Nový Volkswagen Golf GTI dostal samosvorný diferenciál

Německá automobilka představila další ze svých novinek, které ukáže na autosalonu v Ženevě. Tentokrát nejde o nic menšího, než o nový Golf GTI.

Volkswagen přiveze do Ženevy finální verzi nového GTI. Nebudeme se zdržovat zbytečnými úvody a rovnou přejdeme k věci. Pod kapotou je dvoulitrový přeplňovaný benzinový motor naladěný na 220 k (4500 – 6200 ot./min) a 350 Nm dostupných od 1500 – 4400 ot./min. Hnaná je samozřejmě přední náprava, a to přes šestistupňovou manuální převodovku, kterou bude možné vyměnit za šestistupňové DSG.

Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Komu by to nestačilo, pro něj má Volkswagen vůbec poprvé v historii připravenou variantu GTI Performance. Ta nabídne o deset koní více (230 k, 4700 – 6200 ot./min) a především dostane užitečný detail v podobě samosvorného diferenciálu. A ano, můžete si být jisti tím, že nejde o nějakou elektronickou náhražku, ale o skutečný diferenciál VAQ. Základní GTI zvládne stovku za 6,5 s, maximální rychlost dosahuje na 246 km/h. Verze Performance je o desetinu lepší a na maximálce dosáhne na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ať už si vyberete cokoliv, můžete si být jistí, že dostanete také start/stop systém. Tabulky slibují kombinovanou spotřebu pohybující se kolem 6,5 l/100 km, ale víme, jak to speciálně u těchto motorů se spotřebou je. O patřičnou jistotu při dobrzďování do zatáček se starají kotoučové brzdy o rozměru 312 x 25 mm vpředu a 300 x 12 mm vzadu. Performance je i v tomto ohledu lepší. Dopředu dostanete kotouče velikosti 340 x 30 mm, dozadu pak 310 x 22 mm. A mimochodem, GTI váží 1351 kg.

Na německém trhu začne Volkswagen přijímat objednávky od pátého března. Cena startuje na 28 350 euro. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků