-Performance se systémem Vehicle dynamics manager pro rozdělování hnacích sil nejen mezi nápravami, ale také mezi zadními koly. Skvělý zvuk zajistí výfuk Akrapovič s titanovými koncovkami, na 19“ kolech Estoril jsou obuty semi slicky. Ke standardnímu výběru barev pro Golf R (modrá, černá, bílá) se přidává žlutý odstín Lime Yellow Metallic. Střecha je lakována černě, na kapotáži nechybí speciální polepy.
Uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa, audio Harman Kardon s výkonem 480 W a také číslo daného exempláře v 333kusové sérii. Dále je limitka vybavena světly IQ.Light LED Matrix, kompletní sadou asistentů IQ.Drive a parkovací kamerou. V německých dealerstvích bude v prodeji od 2. června, vozy zákazníci dostanou letos v říjnu a mohou si je převzít v rámci speciální akce ve Wolfsburgu.