Nový Volkswagen Golf přijde skoro o rok později

27 komentářů

Ráďa
25. dubna • 14:52

Nechci nic říkat, jen si zas všímejte, že opět VW grup a opět Golf:-P Nemaskujte nic o tom co a jak se co prodává. Prostě zatím ten neuwagen nedrží vůbec pohromadě mno. Jak znám VW tak za tu dobu ty problémy neodstraní, ale aspoń zamaskuje mno :-D:-D:-D (Mercedes S + BMW 7 for ever)

Andy
2. května • 13:21

ja osobne som dostal k 18tym narodeninam od rodicov Golf V 1.9TDi (http://andy.kx.cz/auto.jpg) a moj otec ma BMW730d a mama VW Polo 1.4 a nemozem povedat ze by som chcel otcove auto pretoze je to na mna ako zaciatocnika prilis velke. Ale necitim sa ako trubka:)

petrumr
24. dubna • 20:18

Já znám jednoho co měl golfa 1,9 a při 120tkm prodal-byl to vrak a koupil Logana a neztěžuje si-víc místa,lepší motor i topení.:-)

Posraldescu
24. dubna • 21:51

A ted tu o Karkulce B-]

miro
25. dubna • 16:06

Karkulka si kupila Golfa a ten sa jej po par kilometroch pokazil, ani bohovi pohnut. Nastastie siel okolo vlk na Logane a odviezol ju k babicke. Ta, ked sa dopocula co sa stalo, od smiechu zomrela. Ten Golf tam este stale stoji, stoji a stoji... koniec "rozpravky"

Mates
24. dubna • 11:17

No nižší prodejnost Golfu lze vysvětlit i vyšší cenou oproti konkurenci,ale na druhou stranu bych rozhodně neřekl,že 5 Golf je nudné auto,to spíše o 4 byla celkově dost nepovedená a ani spolehlivost nebyla valná.

TECH
24. dubna • 12:20

Myslím si, že je i prodáván s větší nadhodnotou než konkurence.

chochmo
24. dubna • 13:11

V r.2003 som si pod tlakom strýka, ktorý sa zaoberá lízingom ojazdených áut, kúpil prvýkrát VW Golf-IV, 1,9TDi-Ocean, nový. Mám na ňom 75tis.km, vymenil som len jednu sadu stretávacích a koncových žiaroviek. Inak nič! Má longlife service- na výmenu oleja a filtrov som bol len 2x za uplynulé 4roky. Začínal som na Škode 105, Fabia, Punto, Seicento, Brava, Clio. Po prvom Golfe si kúpite aj ďalšieho. V piatok som kúpil aj menželke Golf V-1,9TDi. Horšie auto už nekúpim.

Hombre
24. dubna • 13:27

Horší auto už fakt ani koupit nejde:-D

Ráďa
25. dubna • 14:54

Toš jistě, Golf a ještě f traktor dýzlu, i Loganisté se mu smějí:-P

Ragulin
24. dubna • 15:22

My mame tiez golfa IV, rok vyroby 10/2001...1,4 motor, uzivane prevazne po meste... po nieco viac ako piatich rokoch hrkoce pristrojovka, odisli tlmice po 40 tis. kilometroch, zacali vrzgat panty na dverach, nieco vybruje v operadle vodica a spolujazdca pri volnobehu,vymena ziaroviek kazde tri mesiace/uz nemame ani tu original krabicu s nimi/ celkovo len priemerne odhlucnene, ale zase celkom robustne auto...zhrnul by som to tak, ze ta povestna kvalita plati do pieteho roku, auto je pravidelne servisovane a ma pomerne maly nabeh-len 50 tis kilometrov..neviem, este pred rokom by som nan nedal dopustit, ale ked som vyskusal civiva a auta inych znaciek, zistujem, ze do golfa uz nepojdem...minimalne teraz nie..aj predajcovia sa snazia z jeho povesti vytazit, ked sme boli pozerat 5-ku, tak povedal, ze ked uz mame 4, tak jedine uz len dalej golfa kupovat...som sa nad tym len pousmial...pre mna a pre vacsinu ludi, co nabehaju okolo 10 tis. kilometrov rocne je vyhodnejsia zaruka s dlhsim trvanim, nie neobmedzene kilometre...fleetovy predaj netvori zase taky podiel na predaji, je najmenej ziskovy a preto by sa mali automobilky snazit ist v ustrety hlavne klasickym vodicom, pretoze sice nekupuju auto kazde dva tri roky/niektori ano/, ale ked kupuju, tak predajca dokaze na tom aute zarobit viacej, ako na fleetovom predaji...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pes5
24. dubna • 17:01

Taky přidám osobní zkušenost, Golf IV, rv. 2001, 1.6 77kW, děs. Platil jsem za nové 460 tis., ale servis jsem navštěvoval často, pořád něco s motorem, k. byl fakt úplně na hovno. Na volnoběh, zcela bez varování, se místy rozhodl zvyšovat otáčky, jako kdybych pořád šlapal na plyn. Zvlášť v noci to bylo impozantní, bylo to jako záchranka, protože s tím taky klesalo napětí, a světla měnila intenzitu, takže to vypadalo jako jedna blikající siréna.. Autorizovaný, šíleně předražený servis z "na východ od Prahy" to vyřešil po čtvrté stížnosti/návštěvě. Pak jsem týden po garančce jednou zůstal stát v Německu, něco s ložiskem, prostě mě to auto fakt sralo. Tyče stabil. nápravy tloukly snad už od 10 tis. km. Jediné, co se mi líbilo, byl interiér, a nakonec taky design toho auta, jinak fakt zklamání!. Ale prodal jsem ho jako ojetinu v auto ESA myslím dobře, necelých 300 tis. po 50 tis. km, ale i tak těch peněz vražených do pojistky a servisování hluboce lituji. Nulová radost z toho auta, nejhorší ze všech ca 8 kusů, co jsem vlastnil.

lunochod
24. dubna • 9:39

Jedním z mnoha důvodů může být i mizerná kvalita Golfu. Kdyby byl skutečně tak kvalitní, tak by si přece věřili a dali na něj aspoň pětiletou záruku a prodávali o stošest, ne? :-D :-D

Spock
24. dubna • 10:05

Problem Golfu je spise cena, za tu kterou ma oproti konkurenci nic navic ma, pro me jako pro zakaznika tedy otazka zda mam priplacet nejakou castku X za vuz, ktery je nemastny neslany, stoji na kazdem rohu, celkem jasna ... jinak prodeje v absolutnich cislech nejsou zle. Asi opravdu pocitali s tim, ze toho proda vice a podle toho nastavili i rozlozeni nakladu na vyvoj a zavedeni modelu do konecne ceny.

wolff
24. dubna • 10:56

Myslím, že počítali min. s 0,5 mil. prodaných aut v EU (možná víc). Co z těchto čísel plyne je celkem jasné... (ono je to vidět i na hospodaření Volkswagenu - nemylsím koncernu jako takového, je prostě v mínusu)

Good
24. dubna • 19:45

VW je plusový

Antracit
24. dubna • 9:44

Zákazníci co kupují Golf nepotřebují 5 let záruky, tohle je vůbec nezajímá si myslím... kupují prostě GOLF a koupí ho i kdyby měl záruku jen rok. B-]

x12345678
24. dubna • 11:24

On je velmi podstatný rozdíl mezi zárukou x let ohraničenou obvyklými 100 tis. km a zárukou 2 roky bez omezení počtu km. Golfy, focusy a astry jsou v EU nejčastěji nasazovány jako fleetové vozy a mají nesrovnatelně větší kilometrové proběhy, než soukromé vozy korejské provenience. A přesně tak je směřována záruka, která musí být obchodním argumentem, s kvalitou to nemá absolutně nic společného.
Autromobilky velmi podrobně analyzují průběhy km u svých modelů a podle toho nabízejí záruku. A soukromníkovi s 15 tis. km ročně je bližší záruka 5 let omezená 100 tisíci km, zatímco u fleetu je výhodnější to, co nabízí například VW.Otázkou k půvopnímu tématu článku zůstává, proč VW vypustil tohle zřejmě mírně zavádějící prohlášení.
Je to buď proto, že:a) Golf 5 se sice zpočátku prodával nic moc, ale čím je starší, tím vypadá situace optimističtěji, zákaznící jej momentálně jako výběhový model rozhodně nevnímají. Chce VW tenhle trend ekonomicky využít a celkem logicky vyčkat?b) VW už několikrát udělal fintu, že prezentoval pozdější uvedení inovace na trh, než byla pravda a tím si udržel neklesající prodeje starého modelu. Celkem logicky se dá počítat s tím, že takhle uvede nový Sharan, když stávající 2. generace je v současné době v nabídce s obrovskými slevami a i přesto VW nový model popírá. Čeká nás to i v případě Golfu 6?

Skyline
24. dubna • 14:08

Ten argument ohledne fleetovych projedu by byl velmi pekny, kdyby se ovsem netykal Golfu. Nevim, kdes vzal informaci, ze se do firem prodavaji prave Golfy, ale z praxe vim, ze Golf klasickym referentakem neni, a to ani v Nemecku.

JK
24. dubna • 19:05

Já mám zkušenost z belgie/holandska a tam se to firemnimi Jetty, Gofy, jak 5D tak kombíky, jen hemží.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MT
24. dubna • 20:47

Tak jest. Kdesi jsem zachytil statistiku, ve které bylo kolik % celkem vyrobených aut od evropských značek jde do flotil. A pokud se pamatuji, tak u VW, Fordu a Opelu to bylo víc než 50%.

_Teddy_
24. dubna • 21:17

Jo, to je mozne, ale ak uz hovorime o VW, Ford a Opel ako fleetovych autach, tak nie golf, focus a astra, ale skor passat, mondeo a vectra. Aspon teda v Rakusku som nikde nevidel take male auta ako sluzobne. Najcastejsie passat, a4, alebo avensis, vacsinou v kombi prevedeni...

MT
24. dubna • 22:10

Obchodních zástupců se passaty, mondea ani vectry netýkají, ty jsou určeny pro střední management. Cesťákům jdou právě golfy, focusy a astry. V česku též fabie a v menší míře octavie.Příklady?
O2: Fabia, octavia, focus
T-Mo: Fabia, octavia
Vodafone: focus, golf
Astra-Zeneca: Astra
Pfizer: Astra
GTS-Novera: Golfatd.

Skyline
24. dubna • 21:46

Mam uplne stejnou zkusenost.

neodborník
24. dubna • 9:22

Což takhle do článku přidat to nejpodstatnější, počty prodaných Golfů ? A porovnat prodeje s konkurencí, třeba ten Civic a Bravo,.... Kusy jsou určitě srovnatelnější měřítko než mlhavé pojmy atraktivita apod. Teprve prodané kusy určí kdo zákazníkům vyhovuje víc a třeba se i víc líbí.

Radek Ondrášík
24. dubna • 9:34

Prodeje za rok 2006 v EU1. - Astra - 437 000
2. - Clio - 431 000
3. - Focus - 420 000
4. - Golf - 417 000Ty počty ale nehrají vůbec roli. Takového Civicu se prodalo okolo 200 000 kusů a Bravo do predeje teprve půjde. Jde i o to, jak velkou výrobu daná automobilka zvolí. Pokud někdo vyrábí jen 200 000 vozů, pak jich prostě více neprodá, kdežto někdo může vyrábět 500 000 vozů a prodá jenom 300 000.Důležitým údajem je i ziskovost z jednoho vozu atd. Nelze se na to dívat jenom v absolutních číslech. Navíc každá automobilka má určité plány prodejů, které se musí dodržet, aby se model zaplatil, pokryly se náklady a udělal se určitý zisk. Toto nastane při určitém prodeji a zde je prostě háček. Golfu se mělo prodávat více, než se nyní prodává.To, že je 4. nejprodávanější na tom nic nemění a nemění na tom nic ani počet prodaných vozů v aboslutních číslech.Sám VW loni uvedl, že prodeje Golfu nejsou zdaleka takové, jak původně počítal, a proto musí přijít šestá generace trochu předčasně. Nyní toto prohlášení mění, takže někde je zakopaný pes.

_Teddy_
24. dubna • 10:08

To som tiez niekde cital, ze VW nie je celkom spokojne s predajom Golfu (tusim v AID bola daka analyza). Co naplat, tie casy, ked Golf valcoval nizsiu strednu triedu aut su davno prec. Do "golf-class" sa dnes tlaci mnoho novych modernych hatch-backov (oproti ktorym golf posobi dost obstarozne) a dalsie sa chystaju (fakt krasne bravo, lacne cee'd). A ak VW naozaj odlozi novy Golf az na koniec buduceho roka, prepad v jeho predaji bude este vyraznejsi...

Doporučujeme

Články odjinud