Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

Po německých a slovenských cenách se nám konečně dostaly do rukou ceny Volkswagenu Golf pro český trh. Výroba nejlevnější verze začne už za pár týdnů.

Novou generaci Volkswagenu Golf jsme zatím krátce vyzkoušeli během prezentace v Portugalsku, nebude však trvat dlouho a první kusy se objeví také u nás. V minulých týdnech jsme si řekli něco málo o cenách pro německý a slovenský trh, přičemž u našich východních sousedů nastalo opravdu příjemné překvapení.

Základní cena 16.990 eur (asi 430.000 Kč) je pod úrovní nejlevnějšího golfu minulé generace na českém trhu, vztahuje se však k motoru 1.0 TSI/66 kW, který v české nabídce nenajdete. Za výkonnější verzi (81 kW) na Slovensku chtějí 18.050 eur (cca 456.000 Kč), což v podstatě odpovídá ceně golfu sedmé generace v současnosti stále nabízeného na našem trhu (1.0 TSI/85 kW Trendline začíná na 452.900 Kč).

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

Základní Golf osmé generace vychází v Česku s motorem 1.0 TSI/81 kW na 479.900 Kč a jeho výroba bude zahájena už v osmém týdnu tohoto roku (druhá polovina února). Pokud se vrátíte o odstavec výše, uvidíte, že je o 27.000 Kč dražší než nejdostupnější golf sedmé generace, tento fakt se ale snaží zmírnit mnohem bohatší základní výbavou.

V porovnání s golfem minulé generace dostanete ve standardu LED přední a zadní světla, bezklíčové odemykání, digitální přístrojový štít, zimní paket zahrnující vyhřívaná přední sedadla, volant a trysky ostřikovačů čelního skla, mobilní internetové služby We Connect a We Conect Plus, automatickou klimatizaci, Lane Assist, bluetooth handsfree či dva USB-C vstupy vpředu.

Jenom za zimní paket, LED světlomety a digitální přístrojový štít se přitom u minulého golfu připlácelo přes 60.000 Kč, cenová výhoda novinky je tedy jasná. Sluší se dodat, že základní linie Golf bude nabízena pouze s uvedeným litrovým motorem.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Prostřední linie Life začíná s motorem 1.0 TSI/81 kW na 524.900 korunách, stojí tedy naprosto stejně jako minulý Volkswagen Golf Highline 1.0 TSI/85 kW. I tato verze začne sjíždět z výrobní linky až v druhé polovině února a do té doby je vstupní verzí čtyřválec 1.5 TSI/96 kW za 548.900 Kč.

Výbava už zahrnuje 3zónovou automatickou klimatizaci, litá 16palcová kola, středovou loketní opěrku se dvěma USB-C vstupy, adaptivní tempomat, parkovací senzory, bederní opěrky vpředu, výškově nastavitelná přední sedadla, vnitřní ambientní osvětlení či dekorační vnější osvětlení včetně promítání loga VW na vozovku. Pokud byste si chtěli na podobnou úroveň dovybavit minulou generaci golfu v linii Comfortline, vyšel by vás na 588.100 Kč.

Nový Volkswagen Golf odhalil bohatou základní výbavu. Další si koupíte i online

Nový Volkswagen Golf odhalil bohatou základní výbavu. Další si koupíte i online

Novou linii Style můžeme srovnávat s linií Highline minulé generace Volkswagenu Golf. Vstupním motorem je čtyřválec 1.5 TSI (96 kW) za 614.900 Kč, abychom však měli spravedlivé srovnání s minulou generací, musíme sáhnout po 110kW verzi motoru 1.5 TSI. Stojí 638.900 Kč, tedy o 13.000 Kč více než minulý Highline se stejným motorem, vzhledem k výbavě zahrnuté už ve standardu však zaznamenáváme cenovou výhodu pro zákazníka ve výši 87.000 Kč.

Nad rámec linie Life dostanete například litá 17palcová kola Belmont, LED světlomety Plus, ergonomická přední sedadla, navigaci Discover Pro s bezdrátovým připojením App Connect, sledování slepého úhlu či ambientní osvětlení s třiceti barvami místo deseti.

Jenom za navigaci se u minulé generace modelu připlácelo 54.000 Kč, LED světlomety a digitální přístrojový štít pak sluply zmíněných 29 a 17 tisíc. Odtud pramení uvedená 87tisícová cenová výhoda pro zákazníka.

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nejdráž vychází sportovněji založená verze R-Line. S motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW začíná na 650.900 Kč, její výroba však bude spuštěna až v 18. týdnu letošního roku (přelom dubna a května). Stejně jako výbava Style vychází z výbavy Life a ve standardu má litá 17palcová kola Valencia, navigaci, sportovní sedadla a podvozek, progresivní řízení, specifické vnější a vnitřní designové prvky či zatmavená zadní skla. Starý R-Line se stejným motorem stojí 633.900 Kč, s přihlédnutím k lepší standardní výbavě novinky se tak dostáváme na cenovou výhodu pro zákazníka ve výši 83.000 Kč.

Kompletní ceník a konfigurátor nového golfu zveřejní české zastoupení Volkswagenu v nejbližších dnech. Stále čekáme i na kompletní technická data, protože i v Německu stále uvádějí pouze hodnoty pro motory 1.5 TSI a 2.0 TDI. Najdete je v tabulce níže.

První Volkwageny Golf osmé generace bychom na našich silnicích mohli potkávat už v březnu. Nabídka motorů a verzí ještě v současnosti není kompletní. V budoucnu čekejme plug-in hybridy, sportovní GTI, kombi a dorazí také ostrá verze R.

Volkswagen Golf VIII: Prozatím zveřejněná technická data a ceny
Motor 1.5 TSI 1.5 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1498 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 96/5000-6000 110/5000-6000 85/3250-4000 110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]  200/1400-4000 250/1500-3500 300/1750-3200 360/1750-3000
Převodovka 6M 6M(7A) 6M 7DS
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 8,5 10,2 8,8
Max. rychlost [km/h] 214 224 202 223
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,7 4,8 3,5 3,7
Cena Life [Kč] 548.900 569.900 (653.900) 539.900 -
Cena Style [Kč] 614.900 638.900 (716.900) - 761.900
Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků