Nový Volkswagen Golf odhalil bohatou základní výbavu. Další si koupíte i online

Doby, kdy jste si v konfigurátoru vybírali jednotlivé výbavové prvky kýženého vozu, se zřejmě blíží ke konci. Jedním z důkazů může být i nový Volkswagen Golf.

Importéři přistupují k sestavování výbav svých modelů různě. Většina „nahodí“ několik úrovní základních výbav, vy si jednu z nich vyberete a poté dokupujete další dostupné prvky. Můžete také vybrat linii a dokupovat akční pakety, které zahrnují výbavu v určité ceně, ale za celý balíček zaplatíte méně, než kdybyste jednotlivé prvky vybírali zvlášť. A pak jsou tady třeba značky Mazda a Lexus, u nichž se podle vámi požadované výbavy rozhodujte pro jednu z nabízených linií, protože příplatkových prvků není mnoho.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Díky čím dál rozsáhlejší elektronické výbavě nových vozů se ale bude situace postupně měnit. Nemám tím na mysli, že by hned zmizely klasické výbavové stupně, jde spíše o to, že nebude nutné za všechny požadované prvky připlácet hned. Souvisí to s komplexitou výrobního programu, o které se často mluví v souvislosti s homologacemi vozů dle WLTP. Pro výrobce je snazší „naložit“ více hardwaru už do samotného základu a další stupně výbavy ladit spíše vizuálně.

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Příkladem toho je i Volkswagen Golf. Jeho nabídka bude nově rozdělena do hlavních linií Golf, Life, Style (dříve Trendline, Comfortline a Highline) a už v základu budou zahrnuty LED světlomety a svítilny, bezklíčové odemykání a startování, digitální přístrojový štít, infotainment s 8,25palcovým displejem, mobilní internetové služby a funkce We Connect, multifunkční volant, automatická klimatizace, Lane Assist, asistent pro odbočování, Front Assist nebo systém Car2X, díky kterému Golf dokáže sdílet dopravní informace s dalšími vozy v okruhu 800 metrů. A samozřejmě je i přijímat.

Nový VW Golf se vyrábí ještě rychleji než dříve. Využívá přes 1,3 kilometru kabelů

Nový VW Golf se vyrábí ještě rychleji než dříve. Využívá přes 1,3 kilometru kabelů

Linie Live nad rámec základu dostane litá 16palcová kola, dekorační osvětlení exteriéru včetně promítání loga na vozovku, indukční nabíjení chytrých telefonů, bezkabelové připojení přístrojů iPhone, ambientní osvětlení interiéru v 10 barvách, středovou loketní opěrku vpředu, parkovací senzory, či automatickou aktivaci dálničních a městských světel.

Linie Style vyjíždí na 17palcových kolech, má chromované prvky exteriéru, sportovní přední sedadla, LED světlomety s odbočovacími světly a světly do špatného počasí, LED svítilny s dynamickými ukazateli směru, třízónovou automatickou klimatizaci, ambientní osvětlení interiéru s 32 barvami, či asistent Travel Assist.

Volkswagen Futura byl Golf 21. století. Dokazuje, že budoucnost je právě teď

Volkswagen Futura byl Golf 21. století. Dokazuje, že budoucnost je právě teď

Bez ohledu na vybranou linii si budete moci dodatečně rozšiřovat výbavu o další funkce z nabídky We Upgrade. Můžete si nechat aktivovat třeba adaptivní tempomat, asistent dálkových světel, navigaci, hotsport WLAN nebo chytré hlasové ovládání s připojením k internetu. Důležitý hardware má vůz už v základu a automobilka si nechá zaplatit jen za zpřístupnění dodatečných funkcí.

Kolik se bude za jednotlivé funkce připlácet a kolik bude nový Golf v základu stát, zatím nevíme. Podle našich informací by se základní cena neměla zásadně lišit od té stávající (449.900 Kč), je ale nutné počítat s tím, že nižší vzhledem k bohaté výbavě rozhodně nebude. První ceny pro český trh bychom měli znát už příští měsíc.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků