Nový Volkswagen Golf: první test, nové informace

Volkswagen Golf byl hitem letošního léta. První informace se objevily na konci července, premiéra se ustutečnila na sklonku léta ve Frankfurtu. Po premiéře následuje první jízda. Postarali se o ni zahraniční kolegové. Objevily se také nové informace.
Nový Volkswagen Golf: první test, nové informace

Nový Volkswagen Golf se stal námětem mnoha hovorů před, v průběhu i po skončení frankfurtského autosalonu. V tuto chvíli se už nejedná o nablýskaný exponát obehnaný bezpečnostním hrazením, je to reálný vůz, který míří na trh. Nejdříve si ho budou moci osahat, vyzkoušet a následně zakoupit naši němečtí sousedé.

První test nového Volkswagenu Golf prominentní zahraniční motoristická periodika již otiskla. Také na Autorevue.cz jsme pětkovému Golfu věnovali patřičnou  pozornost. Sledovali jsme jeho první krůčky, premiéru na frankfurtském autosalonu, před nedávnem jsme si nový Golf podrobně představili. Česká republika si nicméně na nový Golf nějaký pátek počká, stejně dlouho potrvá i čekání na první regulérní test.

Abychom si toto čekání ukrátili, nabízíme vám krátké poznatky našich zahraničních kolegů, výtažek postřehů z první jízdy s Golfem páté generace. Nejdříve se ale podívejme, o čem se v souvislosti s novinkou v současné době hovoří.

Žádný kabriolet, žádné kombi

Kdo zná Volkswagen, zná určitě Golf. Kdo zná Golf, velmi dobře ví, že se německý bestseller prodával v několika karosářských variantách. Jako první se vždy objevil pěti a třídveřový hatchback, o něco později následovala varianta kombi a kabriolet. Dvěma posledním variantám teď zvoní hrana. Definitivní rozhodnutí už padlo v případě kabrioletu o osudu kombi se ještě rozhodne.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nepříjemná zpráva přišla z Wolfsburgu teprve před nedávnem, o to víc je ale šokující. Volkswagen se obává (na základě průzkumu trhu) malé poptávky, proto se do výroby Golfu coby kabrioletu raději vůbec pouštět nebude. Damoklův meč visí také nad variantou kombi, jež si oblíbili zejména rodiny s dětmi. Na poptávku po pěti a třídveřové verzi nového Golfu si však Volkswagen stěžovat nemůže.Německá automobilka přijme denně tisíce závazných objednávek nedočkavých zákazníků dychtících usednout za volant žhavé novinky.

První jízdní dojmy

Test (či spíše jízdní dojmy) nového Volkswagenu Golf uveřejnily téměř současně dva renomované zahraniční magazíny – německý Autobild a britský Autoexpress. Testem prošla pětidveřová verze s motorem 2.0 FSI, poznatky byly takřka shodné, bohužel nijak zvlášť obsáhlé. Oba testy na začátku zmiňují konkurenci, britský Autoexpress srovnává nový Golf s Fordem Focus.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Ke vzhledu se nemá smysl vyjadřovat, přejdeme rovnou k jízdním vlastnostem. Autoexpress i Autobild označují shodně jízdní vlastnosti nového Golfu za výrazně lepší než tomu bylo u předchůdce. Nový Golf sedí údajně daleko lépe v zatáčkách, doma se cítí i na zvlněném povrchu. Naladění podvozku je spíše tvrdší, se zdoláváním nerovností však nemá Golf problémy (uvidíme jak si poradí s českými vozovkami).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Autoexpress uvádí, že se jízdními vlastnostmi nový Golf výrazně blíží Fordu Focus, pocit z jízdy nicméně není tak sportovní jako v případě Focusu. Řízení je údajně velmi přesné, velikou pochvalu si vysloužil také motor, který propůjčuje Golfu výbornou dynamiku. Ve chválení pokračovaly oba magazíny také v interiéru. Interiér působí prostornějším dojmem, více místa si užijí především pasažéři na zadních sedadlech (v oblasti kolen).

Více prostoru

Magazíny taktéž chválí více prostoru směrem vzhůru a objemnější zavazadlový prostor. Autobild rozepisuje ceny jednotlivých verzí v Německu, které začínají na 15 220 Euro za nejlevnější variantu Trend LINE s motorem 1.4 a končí na 22 625 Euro za variantu Sport LINE s motorem 2.0 TDI. Autoexpress o cenách v Británii pouze spekuluje.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pro tuto chvíli jsme vyčerpali nové informace, které jsou pětkovém Golfu k dispozici. Jakmile zjistíme další podrobnosti, určitě si je nenecháme pro sebe.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků