Nový Volkswagen Golf GTI dostal samosvorný diferenciál

Německá automobilka představila další ze svých novinek, které ukáže na autosalonu v Ženevě. Tentokrát nejde o nic menšího, než o nový Golf GTI.

Volkswagen přiveze do Ženevy finální verzi nového GTI. Nebudeme se zdržovat zbytečnými úvody a rovnou přejdeme k věci. Pod kapotou je dvoulitrový přeplňovaný benzinový motor naladěný na 220 k (4500 – 6200 ot./min) a 350 Nm dostupných od 1500 – 4400 ot./min. Hnaná je samozřejmě přední náprava, a to přes šestistupňovou manuální převodovku, kterou bude možné vyměnit za šestistupňové DSG.

Testy | Volkswagen | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Komu by to nestačilo, pro něj má Volkswagen vůbec poprvé v historii připravenou variantu GTI Performance. Ta nabídne o deset koní více (230 k, 4700 – 6200 ot./min) a především dostane užitečný detail v podobě samosvorného diferenciálu. A ano, můžete si být jisti tím, že nejde o nějakou elektronickou náhražku, ale o skutečný diferenciál VAQ. Základní GTI zvládne stovku za 6,5 s, maximální rychlost dosahuje na 246 km/h. Verze Performance je o desetinu lepší a na maximálce dosáhne na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ať už si vyberete cokoliv, můžete si být jistí, že dostanete také start/stop systém. Tabulky slibují kombinovanou spotřebu pohybující se kolem 6,5 l/100 km, ale víme, jak to speciálně u těchto motorů se spotřebou je. O patřičnou jistotu při dobrzďování do zatáček se starají kotoučové brzdy o rozměru 312 x 25 mm vpředu a 300 x 12 mm vzadu. Performance je i v tomto ohledu lepší. Dopředu dostanete kotouče velikosti 340 x 30 mm, dozadu pak 310 x 22 mm. A mimochodem, GTI váží 1351 kg.

Na německém trhu začne Volkswagen přijímat objednávky od pátého března. Cena startuje na 28 350 euro. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků