Nový Volkswagen Caddy připomíná Touran

Praha, 13. října 2003 – Jednou z nejvýraznějších premiér blížícího se Mezinárodního autosalonu RAI v Amsterdamu (16. až 25. října 2003) bude bezesporu nový Volkswagen Caddy. Tento užitkový model jasně dokládá, že design a vyspělé technologie už nejsou výsadou pouze osobních vozů, ale stávají se ceněnými atributy i lehkých užitkových modelů. A právě v tom je jedna ze zásadních předností nového Caddy: asi 50 procent všech komponentů je společných s modelem Golf páté generace a  modelem Touran. Interiér je zcela nový a jeho precizním zpracováním vnáší Volkswagen do segmentu lehkých dodávkových automobilů novou kvalitu.

Nový Caddy se bude nabízet ve dvou provedeních: Van a Kombi. Jeho délka narostla na 4405 mm, šířka na 1802 mm, výška na 1833 mm, rozvor činí 2682 mm. Užitečnou hmotností 750 kg se nový Caddy zařazuje mezi nejvýkonnější vozy své kategorie.

Prostor pro náklad má objem 3,2 m3, což je o 300 litrů více než v případě jeho předchůdce. Nákladový prostor je snadno přístupný zadními výklopnými nebo dvoukřídlými dveřmi a standardně dodávanými posuvnými dveřmi v pravém boku. Na přání mohou být posuvné dveře i v druhém boku skříně, zákazníci si ovšem budou moci objednat i variantu bez bočních dveří. Šířka ložné plochy mezi podběhy kol činí 1172 mm, délka pak 1781 mm. Na zcela rovnou podlahu vozu lze uložit zboží vyrovnané na Euro-paletě.

Nový Volkswagen Caddy Kombi je prvním vozem své kategorie, který nabízí až sedm sedadel. První řada sedadel v prostoru skříně je asymetricky dělená v poměru 1/3 ku 2/3, jednotlivé části lze nezávisle na sobě překlápět. Pro přepravu nákladu nabízí Caddy Kombi prostor o velikosti až 2305 l, což patří ke špičkovým hodnotám v tomto segmentu. Na přání se do zadní části skříně dodává dvoumístná lavice.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nový Volkswagen Caddy bude na trh uveden nejprve se zážehovým motorem o objemu 1,4 l a výkonu 55 kW/75 k a vznětovým motorem se systémem přímého vstřikování nafty do válců 1.9 SDI o výkonu 51 kW/70 k. O něco později nabídku obohatí zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW/102 k a turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 77 kW/104 k.

Další předností Caddy Kombi je velmi bohatou bezpečnostní výbavu – u všech sedadel jsou tříbodové bezpečnostní pásy, sériově se montují dva čelní airbagy, na přání pak i boční airbagy. Do standardní výbavy patří také protiblokovací systém brzd ABS, brzdový asistent a protiprokluzové zařízení ASR. Volkswagen Caddy má u všech kol kotoučové brzdy. Za příplatek se do modelů Kombi poháněných zážehovým motorem o objemu 1,6 l a turbodieselem 1.9 TDI dodává i elektronický stabilizační systém ESP.

Uvedení nového modelu Caddy na český trh je naplánováno na konec prvního čtvrtletí roku 2004.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků