VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

Ještě než se dočkáme oficiálních českých cen nové generace Golfu, podívali jsme se na cenovky u sousedů na Slovensku.

Na první zveřejněné ceny nového Volkswagenu Golf jsme se podívali již v německém konfigurátoru, který rovněž předvedl, jak může bestseller od VW vypadat v úplně základní výbavě. V Německu však golf zatím vychází na více než 700.000 Kč (1.5 TSI/96 kW). Teď již ceník ukazuje také slovenské zastoupení automobilky, jejíž cenovky vypadají mnohem přívětivěji vůči německému trhu.

Se zveřejněním slovenského ceníku je potřeba uvést, že třeba výbavy s nejslabšími litrovými motory TSI budou k mání až od března 2020, přičemž mild-hybridní 1.5 eTSI rozšíří nabídku o něco dříve od ledna 2020.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

I na Slovensku bude výbava nového golfu rozdělena do třech hlavních úrovní Golf, Life a Style. Základní golf je také jedinou výbavou, kterou seženete v kombinaci s nejslabším 1.0 TSI naladěným na 66 kW (90 koní) a manuální pětistupňovou převodovkou. Zde cena začíná na 16.990 eur (asi 433.200 Kč). Výkonnější 1.0 TSI (81 kW/110 k) přijde na minimálně 18.050 eur (asi 460.200 Kč), zatímco naftové 2.0 TDI (85 kW/115 k) začíná na 21.050 eur (asi 536.800 Kč).

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Základní výbava je bohatá. Čekejte přední LED světlomety, zadní LED svítilny, slušný balíček asistentů včetně udržování jízdy v pruhu, hlídaní únavy řidiče či systému Car2X, šestici airbagů, digitální přístrojový štít, infotainment s displejem o velikosti 8,25", automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu či elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Auto pak stojí na 15palcových ocelových discích.

Střední úroveň Life začíná na 19.850 eurech (asi 506.200 Kč) za motorizaci 1.0 TSI (81 kW/110 k), nicméně v nabídce se zde již ukazuje taky čtyřválec 1.5 TSI (96 kW/130 k) a s ním cena 20.670 eur (527.100 Kč). Oproti standardu dostanete navíc adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, multifunkční kožený volant, bezdrátové nabíjení telefonu, konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, ambientní osvětlení interiéru nebo 16palcová litá kola.

Nejvyšší výbavu Style už dostanete výhradně s motory 1.5 TSI (od 22.620 eur/asi 576.800 Kč) a 2.0 TDI s automatem DSG (od 28.000 eur/asi 714.000 Kč). Tady už však přichází do nabídky i mild-hybridní 1.5 eTSI (110 kW/150 k), která vyjde na 25.880 eur (asi 659.900 Kč).

Zatím nejlevnější nový VW Golf se ukázal zvenku i zevnitř. Stojí přes 700.000 Kč

Zatím nejlevnější nový VW Golf se ukázal zvenku i zevnitř. Stojí přes 700.000 Kč

Výbava Style přidává i asistent pro jízdu v koloně, světlomety LED Plus s přisvěcováním do zatáček, automatickou třízónovou klimatizaci, dešťový senzor, samostmívací zpětné zrcátko, ještě rozsáhlejší ambientní osvětlení interiéru, ergoActive sedadla vpředu (řidičovo elektricky nastavitelné) nebo také 17palcová litá kola.

Výbavu Golfu lze samozřejmě dále rozšířit několika balíčky, kdežto příplatkové laky karoserie začínají na ceně 210 eur (asi 5355 Kč). Teď navíc slovenské zastoupení nabízí ke každému golfu zdarma registrační poplatek vozu, servisní balíček na 5 let nebo 75.000 ujetých kilometrů a rovněž prodlouženou záruku na 5 let/ 100.000 ujetých kilometrů.

VW Passat překvapil chováním v losím testu. Stěžovat si na něj bude jen někdo

VW Passat překvapil chováním v losím testu. Stěžovat si na něj bude jen někdo

Hodilo by se také srovnání cen nového Volkswagenu Golf a čtvrté generace Škody Octavia, bestseller z Mladé Boleslavi se však na Slovensku ještě neprodává. Slovenskou premiéru bude mít na dubnovém autosalonu v Bratislavě, ceny budou zveřejněny v polovině března 2020. Nejlevnější Škoda Octavia stojí 456.900 Kč, bude však k dispozici až v polovině příštího roku.

VW Golf VIII: Zatím nabízené motorizace a ceny na Slovensku
Golf Cena [€] Cena [Kč] podle ČNB
1.0 TSI (66 kW/5M) 16.990 433.200
1.0 TSI (81 kW/6M) 18.050 460.200
2.0 TDI (85 kW/6M) 21.050 536.800
Golf Life    
1.0 TSI (81 kW/6M) 19.850 506.200
1.5 TSI (96 kW/6M) 20.670 527.100
2.0 TDI (85 kW/6M) 22.860 582.900
Golf Style    
1.5 TSI (96 kW/6M) 22.620 576.800
1.5 TSI (110 kW/6M) 23.390 596.400
1.5 e-TSI (110 kW/7A) 25.880 659.900
2.0 TDI (110 kW/7A) 28.000 714.000
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků