Kde jinde a kdy jindy pořádat premiéru sportovního auta, než při proslulém sportovním klání na Nordschleife?
Na Ring Boulevardu stáhli plachtu z nového Golfu GTI Clubsport plachtu jezdci Benjamin Leuchter a Hans-Joachim Stuck. Novinku poznáte na první dobrou díky specifickému přednímu nárazníku, světlometům LED Plus a také podsvíceným logem Volkswagenu. Vzadu si můžete všimnout funkčního střešního spoileru a světel s odlišnou grafikou, než u normálního GTI.
Nová jsou také 19palcová kola Queenstown, která díky rozdělení na pět segmentů připomínají disky Detroit z páté generace GTI – volitelně můžete sáhnout po kovaných kolech Warmenau, která váží i se svými 19 palci pouhých osm kilogramů. Nižší neodpružená hmota by se měla projevit na jízdní dynamice.
A té má nový Clubsport na rozdávání. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec EA888 LK3 evo4 posílá na kola 221 kW (standardní GTI má ve své aktuální podobě 195 kW) a 400 Nm. Na přední nápravě najdeme elektronicky řízený uzamykatelný diferenciál, volitelně je k dispozici adaptivní odpružení DCC. U něj přijde ke slovu jízdní režim Special, určený výhradně pro GTI Clubsport. Ten byl vyladěn pro maximální efektivitu přímo pro severní smyčku Nürburgringu, zajisté si tak poradí i s klikatou okreskou.
Nový Volkswagen Golf GTI Clubsport zrychlí na 100 km/h za 5,6 sekundy a jede až 250 km/h, ale skrze příplatkový paket Race je možné posunout omezovač až na 267 km/h.