Premiéru nového Clubsportu doplní na Nürburgringu i nová závodní verze spalující bioethanol.
Volkswagen letos slaví 50 let výroby kultovního modelu Golf. Velké oslavy se přitom hatchback dočká už příští víkend během čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu, kde německá značka oznamuje odhalení nejnovější přiostřené varianty Golfu GTI s přídomkem Clubsport. Novinka se ukáže už v pátek 31. května, slavit v duchu motorsportu bude nicméně značka i během samotného vytrvalostního závodu (1.–2. června).
Nový Golf GTI Clubsport nám zatím Volkswagen ukazuje v maskované podobě, čekat ovšem můžeme upravený přední nárazník, standardní LED Plus světlomety včetně osvětleného loga značky, velký střešní spoiler na zádi nebo nová 19palcová kola Queenstown. Značka dodává, že lehčí kovaná 19palcová kola Warmenau nabídne za příplatek.
Pod kapotou lze očekávat vyladění známého přeplňovaného čtyřválce o objemu dvou litrů, jehož výkon v Clubsport specifikaci zatím neznáme. Novinku však značka popisuje jako dosud nejvýkonnější produkční Golf s pohonem předních kol. Určitě tedy překoná standardní GTI s výkonem 265 koní (195 kW). O použité převodovce se Volkswagen nezmiňuje – po nedávném faceliftu ale GTI již zahodilo šestistupňový manuál a nabízí výhradně sedmistupňové DSG.
Se zajištěním trakce bude novému Clubsportu standardně pomáhat elektronicky řízená uzávěrka předního diferenciálu. Adaptivní podvozek DCC bude příplatkovou výbavou a po vzoru dřívějšího modelu se v nabídce jízdních režimů opět ukáže i speciální nastavení pro Severní smyčku Nürburgringu.
Oslavy nebudou na německém okruhu končit pouze odhalením nového GTI Clubsport. Do 24hodinového závodu totiž Volkswagen nasadí závodní GTI s příhodným startovním číslem #50. Nejnovější speciál vychází z vývoje Clubsportu, svých 348 koní (256 kW) bude nicméně krmit alternativním palivem, přesněji novým bioethanolem od Shellu. Nakonec, i do klasické verze vytrvalostního závodu (ADAC 24h Classic) nastoupí hned trojice klasických Golfů GTI, z nichž jeden ponese maskování k oslavám padesátky.