Chvilku to vypadalo, že nad Golfem pod tíhou původní podoby normy Euro 7 a elektrifikace vyvstane otazník, ale vše bude mít pro  Golf dobrý konec . Zdroj: Volkswagen 

Chvilku to vypadalo, že nad Golfem pod tíhou původní podoby normy Euro 7 a elektrifikace vyvstane otazník, ale vše bude mít pro Golf dobrý konec. | Zdroj: Volkswagen 

I sám  Thomas Schäfer přiznal , že přijít o toto tradiční jméno by byla škoda. Zdroj: Volkswagen 

I sám Thomas Schäfer přiznal, že přijít o toto tradiční jméno by byla škoda. | Zdroj: Volkswagen 

Aby také ne, vždyť letos slaví 50 let existence, k níž si nadělil i technicky zaměřený facelift hatchbacku i kombi Variant. Zdroj: Volkswagen 

Aby také ne, vždyť letos slaví 50 let existence, k níž si nadělil i technicky zaměřený facelift hatchbacku i kombi Variant. | Zdroj: Volkswagen 

Designově nebylo třeba nic měnit a modernější tvář vozu propůjčují nově tvarované hlavní světlomety IQ.LIGHT LED. Zdroj: Volkswagen 

Designově nebylo třeba nic měnit a modernější tvář vozu propůjčují nově tvarované hlavní světlomety IQ.LIGHT LED. | Zdroj: Volkswagen 

Ty mají extra výkonný dálkový režim s dosvitem 500 m. Zdroj: Volkswagen 

Ty mají extra výkonný dálkový režim s dosvitem 500 m. | Zdroj: Volkswagen 

Ze stejné série pochází i zadní svítilny se 3D efektem. Zdroj: Volkswagen 

Ze stejné série pochází i zadní svítilny se 3D efektem. | Zdroj: Volkswagen 

Uvnitř se změny omezují na modernizovaný infotainment s plovoucí obrazovkou o úhlopříčce 32,8 cm, kterou doplňuje osvětlená dotyková lišta pro nastavení teploty a hlasitosti audia. Zdroj: Volkswagen 

Uvnitř se změny omezují na modernizovaný infotainment s plovoucí obrazovkou o úhlopříčce 32,8 cm, kterou doplňuje osvětlená dotyková lišta pro nastavení teploty a hlasitosti audia. | Zdroj: Volkswagen 

Drobnou revizí prošel multifunkční volant, ale nejvíce pozornosti na sebe strhne hlasový asistent. Zdroj: Volkswagen 

Drobnou revizí prošel multifunkční volant, ale nejvíce pozornosti na sebe strhne hlasový asistent. | Zdroj: Volkswagen 

S jeho pomocí můžete hovorovým jazykem ovládat rozhraní telefonu, navigaci, hudbu a internetový prohlížeč. Zdroj: Volkswagen 

S jeho pomocí můžete hovorovým jazykem ovládat rozhraní telefonu, navigaci, hudbu a internetový prohlížeč. | Zdroj: Volkswagen 

Už nyní se ho můžete zeptat na předpověď počasí, ale do budoucna si s ním popovídáte ještě lépe. Zdroj: Volkswagen 

Už nyní se ho můžete zeptat na předpověď počasí, ale do budoucna si s ním popovídáte ještě lépe. | Zdroj: Volkswagen 

Výhledově bude asistent rozšířen o chatbota ChatGPT s umělou inteligencí. Zdroj: Volkswagen 

Výhledově bude asistent rozšířen o chatbota ChatGPT s umělou inteligencí. | Zdroj: Volkswagen 

Ten poskytne daleko rozsáhlejší vyhledávání informací. Zdroj: Volkswagen 

Ten poskytne daleko rozsáhlejší vyhledávání informací. | Zdroj: Volkswagen 

Kromě toho, že s autem budete vést kvalitnější dialog, budete s ním i snadněji parkovat. Zdroj: Volkswagen 

Kromě toho, že s autem budete vést kvalitnější dialog, budete s ním i snadněji parkovat. | Zdroj: Volkswagen 

Zdokonalený Park Assist Plus při pomalé jízdě sám označí místo, kam se vejde a následně do něj autonomně zaparkuje. Zdroj: Volkswagen 

Zdokonalený Park Assist Plus při pomalé jízdě sám označí místo, kam se vejde a následně do něj autonomně zaparkuje. | Zdroj: Volkswagen 

Řidič jen sleduje okolí. Pokud je místo úzké, má majitel možnost vzdáleného zaparkování a vyparkování prostřednictvím mobilního telefonu, aniž by seděl ve voze. Zdroj: Volkswagen  

Řidič jen sleduje okolí. Pokud je místo úzké, má majitel možnost vzdáleného zaparkování a vyparkování prostřednictvím mobilního telefonu, aniž by seděl ve voze. | Zdroj: Volkswagen  

Modernizovaný Golf také poprvé přináší panoramatický kamerový systém Area View. Zdroj: Volkswagen 

Modernizovaný Golf také poprvé přináší panoramatický kamerový systém Area View. | Zdroj: Volkswagen 

Dobrou zprávou je, že si Golf ponechá široký výběr zážehových i vznětových pohonů. Zdroj: Volkswagen 

Dobrou zprávou je, že si Golf ponechá široký výběr zážehových i vznětových pohonů. | Zdroj: Volkswagen 

Zajímavé je, že Volkswagen vyřadil litrový tříválec a za základ prezentuje rovnou čtyřválec TSI o výkonech 113 a 148 k spárovaných se šestirychlostním manuálem. Zdroj: Volkswagen 

Zajímavé je, že Volkswagen vyřadil litrový tříválec a za základ prezentuje rovnou čtyřválec TSI o výkonech 113 a 148 k spárovaných se šestirychlostním manuálem. | Zdroj: Volkswagen 

Automat dostanete k mild-hybridním derivátům eTSI se stejným výkonem. Na vrcholu potravního řetězce stojí dvoulitrové TSI s výkonem 204 k, které je dostupné i jako e-Hybrid se šestistupňovým DSG a větší lithium-iontovou baterií pro dojezd v bezemisním režimu 100 km. Zdroj: Volkswagen 

Automat dostanete k mild-hybridním derivátům eTSI se stejným výkonem. Na vrcholu potravního řetězce stojí dvoulitrové TSI s výkonem 204 k, které je dostupné i jako e-Hybrid se šestistupňovým DSG a větší lithium-iontovou baterií pro dojezd v bezemisním režimu 100 km. | Zdroj: Volkswagen 

Výhodou plug-in hybridu je možnost nabíjení až 50kW DC nabíječkou. Zdroj: Volkswagen 

Výhodou plug-in hybridu je možnost nabíjení až 50kW DC nabíječkou. | Zdroj: Volkswagen 

V takovém případě se baterie nabije z 10 na 80 % během 25 minut. Zdroj: Volkswagen 

V takovém případě se baterie nabije z 10 na 80 % během 25 minut. | Zdroj: Volkswagen 

S plně nabitým akumulátorem byste měli teoreticky ujet 1000 km. Zdroj: Volkswagen 

S plně nabitým akumulátorem byste měli teoreticky ujet 1000 km. | Zdroj: Volkswagen 

Pokud vás nic z toho nezaujalo, jsou tu ještě dvoulitrové diesely s výkony 113 a 148 k. Zdroj: Volkswagen 

Pokud vás nic z toho nezaujalo, jsou tu ještě dvoulitrové diesely s výkony 113 a 148 k. | Zdroj: Volkswagen 

Slabší využívá šestistupňový manuál, silnější pak sedmirychlostní automat. Zdroj: Volkswagen 

Slabší využívá šestistupňový manuál, silnější pak sedmirychlostní automat. | Zdroj: Volkswagen 

Ve všech případech pohání soustava jen přední kola.  Zdroj: Volkswagen 

Ve všech případech pohání soustava jen přední kola.  | Zdroj: Volkswagen 

Bohužel, karosářská verze Variant nebude dostupná jako GTE ani jako plug-in hybrid.  Zdroj: Volkswagen 

Bohužel, karosářská verze Variant nebude dostupná jako GTE ani jako plug-in hybrid.  | Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

 Zdroj: Volkswagen 

| Zdroj: Volkswagen 

I sám  Thomas Schäfer přiznal , že přijít o toto tradiční jméno by byla škoda. Zdroj: Volkswagen 
Aby také ne, vždyť letos slaví 50 let existence, k níž si nadělil i technicky zaměřený facelift hatchbacku i kombi Variant. Zdroj: Volkswagen 
Designově nebylo třeba nic měnit a modernější tvář vozu propůjčují nově tvarované hlavní světlomety IQ.LIGHT LED. Zdroj: Volkswagen 
Ty mají extra výkonný dálkový režim s dosvitem 500 m. Zdroj: Volkswagen 
38
Fotogalerie

Nový Volkswagen Golf přišel o neprávem vysmívaný motor. Bez tankování vydrží déle než řidič

Při modernizaci Golfa se Volkswagen zaměřil hlavně na technické novinky. Proč ne, vždyť designově vypadá stále k světu.

Chvíli to vypadalo, že nad Golfem pod tíhou původní podoby normy Euro 7 a elektrifikace vyvstane otazník, ale vše bude mít pro Golf dobrý konec. I sám Thomas Schäfer přiznal, že přijít o toto tradiční jméno by byla škoda. Aby ne, vždyť Golf letos slaví 50 let existence, k níž si nadělil i technicky zaměřený facelift hatchbacku i Variant.

Vzhledově nebylo třeba nic měnit, a tak se designéři omezili na aktualizaci předního nárazníku, který je specifický pro jednotlivé verze i úrovně výbavy a zbytek parády udělají nově tvarované hlavní světlomety s příplatkovou verzí IQ.LIGHT LED. Ta má extra výkonný dálkový režim s dosvitem 500 m. Ze stejné série pochází i zadní svítilny se 3D efektem a přizpůsobitelnou grafikou ve třech režimech. Poprvé bude v noci zářit i logo na přídi. Třešničkou jsou čtyři nové laky, černé provedení střechy u výbavy Style a atraktivnější sady kol s průměry od 16 do 19 palců.

Uvnitř se změny omezují na modernizovaný infotainment s plovoucí obrazovkou o úhlopříčce 10,4 až 12,9 palce (podle výbavy), kterou doplňuje osvětlená dotyková lišta pro nastavení teploty a hlasitosti audia. Za příplatek můžete mít i head-up displej. Revizí prošel multifunkční volant, který kompletně přechází na fyzická tlačítka.

Nejvíce pozornosti na sebe strhává hlasový asistent. S jeho pomocí můžete hovorovým jazykem ovládat telefon, navigaci, hudbu a internetový prohlížeč. Už nyní se ho můžete zeptat na předpověď počasí, ale do budoucna si s ním popovídáte ještě lépe. Výhledově bude asistent rozšířen o chatbota ChatGPT s umělou inteligencí. Ten poskytne daleko rozsáhlejší vyhledávání informací.

Kromě toho, že s autem budete vést kvalitnější dialog, budete s ním i snadněji parkovat. Zdokonalený Park Assist Plus při pomalé jízdě sám označí místo, kam se vejde a následně do něj autonomně zaparkuje. Řidič jen sleduje okolí. Pokud je místo úzké, má majitel možnost vzdáleného zaparkování a vyparkování prostřednictvím mobilního telefonu, aniž by seděl ve voze. Modernizovaný Golf také poprvé přináší panoramatický kamerový systém Area View.

Dobrou zprávou je, že si Golf ponechá široký výběr zážehových i vznětových pohonů. Volkswagen z nabídky vyřadil neprávem vysmívaný litrový tříválec a za základ prezentuje rovnou čtyřválec TSI o výkonech 85 a 110 kW spárovaných se šestirychlostním manuálem. Automat dostanete k mild-hybridním derivátům eTSI se stejným výkonem. Na vrcholu stojí dvoulitrové TSI s výkonem 150 kW, které je dostupné i jako eHybrid se šestistupňovým DSG a větší lithium-iontovou baterií pro dojezd v bezemisním režimu 100 km.

Výhodou plug-in hybridu je možnost nabíjení až 50kW DC nabíječkou. V takovém případě se baterie nabije z 10 na 80 % během 25 minut. S plně nabitým akumulátorem byste měli teoreticky ujet 1000 km. Pokud vás nic z toho nezaujalo, jsou tu ještě dvoulitrové diesely s výkony 85 a 110 kW. Slabší využívá šestistupňový manuál, silnější pak sedmirychlostní automat. Ve všech případech pohání soustava jen přední kola. Bohužel, karosářská verze Variant nebude dostupná jako GTE ani jako plug-in hybrid.

Modernizovaný Volkswagen Golf: Přehled motorů
Druh pohonu Motorizace Výkon kW/k Karosářská verze
Zážehový motor  1.5 TSI, 6M 85/115 Golf/Golf Variant
Zážehový motor  1.5 TSI, 6M 110/150 Golf/Golf Variant
Zážehový motor  2.0 TSI, 7DSG 195/265 Golf GTI
Vznětový motor 2.0 TDI, 6M 85/115 Golf/Golf Variant
Vznětový motor 2.0 TDI, 7DSG 110/150 Golf/Golf Variant
Mild Hybrid 1.5 eTSI, 7DSG 85/115 Golf/Golf Variant
Mild Hybrid 1.5 eTSI, 7DSG 110/150 Golf/Golf Variant
Plug-in hybrid eHybrid 150/204 Golf
Plug-in hybrid GTE 200/272 Golf

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud