Nový Volkswagen Golf GTI dostal samosvorný diferenciál

Německá automobilka představila další ze svých novinek, které ukáže na autosalonu v Ženevě. Tentokrát nejde o nic menšího, než o nový Golf GTI.

Volkswagen přiveze do Ženevy finální verzi nového GTI. Nebudeme se zdržovat zbytečnými úvody a rovnou přejdeme k věci. Pod kapotou je dvoulitrový přeplňovaný benzinový motor naladěný na 220 k (4500 – 6200 ot./min) a 350 Nm dostupných od 1500 – 4400 ot./min. Hnaná je samozřejmě přední náprava, a to přes šestistupňovou manuální převodovku, kterou bude možné vyměnit za šestistupňové DSG.

Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Komu by to nestačilo, pro něj má Volkswagen vůbec poprvé v historii připravenou variantu GTI Performance. Ta nabídne o deset koní více (230 k, 4700 – 6200 ot./min) a především dostane užitečný detail v podobě samosvorného diferenciálu. A ano, můžete si být jisti tím, že nejde o nějakou elektronickou náhražku, ale o skutečný diferenciál VAQ. Základní GTI zvládne stovku za 6,5 s, maximální rychlost dosahuje na 246 km/h. Verze Performance je o desetinu lepší a na maximálce dosáhne na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ať už si vyberete cokoliv, můžete si být jistí, že dostanete také start/stop systém. Tabulky slibují kombinovanou spotřebu pohybující se kolem 6,5 l/100 km, ale víme, jak to speciálně u těchto motorů se spotřebou je. O patřičnou jistotu při dobrzďování do zatáček se starají kotoučové brzdy o rozměru 312 x 25 mm vpředu a 300 x 12 mm vzadu. Performance je i v tomto ohledu lepší. Dopředu dostanete kotouče velikosti 340 x 30 mm, dozadu pak 310 x 22 mm. A mimochodem, GTI váží 1351 kg.

Na německém trhu začne Volkswagen přijímat objednávky od pátého března. Cena startuje na 28 350 euro. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků