Nový Volkswagen Golf odhalil bohatou základní výbavu. Další si koupíte i online

58 komentářů

Jura
29. října • 13:23

strašně se mi líbí jak píší o té revoluci ve výbavě...že spousta věcí půjde pouze "aktivovat" i když nebyla objednána v továrně....kua tohle už funguje dobrých 10-15let!!! Jenom ti idioti v servise to neumí a nebo to nechtějí dělat!! Pak je musí školit kdejakej Lojza z garáže. Viz.kauza start-stop a podobně. Taky furt, nejde nejde a ejhle? Pak to začali vypínač ještě než to auto vyjelo ze salonu, protože to nikdo nechtěl kupovat. A takhle je to se vším. Kdo má mobil a Caristu nebo OBDeleven si všechno poštěluje sám

OTTO
29. října • 0:38

Mně úplně stačí, že dali do základu fejkové výfuky. Děkuji, nechci!

Josef
28. října • 20:17

A co tak to zkusit jinak a místo "mohutných" a "obsažných" zdejších diskusí jednoduše počkat až bude auto v realu k dispozici u prodejce, navštívit značkový autosalon VW, dohodnout se s prodejcem na čase, kdy se mi bude jako potenciálnímu kupci věnovat a třeba mu napíši na papír pár otázek, na které budu chtít znát kvalifikovanou odpověď. No a potom přijdu v dohodnutém čase, prodejce mne přímo u auta se vším seznámí a vysvětlí a auto si pořádně "prolezu" a potom i vyzkouším v předváděcí jízdě. A když jdu do finále rozhodování, tak si auto půjčím i na víkend (třeba i za poplatek) abych si vyvrátil (nebo potvrdil) případné pochybnosti. A je to. A potom buď koupím, nebo nekoupím a kupuji jinde. A v případě, že to s Golfem od začátku nemyslím vážně? Tak přece takové pitomosti, co se zde "znalecky" rozebírají v "diskusi" vynechám a zajímám se o jiné auto. ;-)
(Jo a prodejce většinou pozná, jestli to myslíte s koupí auta vážně a podle toho se vám i věnuje...:-) Ale i v případě, když kápnete božskou a slušně poprosíte a podvolíte se termínu, kdy má čas, tak i v takovém případě se dozvíte určitě více, než od některých zdejších "odborníků" :-))

mpolan
28. října • 21:58

A takhle se pozná koncernoVWý fanatik...

Josef
29. října • 17:06

mpolane, četl jsem si opakovaně můj diskusní příspěvek a nenašel jsem nic, co by mne určovalo jako koncernoVWého fanatika. Přečetl jsem si na druhou stranu tvé příspěvky v diskusi (včetně jiných větví této diskuse) a podle obsahu a formy to vypadá že jsi naopak spíše ty ten "fanatik", nebo přesněji, že máš o kolečko míň. Každému kdo má IQ větší jak 70, přece musí být jasné, že v koncernu VW úlohu Low Cost/End hraje Škoda a tvoje požadavky na základní vybavení ti může proto splnit v koncernu nejspíš ta Škoda. (I když podle reakcí odborářů Škody a škodovácké veřejnosti to vypadá, že i minimální výbava a související cena bude ohrožena i u té Škody a kdo bude chtíít "holátka" za málo peněz, bude muset jít jinam -např. k Dacii...).
Napsal jsem to v případě Golfa srozumitelně, cituji: "...A v případě, že to s Golfem od začátku nemyslím vážně? Tak přece takové pitomosti, co se zde "znalecky" rozebírají v "diskusi" vynechám a zajímám se o jiné auto." - to by přece nenapsal žádný koncernoVWý fanatik.
Tvoje některé příspěvky mpolane mi připomínají "diskuse" někdy před 15 lety ohledně systému ABS a potom ESP, kdy řada "mudrlantů" rozebírala, jak je to zbytečné připlácet za takové "doplňky" výbavy, když oni to nikdy nepotřebovali a proto to ani nechtějí...;-)
Ještě jsem si vzpomněl na věcný argument - otázky: "Proč někdo odmítá a odsuzuje věci, které si pořádně nevyzkoušel a nepochopil jejich funkci a tím i uplatnění v provozu? A nenaučil se je pořádně používat?" - proto jsem uvedl v mém příspěvku doporučení všechno si vyzkoušet a ověřit v praxi a teprve potom diskutovat (ne naopak, jako v této "diskusi", když si "diskutéři" prohlédli Golfa sotva na obrázku a "chrlí" své "odborné" posudky...).
A na závěr jen poznamenám, že v blízké budoucnosti se asi setkáme v praxi s auty plně vybavenými (budou se vyrábět jako Baťa cvičky :-)) a funkce se budou odblokovávat podle toho co člověk zaplatí. Ono je totiž dost výrobně drahé sledovat v podstatě formou "kusové výroby" auta sestavovavná podle bohatého konfigurátoru a podle toho nastavovat logistiku - objednávky a distribuci konkrétních dílů podle specifických požadavků kažého zákazníka. S tím souvisí i zajištění kvality montáže, protože pokud na lince dostane dělník do ruky určitý díl pouze 1x za měsíc, tak asi zručnost není taková, jako by tomu bylo v případě, že to dělá opakovaně X-krát za den. A cena dílů se v případě dodavatelů odvíjí od množství a počtu objednávek. Je asi jednodušší a levnější naráz objednat velkké množství, než opakovaně po "pár" kouskách v závislosti na tom, co si kdo objedná podle toho, co ho "zrovna napadne".

Mirek
29. října • 21:42

Ale jsi, když to napíše mpolan, tak to přece musí být pravda. :-D ;-)

Josef
29. října • 22:03

Uznávám, Mirku, nejpravdivější pravda... ;-), Dobrou noc.:-)

Marek71
29. října • 18:16

Tento systém, nic moc personalizace, už dávno praktikují Japonci. Člověk má na výběr pár výbav, k tomu jenom pár příplatkových doplňků a hotovo. A přesně jak píšeš, je to pak jednodušší na logistiku. Akorát třeba nemůžeš nakombinovat kožené sedačky k základní výbavě, jako to jde jinde. Ale to se dá přežít, každý přístup má svoje, já s tím problém nemám, měl jsem několik japonských aut.Přečetl jsem si tvůj příspěvek a souhlasím s tebou, není tam nic, co by někoho opravňovalo nazvat tě koncernovým fanatikem, alespoň já to tam nevidím. Leda tak někdo, kdo neumí pochopit smysl psaného textu.

OTTO
30. října • 11:06

Za mě je tedy japonský přístup, kdy ke koženým sedačkám dostanu povinně i chromované kliky dveří (vnější) a nebo k hlídači mrtvého úhlu nízkoprofilové gumy, nezkousnutelný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
30. října • 11:44

Ano, to souhlasím, někdy ta kombinace není úplně po chuti a člověk musí brát to, co je. Opravdu nejde naklikat libovolné kombinace. I když... to často nejde ani u evropských aut. Vyberu si jedno a s tím musím i něco jiného, taky tam není úplná svoboda výběru. Ale proti Japoncům (a Korejcům) je to jistě volnější.Já jako zájemce o ojetiny to ale kvituji, protože pak je na výběr v japonských autech většinou plná výbava a nemusím zkoumat co tam chybí. A cenový rozdíl oproti horší výbavě je zanedbatelný. Když jsem koukal na ojeté BMW 5 (jako konkurent Lexusu GS, který jsem nakonec koupil), tak jsem se nestačil divit těm kombinacím, častokrát pomohl jenom VIN dekodér a byl to opruz. Naproti tomu Lexus měl tuším 3 výbavy, většina aut s tím silnějším hybridem je v té nejvyšší a není co spekulovat :-)

Josef
29. října • 21:28

O tom jsem se Marku obdobně už zmiňoval v jiných diskusích. Ten, kdo nekupuje "holátko" a má v oblibě bohatší výbavu, tak si u Japonců rozhodně vybere. A v případě maximálních výbav je cena často nižší než u srovnatelné evropské konkurence. Ale jak jsi napsal, každý postup má svoje. Je na každém, aby se rozhodl podle svých přání a představ, hlavně aby byl spokojen. Někomu stačí "holátko" a jiný chce mít maximum výbavy a ještě k tomu v kůži. Je zbytečné v tomto směru kritizovat/odsuzovat volbu někoho jiného. Když je nějaké "udělátko" pro někoho zbytečností, to přece neznamená, že to "udělátko" někdo druhý naopak ocení jako přednost.

jaro
28. října • 18:12

Čekal jsem klasičtější předek resp. masku než co je zobrazeno... To musí nový golf čumákem kopírovat nové modely Toyoty? Ti mladí designeři umí jen opisovat od druhých. Jednoznačně nelíbí!

Q
27. října • 19:35

Asi jsem už stará konzerva. Mobilní služby, We Connect, digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání a startování, CarX ... nic z toho nepotřebuju a Golf to bude mít v základní výbavě. Ale bude bez loketní opěrky, bez výdechů klimatizace pro zadní cestující (exaktně to v článku není, ale u u koncernu VW se vždycky vázalo s tou loketkou). Otázkou je, jak to bude s tempomatem, starší Golf ho v základu nemá a u nového zatím nevíme.

Puk
27. října • 19:49

Presne.

petr r. (petrumr)
27. října • 19:45

lepší je omezovač než tempomat,...... já jsem stará konzerva a jak vidím, že do auta se nedostanu bez telefonu tak si říkám, jestli novináři si nedělají srandu.

Q
27. října • 21:13

Omezovač mi sám o sobě přijde ... tak trochu omezený. Z hlavy znám jenom jedno auto, co má omezovač, ale nemá tempomat. Fabia.

petr r. (petrumr)
27. října • 21:21

víš přesně co je omezovač rychlosti? nastavíš si třeba 56 a nejedeš rychleji když neprošlápneš plyn přes doraz.. Já jsem na fábii měl jen tempomat, můžeš napsat typ fábie co má jenom omezovač?

Q
27. října • 22:02

Ano, přesně tohle jsem myslel. Má to současná Fabia ve výbavě Ambition (omezovač je standard, tempomat je za příplatek).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
28. října • 7:00

Co furt dáváte do každé diskuze dálnici, někdo na dálnici vyjede jednou za rok a používá auto kolem komíma a ten tempomat je na dnešní provoz nepoužitelný. Nová fábia má asi omezovač, že je určená kolem komína, ale dobře, že jsi to napsal, i ta dacia má přepínač tempomat-omezovač...to se teda dozvíme o koncernu věci.:-(

mpolan
27. října • 21:30

Jo jo, takových 100-200 kilometrů po dálnici s nohou neustále na plynu, to je komfortní jízda. Zlatý tempomat.

Gizka
27. října • 16:43

No ahaho. Už základná výbava je použiteľná.

petr r. (petrumr)
27. října • 17:05

až na to, že třeba já mám samsung s androidem bez indukčního nabíjení. Jaký to má altík, hodí se to auto vůbec kolem komína?

mpolan
27. října • 18:02

Co má altík společného s indukčním nabíjením? Zase jsi přebral chlastu?

petr r. (petrumr)
27. října • 18:40

mpolane, jestli to má altík s odpojováním a ještě poháněný řemenicí a 35A, tak asi to okolo komína nebude a na druhý den se neodbrzdí ani ruční brzda, přečti si článek, co bude v základu a na co mě bude auto co komunikuje s applem? Máš tetování?

mpolan
27. října • 19:24

Na co bude tobě, to nevím. Lidem bude na to, aby s ním jezdili a neřešili, jestli to s něčím komunikuje. Zajímavé je, že i dnešní auta to umí a nemají problémy jezdit "kolem komína". Máš mozek?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
27. října • 19:49

jooo, hlavně ty diesly umí jezdit okolo komína a řve to na tebe, že chce jezdit po dálnici aby si vypálil filtr.:-D mpolane ty jsi počítačoví odborník, děláš si už řidičák? Ptal jsem se na to tetování, jestli tam u té hvězdy máš i srp a kladivo, hllavně nesplet jak je otočený to kladivo vůči toporu, nebot ty jsi asi kladivo nedržel v ruce.:-(

mpolan
27. října • 20:52

Ne, nepletu se. Ty jsi opravdu beznadějný případ. Pořád jsem si myslel, že to třeba jen hraješ, ale ty prostě JSI čurák.

petr r. (petrumr)
28. října • 8:12

máš teda to tetování,ty to vždy zamluvíš.

mpolan
28. října • 13:02

Mám rozum, to je něco, co ty nikdy mít nebudeš.

petr r. (petrumr)
28. října • 15:32

tak srp, kladivo a hvězda.

mpolan
29. října • 14:57

Nemusíš nám pořád dokola předhazovat své komunistické ideály.

mpolan
27. října • 16:39

Jsem zvědav, jestli cena základní verze bude do půl miliónu, když tam nacpali tolik nesmyslů. A pak že auta zdraží kvůli elektromobilitě... Náklady na eTSI budou mnohem menší než to, co nacpou do digitálního vybavení.
Bohužel, bez nesmyslných pípátek a asistentů se zjevně současné auto neobejde. Promiň, Golfíku, ze zájmových aut tě definivně škrtám. Možná nejsem mistr řidič, ale o tyhle kraviny fakt nestojím.

Gulečník
28. října • 13:33

Dnes je populárny výraz "entropia" . Keď čítam , ako sa automobilky predháňajú v prešpikovaní svojich produktov rozmanitými elektronickými "vychytávkami" či rôznym "enterteinmentami" vždy ma napadne , čo to urobí s poruchovosťou vozidla , ako bude vplývať na to, aby ma to auto niekde nenechalo ... Už len simplexná výmena žiaroviek svetlometov , ak vôbec nejaká "self"vymenitelná v týchto autách vôbec je ...B-]

bzzz
28. října • 15:39

Hlavne to nevymysli a neprogramuji nejlepsi a nejschopnejsi lidi na trhu (ti makaj jinde) a kazda znacka si jede podle sebe. To zase budou zne pro hackery a vykuky.

Q
27. října • 19:42

Taky se mi ta koncepce výbavy a interiéru nového Golfu nelíbí. Více jsem ale zvědavý, s čím přijde Leon a Oktávka. Doufám, že budou "normálnější".

Hernandez
27. října • 20:02

A co tam je a nechceš za to platit?

Q
27. října • 21:10

V prvé řadě se mi nelíbí nahrazení hardwarových ovladačů dotykovými plochami. A pak důraz na všemožné asistenty a internetové služby, zatímco chybí například úplně obyčejná loketní opěrka.

bzzz
27. října • 21:46

Internetovou sluzbu at si kazdy pripoji sam prostrednictvim sveho mobilu/tabletu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
28. října • 6:54

tam je něco jinýho, tamty auta mezi sebou komunikují a to auto musí být natvrdo připojený.

mpolan
27. října • 20:50

Já třeba nechci displej místo přístrojů, nechci nesmyslné asistenty pro dementy, nechci bezklíčové odemykání, nechci auto komunikující na dálku... a už vůbec ne nějakou sledovací službu.
Víš, co je na dnešní době tak vtipné? Jak na jedné straně lidi bojují proti autonomním autům, jaká je to ztráta svobody a kdovíčeho, a na druhé straně vítají každý krok udělaný k té ztrátě ve formě asistentů.

Hernandez
27. října • 18:34

Nic co by prodražovalo základní model, tam není. Chybí parkovací senzory, loketní opěrka. Ostatní sarapatičky jsou povinné ze zákona. Vesměs nemohou zvýšit cenu, protože rychlý počítač to má ať tak nebo tak, senzory nic nestojí, software je již zaplacený a sdílený se všemi koncernovými vozy. Velmi se šetřilo na interiéru. Ovládání světel a vyhřívání skel je na jedné malé dotykové plošce. Určitě levnější než kruhový ovladač a čudlíky. Display je též levnější než budík. Zvlášť, když se budíky již dělat nebudou.Základ bude se započtenou slevou určitě pod 500. Slevy budou po zahájení výroby malé. Celkově se mi nový golf začíná líbit a jsem na něj zvědavý.

Mirek
27. října • 20:36

Jestli si myslíš, že čudlíky zvedají cenu, tak to si stojíš na vedení a měl by sis přešlápnout. Pro představu, taková pc klávesnice se prodává od nějakých 100 Kč, tolik o čudlících.
https://www.alfa.cz/product.php...

.
28. října • 9:28

To si přešlápni sám.

Mirek
28. října • 11:23

Proč bych to dělal, když vidím, že někdo řeší hloupé ovládání přes "tablet" a uvádí jako důvod odchodu od mechanického ovládání cenu tlačítek, přestože je patrno, že to je v rovině několika korun u výrobku v ceně půl miliónů. Ta elektronika s tabletem také není zadarmo, když navíc auto s tímto ovládáním je naceněno výše, než s tlačítky, stačí se podívat jak se cena v čase vyvíjela. Mechanické tlačítka byly vždy levnější, než ovládání přes "tablet".
To by sis měl přešlápnout o hodně velký kus, asi máš to vedení zamotané pořádně pod nohami. Navíc je docela k smíchu, jak jednoznačnou funkci tlačítka musí člověk řešit procházením přes několik úrovní menu a je to kritizováno skoro v každém testu. Z poslední doby například zde, čas 11:17
https://autozurnal.ta3.com/motoring-5-10-2019...
nebo zde, čas 13:50
https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/14035/20... ...

homer
28. října • 2:34

vsechno mechanický je drazsi nez sw aplikace

Mirek
28. října • 11:33

Opravdu? A proč to automobilky doposud řešily cenově obráceně? To je velice sporné prohlášení, opomněl jsi fakt o množství prodeje daného výrobku, nebo si opravdu myslíš, že i při výrobě jakéhokoliv množství kusu se vyplatí investovat do do vývoje software? V tomto případě nemáš vůbec pravdu. Například proč nejlevnější mobily mají tlačítka, když sw vyjde levněji? Mnohdy jsou tlačítka lepší volbou pro ovládání a i levnější volbou. Proč neudělají letadlům virtuální kokpity, když je to tak výhodné, že by například bezpečnost a přehlednost?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
29. října • 5:56

Vidím, že smartphone zombie dorazili již i mezi řidiče aut. To aby se člověk začal strachovat na cestách o své zdraví, a to i jako chodec. :-D

mpolan
27. října • 19:23

Srovnej základ současného a nového Golfu. Za automatickou klimu se sice nepřiplácí, za displej už ale ano, LED světla jsou za hezkých 38 tisíc, asistenční systémy dalších třicet, Keyless za desítku, trvalá konektivita taky... A to je přitom základní cena dnes 450 tisíc... takže to moc pozitivně nevidím.

Marek71
29. října • 13:43

Ono je to úplně jedno, jak (ne)pozitivně to vidí zdejší "experti". VW ví, jak má Golfa nacenit tak, aby splnil cíl. A tím je, aby byl opět nejprodávanějším modelem ve své třídě, resp. nejprodávanější evropský model vůbec, pokud se nepletu. A je jedno, že srovnatelná konkurence bude o 2 tisíce eur levnější, spousta lidí si prostě půjde pro Golf.

Petr
27. října • 18:12

Ze jsi socka, za to VW nemuze. I tak to bude nejprodavanejsi vuz.

mpolan
27. října • 18:16

Ne, opravdu nejsem ty. Chápu, že nic jiného, než svou ubohou situaci neznáš, ale nevztahuj ji i na ostatní. Místo toho radši začni makat, vzdělávat se a snažit, abys nebyl socka ani finanční (to ještě není nic špatného), ani duševní (to je mnohem horší a u tebe výraznější).

Petr
27. října • 18:32

Ted jsi mi to nandal. Tak sup pro Sandero do salonu.

mpolan
27. října • 19:26

Sandero je teď tvůj vlhký sen? Tak makej, přidej, ještě pár let a budeš si ho moci koupit.
A já si mezitím koupím auto takové, jaké potřebuju, a ne takové, aby mi ho nějaký vidlácký Petříček mohl závidět.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aa
28. října • 9:55

Mploane ty jsi cura***k

mpolan
28. října • 13:01

Praskla ti žilka, že neumíš správně opsat ani přezdívku? To ti stačí hodně málo.

Petr
28. října • 19:52

No ma pravdu. A to ze opsal spatne prezdivku na tom nic nemeni.
Jsi koncernobijec, jehoz vlhkym snem je urcite slepice v RSu.
Uz to konecne priznej. Ja ti ji snad koupim, aby byl klid :D

mpolan
28. října • 21:57

Slepice v RSu? Promiň, nerozumím řeči tvého kmene. Už mi není patnáct, abych myslel a mluvil jako retard.

petr r. (petrumr)
27. října • 18:47

Vždyt VW jw auto pro socky a co sandero projede to vw se rozsype. Vždyt vw se nechává platit za ten emblém a nikdo není zvědav na to aby na ulici vrčelo čerpadlo na dochlazení turba. Sanderem dojedeš a vše je na řidiči a o tom to vše je.

Doporučujeme

Články odjinud