Nechci nic říkat, jen si zas všímejte, že opět VW grup a opět Golf:-P Nemaskujte nic o tom co a jak se co prodává. Prostě zatím ten neuwagen nedrží vůbec pohromadě mno. Jak znám VW tak za tu dobu ty problémy neodstraní, ale aspoń zamaskuje mno :-D:-D:-D (Mercedes S + BMW 7 for ever)
ja osobne som dostal k 18tym narodeninam od rodicov Golf V 1.9TDi (http://andy.kx.cz/auto.jpg) a moj otec ma BMW730d a mama VW Polo 1.4 a nemozem povedat ze by som chcel otcove auto pretoze je to na mna ako zaciatocnika prilis velke. Ale necitim sa ako trubka:)
Já znám jednoho co měl golfa 1,9 a při 120tkm prodal-byl to vrak a koupil Logana a neztěžuje si-víc místa,lepší motor i topení.:-)
A ted tu o Karkulce B-]
Karkulka si kupila Golfa a ten sa jej po par kilometroch pokazil, ani bohovi pohnut. Nastastie siel okolo vlk na Logane a odviezol ju k babicke. Ta, ked sa dopocula co sa stalo, od smiechu zomrela. Ten Golf tam este stale stoji, stoji a stoji... koniec "rozpravky"
No nižší prodejnost Golfu lze vysvětlit i vyšší cenou oproti konkurenci,ale na druhou stranu bych rozhodně neřekl,že 5 Golf je nudné auto,to spíše o 4 byla celkově dost nepovedená a ani spolehlivost nebyla valná.
Myslím si, že je i prodáván s větší nadhodnotou než konkurence.
V r.2003 som si pod tlakom strýka, ktorý sa zaoberá lízingom ojazdených áut, kúpil prvýkrát VW Golf-IV, 1,9TDi-Ocean, nový. Mám na ňom 75tis.km, vymenil som len jednu sadu stretávacích a koncových žiaroviek. Inak nič! Má longlife service- na výmenu oleja a filtrov som bol len 2x za uplynulé 4roky. Začínal som na Škode 105, Fabia, Punto, Seicento, Brava, Clio. Po prvom Golfe si kúpite aj ďalšieho. V piatok som kúpil aj menželke Golf V-1,9TDi. Horšie auto už nekúpim.
Horší auto už fakt ani koupit nejde:-D
Toš jistě, Golf a ještě f traktor dýzlu, i Loganisté se mu smějí:-P
My mame tiez golfa IV, rok vyroby 10/2001...1,4 motor, uzivane prevazne po meste... po nieco viac ako piatich rokoch hrkoce pristrojovka, odisli tlmice po 40 tis. kilometroch, zacali vrzgat panty na dverach, nieco vybruje v operadle vodica a spolujazdca pri volnobehu,vymena ziaroviek kazde tri mesiace/uz nemame ani tu original krabicu s nimi/ celkovo len priemerne odhlucnene, ale zase celkom robustne auto...zhrnul by som to tak, ze ta povestna kvalita plati do pieteho roku, auto je pravidelne servisovane a ma pomerne maly nabeh-len 50 tis kilometrov..neviem, este pred rokom by som nan nedal dopustit, ale ked som vyskusal civiva a auta inych znaciek, zistujem, ze do golfa uz nepojdem...minimalne teraz nie..aj predajcovia sa snazia z jeho povesti vytazit, ked sme boli pozerat 5-ku, tak povedal, ze ked uz mame 4, tak jedine uz len dalej golfa kupovat...som sa nad tym len pousmial...pre mna a pre vacsinu ludi, co nabehaju okolo 10 tis. kilometrov rocne je vyhodnejsia zaruka s dlhsim trvanim, nie neobmedzene kilometre...fleetovy predaj netvori zase taky podiel na predaji, je najmenej ziskovy a preto by sa mali automobilky snazit ist v ustrety hlavne klasickym vodicom, pretoze sice nekupuju auto kazde dva tri roky/niektori ano/, ale ked kupuju, tak predajca dokaze na tom aute zarobit viacej, ako na fleetovom predaji...
Taky přidám osobní zkušenost, Golf IV, rv. 2001, 1.6 77kW, děs. Platil jsem za nové 460 tis., ale servis jsem navštěvoval často, pořád něco s motorem, k. byl fakt úplně na hovno. Na volnoběh, zcela bez varování, se místy rozhodl zvyšovat otáčky, jako kdybych pořád šlapal na plyn. Zvlášť v noci to bylo impozantní, bylo to jako záchranka, protože s tím taky klesalo napětí, a světla měnila intenzitu, takže to vypadalo jako jedna blikající siréna.. Autorizovaný, šíleně předražený servis z "na východ od Prahy" to vyřešil po čtvrté stížnosti/návštěvě. Pak jsem týden po garančce jednou zůstal stát v Německu, něco s ložiskem, prostě mě to auto fakt sralo. Tyče stabil. nápravy tloukly snad už od 10 tis. km. Jediné, co se mi líbilo, byl interiér, a nakonec taky design toho auta, jinak fakt zklamání!. Ale prodal jsem ho jako ojetinu v auto ESA myslím dobře, necelých 300 tis. po 50 tis. km, ale i tak těch peněz vražených do pojistky a servisování hluboce lituji. Nulová radost z toho auta, nejhorší ze všech ca 8 kusů, co jsem vlastnil.
Jedním z mnoha důvodů může být i mizerná kvalita Golfu. Kdyby byl skutečně tak kvalitní, tak by si přece věřili a dali na něj aspoň pětiletou záruku a prodávali o stošest, ne? :-D :-D
Problem Golfu je spise cena, za tu kterou ma oproti konkurenci nic navic ma, pro me jako pro zakaznika tedy otazka zda mam priplacet nejakou castku X za vuz, ktery je nemastny neslany, stoji na kazdem rohu, celkem jasna ... jinak prodeje v absolutnich cislech nejsou zle. Asi opravdu pocitali s tim, ze toho proda vice a podle toho nastavili i rozlozeni nakladu na vyvoj a zavedeni modelu do konecne ceny.
Myslím, že počítali min. s 0,5 mil. prodaných aut v EU (možná víc). Co z těchto čísel plyne je celkem jasné... (ono je to vidět i na hospodaření Volkswagenu - nemylsím koncernu jako takového, je prostě v mínusu)
VW je plusový
Zákazníci co kupují Golf nepotřebují 5 let záruky, tohle je vůbec nezajímá si myslím... kupují prostě GOLF a koupí ho i kdyby měl záruku jen rok. B-]
On je velmi podstatný rozdíl mezi zárukou x let ohraničenou obvyklými 100 tis. km a zárukou 2 roky bez omezení počtu km. Golfy, focusy a astry jsou v EU nejčastěji nasazovány jako fleetové vozy a mají nesrovnatelně větší kilometrové proběhy, než soukromé vozy korejské provenience. A přesně tak je směřována záruka, která musí být obchodním argumentem, s kvalitou to nemá absolutně nic společného. Autromobilky velmi podrobně analyzují průběhy km u svých modelů a podle toho nabízejí záruku. A soukromníkovi s 15 tis. km ročně je bližší záruka 5 let omezená 100 tisíci km, zatímco u fleetu je výhodnější to, co nabízí například VW.Otázkou k půvopnímu tématu článku zůstává, proč VW vypustil tohle zřejmě mírně zavádějící prohlášení.Je to buď proto, že:a) Golf 5 se sice zpočátku prodával nic moc, ale čím je starší, tím vypadá situace optimističtěji, zákaznící jej momentálně jako výběhový model rozhodně nevnímají. Chce VW tenhle trend ekonomicky využít a celkem logicky vyčkat?b) VW už několikrát udělal fintu, že prezentoval pozdější uvedení inovace na trh, než byla pravda a tím si udržel neklesající prodeje starého modelu. Celkem logicky se dá počítat s tím, že takhle uvede nový Sharan, když stávající 2. generace je v současné době v nabídce s obrovskými slevami a i přesto VW nový model popírá. Čeká nás to i v případě Golfu 6?
Ten argument ohledne fleetovych projedu by byl velmi pekny, kdyby se ovsem netykal Golfu. Nevim, kdes vzal informaci, ze se do firem prodavaji prave Golfy, ale z praxe vim, ze Golf klasickym referentakem neni, a to ani v Nemecku.
Já mám zkušenost z belgie/holandska a tam se to firemnimi Jetty, Gofy, jak 5D tak kombíky, jen hemží.
Tak jest. Kdesi jsem zachytil statistiku, ve které bylo kolik % celkem vyrobených aut od evropských značek jde do flotil. A pokud se pamatuji, tak u VW, Fordu a Opelu to bylo víc než 50%.
Jo, to je mozne, ale ak uz hovorime o VW, Ford a Opel ako fleetovych autach, tak nie golf, focus a astra, ale skor passat, mondeo a vectra. Aspon teda v Rakusku som nikde nevidel take male auta ako sluzobne. Najcastejsie passat, a4, alebo avensis, vacsinou v kombi prevedeni...
Obchodních zástupců se passaty, mondea ani vectry netýkají, ty jsou určeny pro střední management. Cesťákům jdou právě golfy, focusy a astry. V česku též fabie a v menší míře octavie.Příklady?O2: Fabia, octavia, focusT-Mo: Fabia, octaviaVodafone: focus, golfAstra-Zeneca: AstraPfizer: AstraGTS-Novera: Golfatd.
Mam uplne stejnou zkusenost.
Což takhle do článku přidat to nejpodstatnější, počty prodaných Golfů ? A porovnat prodeje s konkurencí, třeba ten Civic a Bravo,.... Kusy jsou určitě srovnatelnější měřítko než mlhavé pojmy atraktivita apod. Teprve prodané kusy určí kdo zákazníkům vyhovuje víc a třeba se i víc líbí.
Prodeje za rok 2006 v EU1. - Astra - 437 0002. - Clio - 431 0003. - Focus - 420 0004. - Golf - 417 000Ty počty ale nehrají vůbec roli. Takového Civicu se prodalo okolo 200 000 kusů a Bravo do predeje teprve půjde. Jde i o to, jak velkou výrobu daná automobilka zvolí. Pokud někdo vyrábí jen 200 000 vozů, pak jich prostě více neprodá, kdežto někdo může vyrábět 500 000 vozů a prodá jenom 300 000.Důležitým údajem je i ziskovost z jednoho vozu atd. Nelze se na to dívat jenom v absolutních číslech. Navíc každá automobilka má určité plány prodejů, které se musí dodržet, aby se model zaplatil, pokryly se náklady a udělal se určitý zisk. Toto nastane při určitém prodeji a zde je prostě háček. Golfu se mělo prodávat více, než se nyní prodává.To, že je 4. nejprodávanější na tom nic nemění a nemění na tom nic ani počet prodaných vozů v aboslutních číslech.Sám VW loni uvedl, že prodeje Golfu nejsou zdaleka takové, jak původně počítal, a proto musí přijít šestá generace trochu předčasně. Nyní toto prohlášení mění, takže někde je zakopaný pes.
To som tiez niekde cital, ze VW nie je celkom spokojne s predajom Golfu (tusim v AID bola daka analyza). Co naplat, tie casy, ked Golf valcoval nizsiu strednu triedu aut su davno prec. Do "golf-class" sa dnes tlaci mnoho novych modernych hatch-backov (oproti ktorym golf posobi dost obstarozne) a dalsie sa chystaju (fakt krasne bravo, lacne cee'd). A ak VW naozaj odlozi novy Golf az na koniec buduceho roka, prepad v jeho predaji bude este vyraznejsi...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.