Spotřeba záleží na topografii trasy,jízda bez brzdění toť výhoda lehkých aut že využijí setrvačnost,verva oproti effecte taky pomůže,dobrý olej ideálně ten nejlepší od výrobce xy udělá taky dost,užší pneu s menším val pdporem,nahuštěný pneu,znát trasu a předvídat a sledovat i ty predemnou a hlavně ignorovat ty tlacici za vámi.
Za mě auto s litrovým motorem odpovídá ceně do 200 tis. Kč. Pořád používám auto především k přesunům z bodu A do bodu B. To jestli má tlačítko nebo dotykáč, jestli umí hlasové povely nebo přehrát DVD mám celkem u … Co mě ale zajímá, jestli je motor háklivý na kvalitu paliva, co všechno se na něm kazí, jestli podvozek odjezdí alespoň 100 tis km, bez výměny kostí, silentbloků, ramen atd. Moderní auta jsou už jen parodie, která na druhou stranu umocňuje zážitek z filmů jako je Le mans, protože tehdy se psala historie a v každém voze byl i kus emocí a srdce, dneska je to spotřebák. Takže ano dejme si trošku omáčky jak je ten nový Golf lepší než ten starý, ale děkuji nechci.
Co vydrží motor a podvozek je jen a jen na řidiči.Výhoda toho litru v malém autě i golfu je že spotřeba 5,5-6l průměr v mixu jde udělat bez problémů.Menší pojištění je bonus.Jde jen o to vybrat správný vůz pro jízdu kolem komína a nebo jen dálnici.
Známá má Hyundai i30 1.4T tuším 104 kW a ten jezdí dlouhodobě za 5,4. Je to kombinace, kde většina je dálnice a okresky a něco i město. Takže nevím, jaká je výhoda toho 3-válcového litru. Nemyslím teď konkrétně v Golfu, ale obecně. K čemu chcípáka se 3 válcy, když s podobnou spotřebou dokáže jezdit i 4-válec a bonusem bude vyšší výkon a lepší dynamika?
Tomu nevěřím, to nezvládne i30 ani s 1.0 t-gdi. ;-)
:-D:-D:-D
Je to údaj palubního počítače za posledních pár tisíc km, tak nevím nakolik je přesný a co si pamatuji bylo to v létě. Přišlo mi to také málo, ale ona to nijak nehoní.
Mazda 2 (jo je menší), motor 1.5 66 kW, kromě dálnice nebo ucpaného města se nedá přiblížit 5l, okresky svižnějším tempem 4.2-4.3, kochačka krajinou leze k 3.5
Nechápu jak může někdo nesouhlasit s realitou. Vlastně může, ale tím tu realitu nezmění :-D:-D:-D
Protoze lzes.https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/249-...
Žádný problém, dáme sázku a vyrazime na test. Kolik obětuješ za vlastní hloupost?
Zkus se pořádně podívat, jak vyplnil parametry na odkazu, výkon 55 kW, neurčil palivo, převodovku.. Jen drobně jsem tam upravil parametry. https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/249-... ... ;-)
Anona stale se neda priblizit 5l. 5,5 prumer. Vy jste se hledali.
Ještě jsem zapomněl na drobnost v tabulce, umíš přečíst, jaký typ provozu je pro kterou spotřebu (typ silnice)? Kdybys to uměl, tak bys viděl, že tabulka odpovídá tomu co psal ACE, když uvedl, že .."kromě dálnice nebo ucpaného města se nedá přiblížit 5l", tedy první, který v tabulce používá dle sebe i dálnice má průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km. Nikde však není uvedeno v jakém poměru jsou typy silnic používány , a to u nikoho. Jak z toho poznáš, že po okresce se nedá jezdit tak, jak ACE uvedl?
Tak jestli umím číst, tak nejnižší hodnota je tam 4,47 l/100 km. Tuhle debilní stránku o spotřebě stejně neuznávám, nevíš jak kdo jezdí, jak má těžkou nohu na plynu, ale to ti bude asi těžko k vysvětlení.Ty ses našel sám, vyplnit údaje neumíš a číst také ne. Jestli jsi nepochopil ty údaje, tak průměrná spotřeba za mnoho řidičů je naprosto nesmyslný údaj, když chceš jednomu řidiči tvrdit, že to nejde. Pro tvou představu, když budou jezdit 3 řidiči za 5 l/100 km a jeden závodník za 10 l /100 km, tak průměr bude 6,25 l/100 km a ty budeš tvrdit, že pod 6 l /100 km se nedá jezdit.Jinak ti můžu ze své zkušenosti napsat, že jsem si před asi necelými čtyřmi léty půjčil z autosalónu Mazdu 3 HB 2.0 Skyactiv-G120, 88 kW. Jezdil jsem jen po okreskách a docela svižně a světe div se, přijel jsem s průměrnou spotřebou 5.6 l/100 km. Prodejce mi tvrdil, že se s tím dá bezproblémově jezdit za 5.2 l/100 km, když budu dodržovat předepsané rychlosti. Mazdu jsem přebíral po jedné paní, která jela v doprovodu tohoto prodejce a přijela se spotřebou přes 7 l/100 km a to jezdila, podle něj, jen po okreskách a nejela ze strachu ani těch 90 km/hod.Jestli jsi jelito a jezdíš s těžkou nohou stylem brzda plyn, tak se potom nediv, že nevěříš tomu, že se dá jezdit i s nízkou spotřebou.
Koukej dál do tabulek, když vidím kolem jezdit většinu tragédů, co před každou zatáčku brzdí a za ní zase hamtají nesmyslně na plyn, neumí předvídat provoz, je mi jasný že svoji neschopnost považujete za normu a je pro vás nepředstavitelný, že se dá jezdit možná i rychleji, plynule a za podstatně méně. ;-)
Kdybys to samé psal o Polu nebo Fabii, naskáče ti tisíc plusů. Ale ty chválíš Mazdu.. MAZDU, proboha! Jak si to vůbec můžeš dovolit?
Známá jezdí dost pomalu když i s dálnicí jezdí za tuto spotřebu.Jó museli by se ty auta zkusit s 1šoférem na stejný trase a stejným stylem jízdy.Mám 2l tsi ale s 1l se občas svezu s tou slabší verzí a dynamicky slušný a mamka má toledo 1.2tsi 77kw.
Dynamicky slušný, to je takové nic neříkající... Je potřeba to s něčím srovnat. Co jsem třeba projel 1.0 a 1.4 u Hyundai, tak ten 1.4 je podstatně lepší a živější a o moc víc nežeru. Tomu 1.0 dá přednost fakt jenom někdo extrémně spořivý.
1.0 od Hyundai je ten největší horor i mezi tříválci. Měl jsem možnost porovnar R3 v Hyundai a R3 1.5 v Mini. Neporovnatelné, úplně jiné motory. V Hyundai se po nastartování motor klepal tak, že to kvrdlalo s kabinou ze strany na stranu. Odnesl jsem si z toho ponaučení, že dle počtu válců nelze odvozovat kvalitu a vlastnosti motoru. Vše si chce osobně zkusit. V Případě Golfu máš paletu motorů mimorádně pestrou. Můžeš mít podladěnou 1.5, pokud by tříválec nesedl.
Tak je jasné, že v prémiovém Mini nebude nějaký vibrující chcípák jako v i30 :-) To chce srovnávat srovnatelné, třeba s těmi 3V od VW. Ale jinak souhlasím, ten motor od H je bída.
Nemá výhody. Je to cenově nejdostupnější řešení, v některých státech dle objemu a co2 i nižní poplatky a pojištění.
No ta malá kubatura nemá na spotřebu až zas tak moc pozitivní vliv, Mazda má dvoulitr a tu spotřebu dá v reálu asi velmi podobnou. Ale popravdě... rád bych viděl přímé opravdové srovnání. A ne pocity a výsledky na podobné trati, v jinou roční dobu a třeba s jinejma řidičema. Něco jako srovnání Mazdy 3 vs Toyota Corolla, to mělo v některých ohledech slušnou výpovědní hodnotu a tak nějak by měl srovnávací test vypadat. https://www.youtube.com/watch...
Taky nejde o objem ale o vykon. Pokud pojedu na spotrebu, bude litr uspornejsi, pokud na vykon, pojedou oba za srovnatelnou spotrebu, kdyz pouzivas srovnatelny vykon.A proc ten test meudelas sam? Dle lidi v tehle diskuzi je spousta tech, co si za test radi zaplati.
Sežeň prachy a udělám.
to zrovnanie ale nikdy nikto neurobi. Vo svete som nevidel nikdy nic slabsie ako Golf GTI, celemu svetu je nejaky 1.5tsi u zadku. Testy v mediach su jedna vec, ale realny kupec (nie firma) si Golf nemoze nikdy jednoznacne vybrat.
Kolik peněz, tolik muziky. Co by jsi chtěl za 20 čistých platových mediánů? Jestli máš rozpočet na vůz mega nebo i více, jdeš logicky jinam, to je jasné, to bylo vždy.
Ještě tu není nový leon.Ten míval výbavu golfu a cenu pod octou.
Golf má našláplo, aby ostatní konkurenci opět totálně zadupal do země.
Tak o tom není žádná, když na současnou odcházející generaci zoufale nestíhají novinky konkurence, tak je jasné, že nová generace jenom podtrhne dominanci Golfu a v podstatě celého koncernu VW, protože když se podívám na evropské prodeje v nižší střední a jenom v rychlosti si sčítnu prodeje aut na MQB (Golf, Octa, Leon, A3), tak konkurenci se musí dělat zle a některá dokonce raději hází ručník do ringu a prchá k nějakým paskvilům typu crossover, SUV, kupé SUV a nižší střední "hrdinně" opouští (pozdravy do Nissanu). Tady je na dlouhou dobu zase vymalováno.
Ty koncernove vymyte mozky to je opravdu hruza. A je to i jeden z duvodu jejich prodeju. Tolik bezmozkovych ovci se u jinych značek nevidi.
Jo, když dojdou argumenty, tak se začne urážet.
Myslíš, že tam koncern dá koněčně nějaký spolehlivý motor?
Myslím, že vzhledem k tomu, jak si Golf drží cenu jako ojetina, tak tam dávají velmi slušné motory. Bazaroví kovbojové nejsou úplní blbci a nedávali by hromadu prachů za Golf se 100tkm, 200tkm i více na hrbu (jak jistě všichni vědí, tak spíše více vzhledem ke stáčení tachometrů), kdyby se jim vzápětí měl rozpadnout motor. Stačí se podívat na cenu ojetin G7 v UK, v Německu a dalších zemích a je jasné, že Golf si jako ojetina drží vysoce nadprůměrné ceny, takže spolehlivost motorů Golfu možná trápí tebe, ale kupce nových aut (Golf je s obrovským náskokem nejprodávanější HB) i kupce ojetin (Golf si drží nadprůměrné ceny i přesto, že je to nejčastější ojetina v bazarech právě vzhledem k objemu prodejů nových vozů) evidentně nikoliv.
"Bazaroví kovbojové nejsou úplní blbci" :-D :-D :-D A proto všichni tak zoufale pasou po Oktávkách, které jsou ve všech směrech naprosto nedostatečné. Tak jo, tím ses totálně dorazil.
A v vem vsem je octavka tak nedostatecna?
Minimalne v podvozku a v kvalite spracovania interieru. Potom je o dost horsie odhlucnena. Ja myslim, ze to uplne staci
Ale ty jsi si svojí Oktávku nemohl vynachválit. Co se změnilo?
To bych zase vysvětlil těm statisícům majitelů v Evropě (náš trh neberu).;-)
Možná myslíš evropskou konkurenci, jinak se Golf novou generací sotva dotáhl na tu nejlepší japonskou konkurenci. :-D
Nejlepší je BMW 3r podle auta roku v Cz.
jo je, taky sem to psal, ale ta horší sorta lidí co nemá názor taky chce mět auto.
Nejprodávanější HB se na nějakou japonskou konkurenci nepotřebuje dotahovat, ta je daleko za ním i když se porovná se starou verzí Golfu.https://www.autoexpress.co.uk/mazda/3/107211/mazda-3-vs... ... Těžko podezírat Australany z náklonosti ke Golfu, přesto tam má náskok dvou parníků.Golf 8,8https://www.caradvice.com.au/810506/2020-vw-golf-8-rev... ... Ma3 8,0https://www.caradvice.com.au/791087/2019-mazda-3-g20-p... ... Civic 8,0https://www.caradvice.com.au/766542/2019-honda-civic-r... ... Focus 7,8https://www.caradvice.com.au/755255/2019-ford-focus-ti... ...
Hm kdybych G7 neznal a pak spolehat na testy. G7 nesaha po kliky ani focusu mk3 natož nove generaci. G7 je pro ty co zrovna o auta nestoji a spokoji se s přepravnikem. Pruměrne MQB s umělohmotnějšim posilovačem zaujme možna tak BFU.
Hned to srovnání, základ Mazdy proti rozhodně nezákladu Golfa, a už to není skoro o ničem. Pak to chce porovnat cenu vs výbava a to někde kde to má pro nás smysl, atd. A kde je přímé srovnání třeba Civic vs Golf, třeba litr vs litr, nebo 1.5 vs 1.5. Proto jsem už nahoře psal, že to chce opravdové srovnání a ne nějaké zaplacené pseudopocity.
Je to srovnání aut kolem 25k liber, s podobným výkonem i výbavou, přičemž Golf je v tom srovnání nejlevnější. Srovnávat základ Golfu se základem Ma3 je blbost, protože by cena byla zcela nesrovnatelná. Není chybou Golfu, že nabízí levné slabé verze a stejně tak střední motorizace i vrcholné verze a Mazda umí jenom tři motory, které sotva stačí na střed nabídky Golfu. Stejně tak by byla blbost srovnávat vrchol Ma3 s vrcholem Golfu, protože proti G R nemá Mazda vůbec co postavit.
Ale mě nezajímá cena v librách, to pro mě nemá smysl, mě zajímá cena u nás. A proč srovnávat jen s Mazdou, to je přeci jen trochu jiná značka, která až zas tak soutěžit na výsledky v tabulkách asi ani moc nechce (tu si kupují lidi kteří hledají přesně konkrétní charakter a ne univerzální průměrnost , máš ještě Hondu, která Golfa totálně vygumuje napříč jeho motorovým spektrem. A ani Mazda ani Honda nedělají zoufalé motorizace pro důchodce, ale jestli je to chyba??? A když budem argumentovat prodejností, tak Golf se pochopitelně modelům od Hondy a Toyoty ani nepřiblíží.
Je to srovnání s Focusem a Ma3, tedy auty které konkurují Golfu (a to daleko úspěšněji než Civic). Cenové relace mezi modely jsou podobné v celé EU i když absolutní výše se liší podle daní a různých poplatků. Honda Golf těžko vygumuje celým výkonovým spektrem, když 290 hp Golfu vygumuje s prstem v nose vrchol Hondy.https://www.youtube.com/watch... Golf je s drtivým náskokem nejprodávanější HB na planetě. Pokud do toho chceš tahat sedany tak si sečti Golf, Bory a Jetty a dopadneš úplně stejně-
No je nejprodávanější, protože kromě Evropy víc frčí sedany :-D:-D:-D Golf se chytá v přímce, protože má dvojspojku, která funguje dobře při zrychlování. Jinak je celkem zmatená. A jak přijdou zatáčky, zůstane Golf jasně daleko...daleko vzadu. Chce se to podívat na víc testů.
Ano dival jsem se. Vsechno jen pocity novinaru, ale pak dojde na mereni a ejhle, on ten focus nebo mazda neni jizdne lepsi.
Stačí se podívat na tohle... Jízdně hodně podprůměrné auto...https://youtu.be/A7x1n3kDuAY... Standard je 77 km/h Golf zvládne sotva 70....Bohužel novinářsky neustále vyzdvihovaný koncern...
Jen pro doplnění tady je Ford Focushttps://youtu.be/d_v9sy32Z5I... kvalitu podvozku a řízení není třeba komentovat... Golf je možná tak dobrý pro německého důchodce:)
Neobcházej ten Civic ;-):-D:-D:-D
lenze ake je percento tych 290hp golfov? On narazal na klasicke verzie nie R alebo R. Golf je slabsi, mensi a pri identickej vybave o 300tis drahsi ako Civic. Bohuzial Civic vrze a je hlucnejsi ako Golf. A prosim neplet mi sem dizajn lebo to su kecy.
Fero který civic je za cenu 160tisíc jako nový?když je podle tebe o 300tisíc levnější než golf.
hups, necakal som ze niekto na to pojde z druhej strany :-D mas bod! klobuk dolu.
Hned první test je fascinující. Téměř v každé oblasti Golf za ostatními trochu zaostává, ale nakonec ho vyhlásí jako nejlepší. To je postavené na hlavu.
Téměř v každé oblasti zaostává? Vidím, že slovo "téměř" má u tebe zvláštní význam.Performance Golf 7,8 Ma3 7,0Ride Quality Golf 9,1 Ma3 8,0Handling & Dynamics Golf 8,7 Ma3 7,5Driver Technology Golf 9,0 Ma3 9,5Interior Comfort & Packaging Golf 8,4 Ma3 7,5Infotainment & Connectivity Golf 9,2 Ma3 8,0Fuel Efficiency Golf 9,0 Ma3 7,5Safety Golf 8,8 Ma3 9,0Fit for Purpose Golf 9,1 Ma3 8,0Takže 7:2 pro Golf, tedy "téměř" debakl pro Ma3.
lenze mazda 3 je srajda a vie to cely svet. Len v CR sa idu vsetci posra.t ake je to neuveritelna skoro premiu :-P
A pak si přečtu text, který říká něco úplně jiného, a nechápu tahle hodnocení dvakrát tolik.
Golf je nejlepsi - opet. A mpolan stale kvoka, stale kvoka.
A stále mám pravdu a stále mám pravdu.
Tak promrskej australskou angličtinu, protože asi nechápeš psaný text v tomto jazyce.
Autoexpress.co.uk je australská stránka? Ale kruci. Věděl jsem, že Británie chce odejít z EU, ale že se stěhují rovnou tak daleko?
Ne, caradvice jsou australské stránky.
A všiml sis, že celou dobu komentuju první odkaz? Asi ne, co? On se ti tak nehodí do krámu, chápu... Ne, s koncerňáky se fakt rozumně mluvit nedá, tak jen "úsměv a mávat, hoši, úsměv a mávat".
Ne, nevšiml, pak je to ovšem ještě horší, protože nerozumíš ani běžné angličtině.
Chápu, přes koncernoVWé brýle to vidět nebylo. OK, moje angličtina není na úrovni rodilého mluvčího, to připouštím. Ale ty neumíš ani česky, to považuju za mnohem horší.
jako ze by v CR zadupal treba Octavku?
Myslel jsemv eu. V čr určitě sebere zákazníky Scale. A Octavii trošku ubere také. Octavia vypadá, že bude dražší a ještě se na ní bude čekat přes půl roku.
Scala je trošku jiná kvalitativní třída a hlavně je cenově o pořádný kus níže. Kupec Scaly už si koupi Golfu hodně dobře rozmyslí, když rozdíl mezi základními verzemi činí sto tisíc. I u 1,5 TSI je rozdíl sto tisíc (u nejnižších cen toho motoru) nebo šedesát tisíc u Style.
Beru to tak, že skladovky Scaly 85kw Style stojí 460-490tis. Verze Ambition je bohužel z hlediska výbavy bohužel absolutně neporovnatelná i se základní verzí Golfu. Nějaký překryv tam bude.
Překryv tam bude minimální, spíš zanedbatelný. Jestli Golf nebral Scale zákazníky teď, když byl levnější, nebude ani jako mnohem dražší auto.
Zadupal do země? Ale notak... držme se při zemi. Cenově se od konkurence už nijak neliší, krásně se dotáhl i na japonské značky, které byly za vysoké ceny odsuzovány. Výbavou se taky výrazně neliší. Prostorově už taky konkurenci nepřekonává jako tomu bylo dříve.Ze setrvačnosti a zvyku bude nepochybně opět v prodejích na čelních příčkách, ale že by někoho zadupával? Ani omylem.
Golf již několik generací drží přímo zdrcující podíl na trhu eu. Evropské redakce jsou z prvního svezení nadšené. K tomu navíc slušná výbava v základu, rozměry drobně narostly. Není důvod, aby se něco změnilo. Určitě půjdu zkusit. Ještě je otázka, jaká půjde usmlouvat sleva. Ceny naznačují, že asi menší, než u předešlé generace.
V EU ano, ale to že je něco průměrné a koupí si to dost lidí, ještě neznamená že je to nějak extra dobré. Proto se taky naši testeři (novináři) brání udělat srovnávací (myslím opravdově srovnávací) test s konkurencí. Planě plkat v článku o pocitech z jízdy je snadné, (případně se použije blábol, je to to nejlepší ve třídě, na trhu a podobně) nenapadnutelné a dá se o tom sáhodlouze tlachat i pod článkem, ale to co se dá změřit to se holt neokecá a to by mnohým nemuselo vyhovovat. Folksu nejde upřít jedna věc, má skvělé marketingové oddělení, které dokáže ovlivnit spoustu lidí co si sami neumí vybrat.
S týmto musím len súhlasiť.Ročne predali v Europe okolo 600 000 áut.Druhý najlepší v tomto segmente polovicu takže Golf bol je a aj bude najpredávanejší.Pri týchto cenách a aj výbavach jednoznačne.Výhodou u koncernu je že si ho môžeš nakonfigurovať ako chceš.Naopak u japoncov alebo korejcov máš k dispozicii max farbu a volaký paket.Nemôžeš si dohadzovať jednotlivé položky a to vidím ako velké mínus.Golf VIII bude určite dobre predajný lebo nie je už tak drahý voči konkurencii ako povedzme pred 20 rokmi.Držím mu palce.:-D
Základ "již od" u nižší střední definitivně vymizel, zůstává už jen u aut, která čeká generační obměna (Mégane, 308), a pak tradičně u korejských značek. Autor se sice rozplývá nad LED světly u základní výbavy a rozdílu proti minulé generaci, ale mě by spíš zajímal rozdíl technický. Nejsou LED světla jako LED světla, což ostatně ukazují vyšší výbavy s "LED Plus" a podobná kvalitativní odlišení i u jiných značek. Aby tak cenový rozdíl nebyl pak vyvážen mnohem horší technologií a slabší svítivostí (což je celkem častý problém levných LED a xenonů).A chudáci paranoici. Auto trvale připojené k internetu, v základu bezklíčové odemykání, všechno digitální a IQ a Smart... Takže na jednu stranu fajn výbava, to bezesporu. Na druhou stranu to bude pro staromilce velmi těžké. A pro zatvrzelé odpůrce tříválců taky. Aspoň, že u nás nebude ten nesmysl s 66 kW.
Ten nesmysl s 66kw? Ale Clio Grandtour jich ma jen 55:-P
Clio Grandtour je o pěkné dva metráky lehčí. Těch 55 kW je z většího objemu a navíc z atmosférického motoru, což třeba při rozjezdech je dost poznat. Než se nafouká turbo, tak ten Golf pohání jen litrový motor.
Jasne a nez se rozjede atmoska, tak potrebujes mimimalne 2500 a 3500 otacek. To uz turbo odlehcuje...
Na první tři rychlosti jsou tam tyhle otáčky prakticky okamžitě a auto hned táhne. A ten problém s nafoukáním vidím i třeba při zrychlení 80-100, v první chvíli po sešlápnutí plynu turbo prostě nejede. Jo, umím si s tím poradit, ale jak vídám dost často v provozu, plno lidí ne, a pak při předjíždění zdržují a vytváří zbytečně nebezpečné situace.
Nez se nafoula turbo, tak realita je takova, ze ten motor je za vsech okolnosti a ve vsech meritelnych disciplinach lepsi. Turbomotor je na jezdeni vzdy lepsi, nez atmosfera. To je proste realita.
Tyhle pohádky mám tak rád...
No a Golf a Clio je stejná kategorie a velikost?
To neni. Jeden by ovsem tvrdil ze Grandtour je tak obrovske auto, ze dovnitr zaparkuje kolo na triatlon nebo co...a ze do Golfu ne-e.
Nemůžu za to, že Renault dokázal udělat auto, které na malé délce neplýtvá zbytečně prostorem.
také patřím k těm, co si auto kupují k ježdění nikoliv kvůli připojení k internetu a různým pi.covinám typu xy asisetntů. A digitální štít je jako vychytávka? No nevím, mi stačí k upatlání to, co mám v OIII na středovém panelu, když zasvítí trochu slunka tak je to blbbě vidět. Nechápu, proč vadí klasické "budíky".
No na přístrojový štít se moc nešahá = max práší
Digi je levnější, all in one, jedna jednotka. Je to levnější a navíc to lze vydávat za pokrok...
U toho mě vždycky fascinovalo, že levnější řešení bylo za příplatek...
Každá novinka je dražší, takže musíte zaplatit prvotní vývoj a bolesti, další generace se s objemem odběru dílů stává levnější.
Zaplatit jaký vývoj? Automobilka nakupuje celou sestavu. Nakoupí si dotykové LCD, včetně obslužných knihoven, UI editoru, a tak max. si to "přiohne" pro své potřeby. A to je celý, na tom není žádný vývoj, to je jen skládačka. Chápu,. že to tohle může za vývoj považovat nějaký simplexní obchoďák, který neumí nic jiného, než každý den objet republiku s nabídkou tlakových hrnců. Vývoj představuje development - třeba technologie dotykového LCD, obslužné elektroniky, psaní knihoven, apod. Nevím o tom, že by tyhle věci nějaká automobilka sama vyvíjela.
Tohle je klasický nesmysl zakořeněný mezi lidmi. Cena dílů se v průběhu výroby modelu prakticky nemění. Na všechny díly aut musíš udělat vývoj, výrobu nářadí... a cena je hned smluvně stanovena s výrobcem aut a výrobce dílů jej dodává po celou dobu výroby aut za skoro stejnou cenu. Ten nadstandardní příplatek tam vrazí až výrobce aut a záleží na něm, jestli od toho časem upustí, nebo ne. Neboj, také dodáváme díly automobilkám.
Moje myšlenka byla taková, že první generace nemůže být standard a musí zaplatit spoustu věcí okolo, další generace už není zatížena cenou čistého stolu...
Tohle také není pravda. Pro jakýkoliv nastupující model musíš udělat vše znovu, nebo si myslíš, že například světlomety na stejném principu se změnou tvaru, řízení funkcí... se vyrobí za nižší cenu? Vše musíš udělat znovu, včetně vývoje, výroby forem na plasty... Takto je to i s plechařinou, převodovkami... Jedině je to možné za předpokladu, že použiješ díly z předchozího modelu, případně s malou modifikací, ale i tady narazíš na to, že většina nářadí na výrobu je projektována na nějaké roky, množství kusů, vztažené k životnímu cyklu daného modelu, aby nebyly náklady neúměrné k potřebám výroby. Takto bys mohl podle tebe říci, že přece již jednou vyrobili auto, tak jeho následovník bude o 30% levnější.
A teď je otázka, levnější pro koncového uživatele a nebo automobilku?Ano, plastové formy a plechařina je vždcky jiná, ale převodovky? opravdu? vždyť třeba VW používá pouzdro převodovky od roku 2004 do teď, jen se mění kolečka a příslušné díly.Světla? Otevřete si světla od helly a uvidíte kolik stejných dílů najdete u škodovky, VW, audi...a to jsou díly co se používají třeba 15let a napříč generacemi
Tak vzhledem k tomu, že mám kamarády ve vývoji světelné techniky ve Varroc Lighting Systems, tak si dovolím tvrdit, že o tom vím mnohem více než ty a to, že jsou tam nějaké díly stejné, tak rozhodně nepůjde o díly vyráběné pro konkrétní typ auta a v ten moment musíš udělat celý projekt nově a musíš zákazníkovi vše předvést a je naprosto jedno, že tam budou stejné nějaké elektrické obvody, diody..., ty stejně většinou dodává zase jiná firma.A to jsem nevěděl, že stačí v převodovce jen tak vyměnit ozubená kolečka. I ty se vyrábí na nějaký výkon, jsou tam ložiska..., vše prochází časem jistým vývojem a i když se ti může zdát, že je to na pohled stejné, tak úplně nebude a opět nastupuje konstrukce, změna výroby, testování, schvalování...
Co jsem psal na zacatku? Ze dalsi generace nezaci od cisteho stolu? A ani varroc nepouziva v ruznych svetlech stejne moduly cocek ci pripadne celou mechaniku? Protoze treba hella takhle dokazala jednu technologii xenonu s mirnou upravou prodat jako bi-xenon i DLA, takze pokryli celou skodovku i top VW, a to se nebavim o jednotkach nebo diodach.Prevodovka kns a lhd/nfp? Obe dve pro 103kw. Jedna pro PD a druha CR motor, vymenily se jen prevody, dil je zameny. Prevodovky DQ500 poslednich mqb, opet stejny odlitek, zamenny az do dvojkove octavie a takhle muzeme pokracovat...
Je to marné. A co jsem psal já.. "Jedině je to možné za předpokladu, že použiješ díly z předchozího modelu, případně s malou modifikací..." Ty nechápeš, že u světlometů se neřeší zdroj světla, ale výroba toho "obalu" a z toho plynoucího schvalování světlometů a o to více, když někdo použije ještě klasické žárovky, tedy "parabolu"? Ne všechno jsou bi-xenony a led.. Co to je mírná úprava? Vím, jak se chová třeba Škoda při drobných změnách, kdy se posuzuje, jestli nebude kolize pro verze aut vyráběné v Rusku, v Číně a jak dlouho to trvá, než se to dostane do výroby a i tak se stane, že se na tom dodatečně něco ještě mění a to se řekne drobnost a je na to celý ansámbl lidí.
Kdyby to tak bylo, neexistoval by žádný pokrok.
Tady ale nebylo co vyvíjet, když displeje i software už byly dávno vyvinuty pro středové displeje (infosystémy). Stačilo je jen přehodit i místo budíků a naprogramovat příslušnou grafiku. Tohle prostě bylo klasické dojení zákazníků.
Tak ten je dobrej :-D
Pravda bolí, že? Co by na tom vyvíjeli?
Středový panel je jen a jen displej, výpočetní část je v centrální jednotce infotaimantu.Digitální přístrojový štít je samostatná jednotka, má vlastní výpočetní část, vlastní paměti a grafický čip. Do toho tento displej splňuje vyšší bezpečnostní a klimatickou třídu, protože bez radia jezdit můžete, bez budíků nikoliv.Ta jednotka se zahřívá, je umístěna jinde než centrální info. jednotka vozu, takže se i jinak chladí... jo ten displej musí být čitelný ve většině podmínek, což u radia opěr neplatí, atd atd atd
A jsi si tím jistý, když ten středový displej ovládá i jiné funkce, než jen rádio? To asi nebude pravda, co?
SW a příkazy po CANu, ta jednotka infotaimantu nic neovladá, jen zprostředkovává HMI - Human Machine Interface = Rozhraní Člověk Stroj, takže po CANu, ETH, LIN MOST apod komunikuje s něčím dalším, co mu dává data o něčem (tlak v pneu, stav vozidla) a to Vám zobrazí
Panejo, vždyť tyhle věci standardně zpracovává palubní diagnostika, přístrojový štít je jen zobrazovač a dostává hotová data. To jsou věci, které jsou dávno vyvinuté a jen se tomu namalovalo hezké grafické rozhraní. Takže znovu, nic k vývoji, žádný důvod k vyšší ceně oproti klasice (která i tak měla displej schopný zobrazovat data, jen menší). A mechanické přístroje jsou na výrobu dražší, než displeje, chrlené číňánky po miliardách.
vyhledejte si na internetu FPK pro VW a ekvivalent v mechanické formě (golf, passat to je fuk...) a pak MIB displej, najdete si obrázky PCB... je to stejné na úrovni elektroniky? Ten displej co se používá na přístrojový štít má jiné parametry než ten co se dává pro radio a stojí víc.
Myslim, ze co se panelu/displeju obecne tyce, nepouzivaji auta nic uzasneho, co by se uz leta nepouzivalo v jinych odvetvich. Navic zkusenosti z prechodu mezi zobrazovacimi technologiemi/formaty, ruznymi rozlisenimi apod je (nejen) z ICT obecne vice nez dost. Tohle je proste vec, ktera jednak dela WOW efekt a taky se mohou znacky od sebe dost lisit... a nechat zakaznika platit (podobne nechutne predrazene byly sveho casu palubni navigace).
nic úžasného, asi ne, teda až na to, že tyto displeje musí pracovat v poměrně širokém spektru teplot a za neustálého vlivu vibrací.
Displeje prumyslovych/terennich stroju a zarizeni snad ne?
Panejo... pořád je to jen displej, navíc jsou v téhle podobě vyráběny minimálně od doby, co se přes ně ovládá klimatizace a nastavení auta, což už je... kdy že to byla na trhu 308 s i-cockpitem? No dlouho.Ale jo, koncerňáci si odůvodní vše... proč ne?
Vyšší rozlišení, dotykovou vrstvu, aby reagovala lépe, antireflexní vrstvu (jasné proč), schopnost lépe zobrazovat barvy, jiné grafické schéma ovládání- u golfu si můžeš vytáhnout čtyři funkce na boční lištu, která je vždy přístupná, lepší schopnost upravovat jas v závislosti na osvětlení, oslunění, vyšší max jas při dopadu slunečních paprsků. Je stále co vyvíjet. Nevím, jak dobré nebo špatné jsou obrazovky u nového golfu, jen jsem reagoval, že prostor pro změnu a vývoj je stále velký.
Pak, že jsou bouračky...
Dotyková vrstva u pouhého zobrazovače místo budíků? Antireflex? Rozlišení? Vždyť tohle všechno měli dávno vyvinuté u displeje a elektroniky pro infotainment, tak co by vyvíjeli pro digitální štít? Marketing tě má hezky zpracovaného...
Rozumíš tomu jak koza petrželi. Viděl jsi někdy optické kabely vedoucí do ručičkových budíků? Má to Golf už asi 7let. Spravoval jsi někdy optickou síť v takovém autě? Víš co to obnáší? Už prakticky 20let ty budíky nejsou analogové ale digitální s analogovými ručičkami, které ovšem s analogem nemají NIC společného a běhají po CAN. Ukaž mi CAN tablet ať se zasměju. A teď mi ukaž tablet s optickou sítí... ;-) Jo a koupáš to za 10 dolarů v číně, že? :-D Tak proto Continental investoval miliardy euro do nových továren, to dává smysl. Stačilo zavolat Tobě, ty bys jim poradil.
Panejo... a jaký má vliv na konstrukci způsob přivedení signálu? Pořád je ten budík mechanický stroj, který je na výrobu složitější, než nedotykový displej. A zdroj signálu je u obojího stejný, liší se jen zobrazovače. Akorát budíky jsou třeba tři, čtyři, zatímco displej zobrazuje všechno. Tohle prostě nikdo neokecá a tečka, víc o tom diskutovat nebudu.
Možnost si v pristrojovce spustit oblíbené kanály z netu za jízdy když už je to připojení standard.Zapnes autopilota a jako v kině.
66kw by mělo být jako cng.Jo né všechny led světla mají dostatečný dosvit na potkavacky aby se dalo za tmy jet napohodu ale tak fungujou heligony i xenony.Je třeba to skusit nebo počkat na test.
Problém světel je, že dochází k velkému oslnění převážně od chytrých led světel. Lidi si zvykli na oslňování. Přestože je nechtěně oslňuju, tak mě neprobliknou.
Mám zatmavovací vnější zpětná zrcátka a u pár ostřejších Led světel mi to vůbec nešlo.Jak je to možné??Heli i xenony a funguje hned. Led světla mi většinou nevadí ani když mají zaplé dálkové a jedou naproti.
A když tě probliknu, co s tím můžeš udělat? Oslňují i potkávačky a jejich nastavení už nijak nezměníš.
Tyvole... na zcela věcně míněný dotaz nasázet mínusy, to už musí být produkt hodně velké demence.
Mpolan pusť to na mobilu.Tady mínusy a + nevidno.
Nerad čtu na mobilu, když nemusím. Jsem zpátečník. :-)
Ber to tak, že vysvětluješ ostatním vtip, který všichni hned pochopili.
To je taky pravda. Obecně mám pocit, že světla aut z posledních pěti let nesvítí nijak zázračně, pokud se nejedná o drahá "Matrix LED" řešení.
nastupuje u tebe šedý zákal, tohle není pocit, ale realita. Kdy naposled byls u očního?
Lasery sú iná káva.
Jasne, kdyz jedes pred nima nebo naproti.
Fanatici nejsou.Koncern má 4 značky.Golf8 má fakt digit štít a zimní paket ve standardu?jestli jo by mě už stačila zakl výbava.
Chybějící tempomat by vám nevadil?
Klasický tempomat je skoro k ničemu, adaptivní je už něco jiného. Ale ten má v základě (zatím) málokdo.
No ja obycejny tempomat vyuzivam hodne na dalnici i pri udrzovani rychlosti 50 km/h na vesnicich.
na dodržování rychlostí je lepší omezovač, ten tempomat v obcích se v dnešním provozu nedá využít.
Tak ono záleží v jakých obcích. V okolí Prahy asi ne, tam je hustý provoz. Ale u nás skoro nic nejezdí, takže zapnu tempomat a celou několikakilometrovou vesnici projedu bez toho, abych musel brzdit.
Přečte značku a zabrzdí na stanovenou rychlost? Nebo podle GPS a mapových podkladů? Ale stejně ti nezabrzdí před pomalejším autem, nebo v koloně, tak jak to dělá adapt. tempomat.
tož tak vybavený auta nemám, to si koupím až budu bydlet v domově důchodců, třeba otrokovice -zlín tam je 50 a jsou tam usekovky. Mě nedělá problém i používat omezovač i na dálnici. Navolím jen jinou rychlost, mě je líto točit motor ve stejných otáčkách.
Omezovač je úplný nesmysl. Nikdy jsem ho nepoužil, i když mi prodejce tvrdil, jak je to do města úžasné, když si nastavím rychlost a auto ji nepřekročí. To dovede průměrně zdatný řidič i bez omezovače.U adaptivního vidím jako jedinou nevýhodu to, že člověk může jeho schopnosti přecenit a začít se příliš spoléhat na to, že automatika včas zastaví či zpomalí.
Když jedu na adaptivní tempomat, mám pořád nohu oprenou o brzdu. Na to, že vždy spolehlivě zabrzdi, se spolehnout nelze, to pak není řidič, ale debil. A s tou nohou na brzde mám pak kratší reakční dobu, kdyby bylo potřeba nouzově brzdit.
u grand picassa máš problém s tím velkým sklem odhadnout rychlost, máš tam odhlučněný i boční skla. V Z4 to odhadnu.A máš ho tedy v autě a víš vůbec jak ten omezovač funguje? Nebot jestli na omezovači máš 60, tak ty myslíš, že nemůžeš jet 80?
Prosímtě, ty radši vůbec nic nepiš... zase jsi mimo.
To já taky hlavně na dálnici. Aleadaptivní je úplně jiný komfort. Měl jsem i ten obyčejný, ale to jsem skoro nepoužíval.A ve městě má adap. ještě větší význam, brzdí a zrychluje a dokáže i zastavit, v kolonách ideální :-)
V hustém městeském provozu tempomat samozřejmě nepoužívám, ale to mi nevadí, já se do takové provozu dostanu tak jednou za měsíc.
Člověče ani ne.Hodil by se adaptivní to se pak můžu kochat krajinou i jako řidič.
Tak to vam asi ta vybava vyhovuje. Ja mam klasicky tempomat rad, takze by mi chybel. Stejne jako nastavitelne bederni operky sedadel a vyskove nastavitelne sedadlo spolujezdce.
Vzpomínám, jak někteří koncernoví fanatici haněli Kiu Stinger, že má zadní světla designově protáhnutá do bočního proužku...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.