Nový Volkswagen Caddy připomíná Touran

Praha, 13. října 2003 – Jednou z nejvýraznějších premiér blížícího se Mezinárodního autosalonu RAI v Amsterdamu (16. až 25. října 2003) bude bezesporu nový Volkswagen Caddy. Tento užitkový model jasně dokládá, že design a vyspělé technologie už nejsou výsadou pouze osobních vozů, ale stávají se ceněnými atributy i lehkých užitkových modelů. A právě v tom je jedna ze zásadních předností nového Caddy: asi 50 procent všech komponentů je společných s modelem Golf páté generace a  modelem Touran. Interiér je zcela nový a jeho precizním zpracováním vnáší Volkswagen do segmentu lehkých dodávkových automobilů novou kvalitu.

Nový Caddy se bude nabízet ve dvou provedeních: Van a Kombi. Jeho délka narostla na 4405 mm, šířka na 1802 mm, výška na 1833 mm, rozvor činí 2682 mm. Užitečnou hmotností 750 kg se nový Caddy zařazuje mezi nejvýkonnější vozy své kategorie.

Prostor pro náklad má objem 3,2 m3, což je o 300 litrů více než v případě jeho předchůdce. Nákladový prostor je snadno přístupný zadními výklopnými nebo dvoukřídlými dveřmi a standardně dodávanými posuvnými dveřmi v pravém boku. Na přání mohou být posuvné dveře i v druhém boku skříně, zákazníci si ovšem budou moci objednat i variantu bez bočních dveří. Šířka ložné plochy mezi podběhy kol činí 1172 mm, délka pak 1781 mm. Na zcela rovnou podlahu vozu lze uložit zboží vyrovnané na Euro-paletě.

Nový Volkswagen Caddy Kombi je prvním vozem své kategorie, který nabízí až sedm sedadel. První řada sedadel v prostoru skříně je asymetricky dělená v poměru 1/3 ku 2/3, jednotlivé části lze nezávisle na sobě překlápět. Pro přepravu nákladu nabízí Caddy Kombi prostor o velikosti až 2305 l, což patří ke špičkovým hodnotám v tomto segmentu. Na přání se do zadní části skříně dodává dvoumístná lavice.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nový Volkswagen Caddy bude na trh uveden nejprve se zážehovým motorem o objemu 1,4 l a výkonu 55 kW/75 k a vznětovým motorem se systémem přímého vstřikování nafty do válců 1.9 SDI o výkonu 51 kW/70 k. O něco později nabídku obohatí zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW/102 k a turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 77 kW/104 k.

Další předností Caddy Kombi je velmi bohatou bezpečnostní výbavu – u všech sedadel jsou tříbodové bezpečnostní pásy, sériově se montují dva čelní airbagy, na přání pak i boční airbagy. Do standardní výbavy patří také protiblokovací systém brzd ABS, brzdový asistent a protiprokluzové zařízení ASR. Volkswagen Caddy má u všech kol kotoučové brzdy. Za příplatek se do modelů Kombi poháněných zážehovým motorem o objemu 1,6 l a turbodieselem 1.9 TDI dodává i elektronický stabilizační systém ESP.

Uvedení nového modelu Caddy na český trh je naplánováno na konec prvního čtvrtletí roku 2004.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků