Amarok BYL jedním z nejúspěšnějších modelů VW, technicky velmi povedený, spolehlivý a bezproblémový a navíc své konkurenty válcoval jak motorem V6, tak použitím převodovky ZF HP8. Chápu, že továrnu v Hannoveru VW potřebuje pro jiné modely, ale výrobní alianci s Fordem už jednou VW zkusil (první generace Sharanu v roce 1994) a byl z toho malér, protože Ford zpackal jak manuální i automatické převodovky, tak elektroinstalaci. A VW to napravil až s novou generací v roce 2010.Takže vstoupit znovu do stejné řeky i podruhé nemusí být zrovna výhra.
Marne premyslim komu Amarok zvalcoval.. prodeje marginalni jak vztazeno k VW tak s segmentu. Hure na tom byl snad uz jen X Mercedes.Nicmene je to skoda, byt to bylo takove srandovni auto, tak v pouzitem pohonu to bylo hodne dobre a na rozdil od mnohych jinych pick-upu to nebyla jednonaprava pohanena, ale full time coz pro dejly zivot je milionkrat lepsi, nez pripojitelny system.Jinak u toho projektu MPV byl problem hlavne ve VW motorech a nemecke elektronice. Ale to je taky jedno.Ten krok s Fordem je logicky, naklady se rozprostrou a zakaznici to stejne kupuji jako pozer karu ne jako funkcni auto, takze co je pod kapotou apod. je jim tak nejak jedno
Goes opět zcela mimo.Zaprvé: Amarok byl v evropských prodejích na čele segmentuZadruhé: Problém Sharanu 1. generace vůbec nebyly motory, dostal sice předpotopní, ale zcela spolehlivé 2,0MPI 85kW a 1,9TDI 66 a k tomu 128kW VR6, do Galaxy se ještě dával Foŕdí benzín 2,3. Problém Sharanu byla zubová vůle mechanických převodovek Ford, zcela zastaralý měničový čtyřstupňový automat Ford, chybně vyřešená klimatizace, za kterou odpovídal Ford, problémová elektroinstalace, zejména centrální zamykání a dnešní terminologií "infotainment", který rovněž řešil Ford.
Máte odkaz na statistiku prodejů? Podle pickupand4x4.co.uk byl v Evropě v roce 2019 nejprodávanější Ranger (52 000 kusů), potom Hilux, L200, Navara, a Amarok byl s 15 000 kusy až pátý. A podle stejného zdroje vypadaly projdeje pickupů v Anglii od roku 2016 do roku 2020 velmi podobně - Amarok tam byl vždy až za Rangerem, Hiluxem, L200, Navarou, a dokonce i za D-Maxem.
tohle je i otázka proč amarok bude ranger, protože VW chce předběhnout v prodeji Toyotu, možná lidi odmítnou africký auta a půjde o propadák v evropě.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.